- Vastaanotettu kiitos 15
Ennakkotietoa Nokian Xmas Vintage-tapahtumasta
- pertti_jarla
-
- Poissa
- Senior Boarder
-
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sopiva liuskojen taittelu ja lyhennys toi kuvassa näkyvän lopputuloksen. Syntyivät itseasiassa (kun siis tinata ei tarvinnut) aika vaivattomasti kun sopivat pihdit löytyi. Onneksi nuo isoon RX -mosaan tarkoitetut korvikehiilet oli noin onnettomat, muutenhan tää moottori miettis vieläkin, että koskas lähdettäis käymään... :lol:
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Sittemmin on kuitenkin selvinnyt, että mallilla on ajettu aikoinaan kansainvälisellä tasolla GT-luokassa jo 50-luvulla. Esim. Nürburgringin 1000 km kisassa -59.
Näin ollen lienee perusteltua sallia sen osallistuminen GT-luokan E-periodiin (1947-61) myös meillä. Taulukot päivitetään mahdollisimman pian.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
pertti_jarla kirjoitti: Mulla on laakeroidusta MRRC-moottorista hiilet aivan loppu, jotain tarvii viritellä. Nelivetomersun entisöinti on muutenkin ollut sellainen kauhusavotta, että täytyy kirjoittaa siitä erikseen juttua jonnekin...
Täytyy sanoa, että nelivetoisen MRRC Mersun entisöinti ja tuominen Nokian kisan lähtöviivalle on todellinen kulttuuriteko! Kuvia olen joskus ko. laitteesta nähnyt, ja on kyllä melkoinen hienomekaaninen taidonnäyte. Tuskin maltan odottaa formuloiden E-lähtöä! Vastaansa tuo laite näyttää saavan ainakin pari Scalextricin Lotusta (C.54).
-kaitsu
- pertti_jarla
-
- Poissa
- Senior Boarder
-
Joku voisi kirjoittaa tarinaa, niin olisi hauska itsekin lukea. En itse tajunnut aikanaan ottaa kuvia kun herätin pari RX moottoria kuolleista.
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
1) ovat puhtaita
2) mikään ei ahdista, eli kone ja akselit öljytty, rattaat kunnossa jne.
Jos kone osoittaa vähäisissäkään määrin hiipumisen merkkejä pitää ajo lopettaa välittömästi. Ja etsiä hiipumisen syy. Musta tuntuu, että suurin osa FJ-mosien palamisesta aiheutuu siitä, että käyttäjä jatkaa ajoa sitkeästi siitä huolimatta, että vauhti hyytyy.
Ongelma on kyllä ihan todellinen. Mullakin on varmaan kymmenittäin paskaksi ajettuja FJ-mosien raatoja. Ne ovat päätyneet mulle milloin mistäkin. Mä muuten myyn hintaan 2 EUR kappale FJ-mosan raatoja. Eräskin kamu osti niitä jotta saisi autoonsa rattaita.
Mä en oo koskaan zapanny mitään koneitani. Tekikö Julius RX-mosalle zapperin?
-kaitsu
1/32 vintage autoista CK.1 Cobran runko oikaistiin liimaamalla akselilinjat suoraan. Havaitsin myös, että korin kiinnitysruuvien kiristäminen kiinni, vetää alustan kieroon. Olen siis "pakotettu" jättämään ruuvit löysälle, mikä tunnetusti tekee hyvää ajo-ominaisuuksille.
C.22 Porsche koki mosan vaihdon "yllättäen". Vaihdoin siihen silver can koneen, kun sellainen jäi Cobra-projektista käsiin. Taakse Ortmannit ja etupyörät sorvissa pyöreiksi. Se on siinä. Torstaina testataan Nokian kerhokisassa olisiko nykypelien haastajaksi.
-kaitsu
- pertti_jarla
-
- Poissa
- Senior Boarder
-
Jos käämistä kuitenkin irtoaa lakkaus, ja moottori kosahtaa, ei sitä enää pelasta kuin uudelleenkäämittämällä. Olen muuten hankkinut oikeanlaista kuparilankaa, noita toimimattomia on mulla niin paljon että hyvin voisin kokeilla. Noin 360 kierrosta/napa 44swg lankaa.
Lisäkeskustelua mm. täällä .
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
-MRRC Mersu 2wd kone puutui/kuoli = käämi paloi. Kulki ennen sitä ihan pirusti.
-FJ moottorien kanssa samanlaisia ongelmia kuin muillakin.
-Tigerin taka-akselipukki liian väljä. On kaivettu kaikki Javelinit,Elektrat,Miura ja muutama muu roju ja mistään en löytänyt tiivistä pukkia, joten hyvät korjaus neuvot tervetulleita.
-Vara-auto Airfix Auto Unionin koneesta kierrroksia kateissa paljon. Moottoria käännellessä välillä kiertää ok, mutta autossa kiinni olo asennossa ei sitten minkään vertaa.
-Monta auto projektia vielä aloittamatta.
Jotain positiivistäkin
+Renkaita tulossa harvinaisempiin malleihin.
+Pääsiäis Vintagen autoja jonkun verran vara-autoina odottaa vain renkaita.
+Aikaa on vielä...
- pertti_jarla
-
- Poissa
- Senior Boarder
-
JariL kirjoitti: MRRC Mersu 2wd kone puutui/kuoli = käämi paloi. Kulki ennen sitä ihan pirusti.
Yleinen käsitys noita kisassa kokeilleilla tuntuu olevan, että 2WD on nopeampi ja parempi kuin kääntyvillä etupyörillä varustettu neliveto. Se etupään systeemi aiheuttaa melkoisesti kitkaa. Kun Mersua penkissä käyttää, renkaiden kierrokset romahtavat melkoisesti jos etupyörät eivät ole suorassa. Toivottavasti se elpyy ja päästään joskus vertailemaan.
-Tigerin taka-akselipukki liian väljä. On kaivettu kaikki Javelinit,Elektrat,Miura ja muutama muu roju ja mistään en löytänyt tiivistä pukkia, joten hyvät korjaus neuvot tervetulleita.
Kävisikö uusi taka-akseli -pukki? Multa voisi jopa löytyä sellainen! :lol: Soitan vaikka myöhemmin.