Ennakkotietoa Nokian Xmas Vintage-tapahtumasta

Lisää
14.12.2011 21:16 #17035 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Ennakkotietoa Nokian Xmas Vintage-tapahtumasta
Kyllä lisäpainojen laittaminen ihan sääntökirjan puitteissa on, madaltaminekin kunhan ei mennä tekemään jotain peruuttamatonta. Ei mullakaan käy edes mielessä minkään Revellin 60 -lukuisen auton droppaus mutta keulaltaan ylikorkeaa Scalextricin perusrautaa 70 -luvun alusta voi jo vähän ohjurista avittaa. Senhän saa tarpeen tullen vaikka nokittaa takaisin...

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.12.2011 21:22 #17036 : pertti_jarla
Hyvä tietää. Sen verran olen tehnyt, että olen laittanut ohjurin ja rungon väliin joissain autoissa prikkaa jotta ohjuri laahaisi matalammalla. Samoin olen vaihtanut parit Revellin kapeat takapyörät saman valmistajan saman ikäisiin, mutta vähän leveämpiin. Eli huomattavia muutoksiahan nuokin.

Lisää
15.12.2011 06:34 #17037 : Kaitsu
Lisäpainot menee sääntöjen puitteissa. Itse en oikein tykkää käyttää niitä, vaikka monessa tapauksessa suorituskyky ja ajettavuus paranisivat selvästi. Jotenkin haluan 'naatiskella' rungon ajettavuudesta sellaisena kuin se on alkujaan ollut. Mielestäni painot myös rumentavat autoa, esim. helmojen alta loistaessaan. Tällä hetkellä mulla on painot ainoastaan yhdessä autossa (CK.2 Porsche 904) lähinnä siitä syystä, että joskus ne sinne liimasin, enkä viitsi repiä pois.

Madaltaminen esim. alustaa modifioimalla ei ole sallittua. Lisäksi se ei ole lajin hengen mukaista.

Itse teen madaltamiset renkaita sorvaamalla. Tällä on usein dramaattinen vaikutus vintage-auton ajettavuuteen. En pyri äärimmäiseen mataluuteen, sillä sekin rumentaa auton ulkonäköä. Perusperiaatteet mulla vintageautojen renkaiden sorvailuun:

1) heitot pois
2) etupyörät sellaiseksi, että ohjuri menee kunnolla uraan, mutta etupyörät kantavat. Tämä tekee urassa pysymisestä huomattavasti helpompaa ja ajamisesta loogisempaa.
3) takapyörät sellaiseen halkaisijaan, että auto on suorassa. Ts. perä ei alhaalla tai ylhäällä. Tämä on lähinnä ulkonäkökysymys. Maavaran puitteissa voisi takapään monessa vintage-pelissä tiputtaa todella alas. Tällöin kuitenkin takapyörät menevät epärealistisen pieniksi ja auto näyttää radalla rumalta jos sen keula sojottaa taivaalle.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
16.12.2011 05:41 #17049 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Ennakkotietoa Nokian Xmas Vintage-tapahtumasta
TÄSSÄ VAIHEESSA ISOT KIITOKSET!

Kuvan keskellä erottuva Triangin vihreä B.R.M. -formula saatiin elvytettyä eilen ja auto kulki nätisti! Korjaustyö Vintageen onnistui Laakson Jarin ja Pertti Jarlan ystävällisellä avulla, jotka toimittivat autoyksilöstä puuttuvia tai särkyneitä osia. :D

29 autoa oli aamulla valmiina lauantaiseen kisaan.

Lisää
16.12.2011 07:57 #17052 : pertti_jarla
29!!! Mites muuten Airfixin Aston Martin, elpyikö moottori? Odotan innolla myös osallistujalistassa näkynyttä Scalextricin Aston Martinia, hienoa nähdä sellainenkin tositoimissa.

Lisää
16.12.2011 09:47 #17054 : KaiR
Omat autot + Miksukallion käyttöön tulevat rassit + muutama ylimääräinen joita saa lainata kun joihinkin luokkiin jää tilaa kuitenkin!

Aston Martin DB5 kulkee ihan mallikkaasti, vaikka ei Polistilin 3 m testi-ovaalilla saakaan muuta kuin teknisen toimivuuden todettua. Onneksi huomenna ei tarvitse ajaa kilpaa aivan verissäpäin, monelle autolle 5 min heatista suoriutuminen EHJÄNÄ voi olla jo suoritus sinänsä. :lol:

Lisää
16.12.2011 15:12 #17055 : pertti_jarla

KaiR kirjoitti: Omat autot + Miksukallion käyttöön tulevat rassit + muutama ylimääräinen joita saa lainata kun joihinkin luokkiin jää tilaa kuitenkin!

Aston Martin DB5 kulkee ihan mallikkaasti, vaikka ei Polistilin 3 m testi-ovaalilla saakaan muuta kuin teknisen toimivuuden todettua. Onneksi huomenna ei tarvitse ajaa kilpaa aivan verissäpäin, monelle autolle 5 min heatista suoriutuminen EHJÄNÄ voi olla jo suoritus sinänsä. :lol:

Joo, minunkin MRRC:lle kisasta tulee kirjaimellisesti "heat" on magneetit vieläkin senverran vajaakuntoiset. Isompikokoiset neodyymit on zäpäytystä varten tilattu, mutta eivät ehtineet tulla ajoissa.

Lisää
16.12.2011 18:35 #17056 : JussiK
Mielellään mä ulkoilutan radalla myös kanssakilpailijoiden kalustoa, jos sellaista liikenee ja paikkoja lähdöissä löytyy. Oma vintagekalusto kun on toistaiseksi hieman vajavainen.

Aamulla odotellaan vielä Valkeakosken tehtailta yhtä Fleischmannin moottoria saapuvaksi.

-Jussi-

Mutkat on tehty hidastamaan kilpailun kulkua...
Harrastusta tukemassa: viihdevuokraamo.fi/sahkoautorata-ohjelma...liin-ja-tapahtumiin/

Lisää
16.12.2011 20:27 #17058 : Kaitsu
- Eväät ostettu
- Autot (18 kpl) laitettu
- Kamat pakattu
- Tapahtuman ohjelma päivitetty ja julkaistu
- Taustalla soi Indica

=> hommat ns. nousussa.

-kaitsu

Lisää
16.12.2011 20:29 #17059 : Kaitsu
Ohjelmasta voi tsekkailla lähdöt joissa on tilaa. Eli jokaiseen lähtöön mahtuu kuusi (6) kuskia.

-kaitsu

Sivu luotiin ajassa: 1.502 sekuntia