- Vastaanotettu kiitos 101
Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Tämä on kutsu ilmoittautumaan kauden 2007-8 toiseen FinCup kilpailuun lauantaina 17.11.2007. Kilpailupaikkana on Hyundai/Suzuki liike, osoite Laivalahdenkatu 8 Helsinki. Kartta löytyy esim. Enirosta. Harjoittelemaan pääsee kello 9.00. Kilpailu pyritään aloittamaan kello 10.00 ja kilpailu päättyy kello 15.00. Tiukan aikataulun takia on varmaankin järkevintä pitää katsastuspaikka auki yhdeksästä lähtien ja hoitaa katsastus samanaikaisesti harjoitteluajan rinnalla. Luokkina Ralli, Touring ja GT. Ajetaan aikakilpailuna.
Arvostetaan, jos kasaamiseen löytyy talkookäsiä. Kasaus tapahtuu perjantaina 16.11. liikkeen sulkeutumisajan jälkeen. Aikaa kasaukseen menee n. 2-3 tuntia hieman riippuen siitä montako käsiparia saadaan paikalle.
Rata on NINCOa, pituus n.29metriä. NINCOn pinta on erittäin karkea ja tämän vuoksi pito on kohtuullinen melkein millä renkailla tahansa. Huomioitavaa on se että NINCOn johde on radan pintaa korkeammalla, noin 0,5-0,7mm. Itse rata on suhteellisen tasaista. Radan layout alakuvassa, nuolen osoittamalle kohdalle tulee pieni pätkä epätasaisempaa rallirataa. Teholähteet 2kpl 13,5V/5A - siis 5A/2uraa. Poverit ovat ilmeisesti hakkuripohjaisia. Jännite ei jousta pätkääkään, reagoi virranmuutoksiin nopeasti. Kahvaliitäntä on normaali puhelinliittimellä. Ilmeisesti 25ohm kahvat saadaan lainaksi Speedyltä. Jos Nokian puolesta on halukkuutta käyttää 15ohm kahvoja, ei tätä varmaankaan ole syytä kieltää - kunhan kaikille tarjotaan sama mahdollisuus eli 4 kahvaa.
Ilmoittautua voi yksityisviestillä allekirjoittaneelle, tai suoraan soittamalla 040-5517440. Tässä samassa ilmoitan muutamille huolestuneille, että jäsenmaksukaavakkeet on postitettu 9.11. Aktiivisimmille harrastajille olen jo heittänyt postisiirtolomakkeet käteen eri tapahtumissa. Ilmoittautuminen päättyy keskiviikkona 14.11. klo 24.00
Ilmoittautuneet:
Jari Marjamäki
Julius Wilkko
Olli Järvinen
Olli Kattelus
Kai Ruusunen
Henri Eskman
Pekka Nurkkanen
Kai Kivekäs
Petri Kumpula
Antti-Jussi Manninen
Mikko Lahtinen
Jarkko Juhola
Ilkka Bäckström
Marko Heiskanen
Veli Merivirta
Pertti Toivanen
Teppo Mäkelä
Harri Mäkinen
Toni Voutilainen
Tapio Voutilainen
Jussi Kokki
Markus Nukari
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
"Takarenkaissa on oltava alkuperäistä urakuviota vähintään viisi uraa koko kehältään selvästi näkyvissä."
Jos katsastan ralliauton klo 9.00 ja treenaan sillä sen jälkeen vartin niin kuviot voi olla vähissä. Katsastetaanko rallin renkaat vielä ennen lähtöä?
Rallin rengassääntö on sellainen, että periaatteessa nykyään jokaista testiä ja kisaa varten tarvitsee uudet renkaat. Tässä mielessä realismi ja yhtymäkohdat 1:1-autoiluun on saavutettu hyvin
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kun katsastus on suoritettu, niin auto on hyväksytty (jos auto oli hyväksyttävässä kunnossa). Aikataulun tiukkuuden vuoksi antaisin mahdollisuuden jatkaa harjoittelua ja säätöä katsastuksen jälkeen. Aikaa on rajallisesti ja en usko että kukaan ajamalla ralliauton renkaita ehtii täysin slikseiksi tässä ajassa vetää.
Sääntö tehtiin, jotta Ortmannit pysyisivät poissa edes yhdestä luokasta. Kuuleemma nyt saa myös Ortmann urarenkaita, mutta kovin yleisiä ne eivät kuitenkaan ole.
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Rallin rengassääntö on sellainen, että periaatteessa nykyään jokaista testiä ja kisaa varten tarvitsee uudet renkaat. Tässä mielessä realismi ja yhtymäkohdat 1:1-autoiluun on saavutettu hyvin
Tuon luettuani jäin miettimään, onko tuo realistisuuden hakeminen 1:1 autoiluun se mitä pitää tavoitella ja mennäänkö joissain sääntörajauksissa äärettömyyteen ja sen ylikin? Kun pikku detaljitieto ei noista säännöistä kovin vahva alue niin tarkempi asian pohtiminen sitten jäi. Sen sijaan, kun käänsin asian ympäri ja mietin mitä tapahtuu jos yhteys 1:1 autoiluun menetetään ei asiaa enää edes tervinnut pohtia! Sääntöjä, pikkutarkkojakin, tarvitaan.
Loppukevennys: Kun lähdin omaa rataa ajelemaan pienen tauon jälkeen ( rata rakennettu "latoon" ) oli siinä ihmettelemistä kun radalle oli ilmestynyt sitä itseään eli hiiren paskaa! Tässä mielessä realismi ja yhtymäkohdat 1:1-autoiluun on saavutettu mielestäni erityisen hyvin !!!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- ROCK€
- Vieras
lordjw kirjoitti: Sääntö tehtiin, jotta Ortmannit pysyisivät poissa edes yhdestä luokasta.
T: Julius
Hmm...asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta siltä varalta, että jos vaikka joskus joku haminalainenkin osallistuu Fin Cupiin, niin rohkenen kysäistä, että miksi Ortmannien pitäisi pysyä poissa? Eikö Fin Cupin kaltaisessa edistyneempien harrastajien kisassa ole tarkoitus maksimoida nopeus ja sallia virittely vaikkapa sopivien rengasmerkkien etsimisellä? Luulisin, että kaikilla Fin Cupiin osallistuvilla kokeneilla harrastajilla on mahdollisuus ostaa maailmalta mitä tahansa renkaita ja viritysosia, eikö? Renkaiden sorvaushan on tavallinen juttu ja silloinhan urat häviävät väkisinkin. Miksi näinkin yksinkertaista säätämistä kuin sorvattujen Ortmannien asentamista rajoitetaan? No, en tietenkään ymmärrä kokonaistilannetta, koska olen ulkopuolinen, mutta olisi mukava tietää asian luonteen ydin.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
FinCup sarjassa ajetaan kolmea magneetitonta luokkaa. Ralli, Touring ja GT. Touring ja GT luokissa rengasvalmistajaa ei ole rajattu. Nyt on sellainen tilanne että ralliohjukset ovat alkaneet kulkea miltei samoja kierrosaikoja Touring luokan autojen kanssa. Tarkoituksena on ollut hidastaa ralliluokkaa, jotta se edes hieman pysyisi erossa seuraavasta luokasta.
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Leo
- Vieras
Kouvolassa ajetaan tulevana viikonloppuna Box12 ja G7 kisat.
Jos vaan on mahdollista, niin kannattaa tulla katsomaan.
Näissä kisoissa virittäminen on sallittua.
Haminasta on ainakin aika sopiva matka Kouvolaan.
Ja jos tulee perjantai-iltana, ja etsii minut käsiinsä, niin lupaan että pääsee kokeilemaan.
Paikka on Kouvola Talo.
Tarkemmat tiedot löytyy foorumin siipiautojen kisakutsuista.
Pahoittelen vielä tätä topicin ohittamista!
Ja aiheeseen liittyen: mielestäni joissakin luokissa kannattaa pitää kiinni tiukoista teknisistä säännöistä.
Leo
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- ROCK€
- Vieras
Kiitokset Leolle kutsusta! Ainakin perjantai on varattu omalle autoratakerhotoiminnalle. Katsotaan, kuinka kiireinen muusta viikonlopusta tulee.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
juuri selvinnyt kotiin Hesasta. Olipas todella mukava kisareissu. Kiitokset kaikille tapahtuman järjestämiseen osallistuneille. Erityiskiitos Ollille hienoista puitteista, Juliukselle loistavasta radasta sekä Pekalle ja Markolle särmästä kilpailun johdosta.
Radan profiili oli enemmän kuin onnistunut. Se oli riittävän helppo ja jouheva omaksua lyhyen (n. 50 min) harjoitusajan puitteissa. Kuitenkin se tarjosi myös haastetta riittämiin. Erityisen maukkaaksi koin pääsuoran jälkeiset vekit ja niiden välissä olevan rallisuoran. Itse suhtauduin etukäteen erittäin skeptisesti rallisuoraan, mutta se osoittautukin erittäin maukkaaksi mausteeksi radalla
Ainoa negatiivinen seikka mikä tulee mieleen on rengasruletti. Renkaiden merkitys korostuu noissa olosuhteissa (lyhyt testiaika, uusi ratamateriaali Fin Cupissa, ennakkoon käyttämätön rata ja epäpuhtaudet). Hyvän rengastuksen löytäminen oli hieman arpapeliä. Toisaalta sama arpahan se kai kaikille on jaettu
Lisää tämmöistä :!:
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Norrit
- Vieras
Pakko yhtyä kaikilta osin Kaitsun kommentteihin. Kiitokset vielä kaikille projektiin osallistuneille! Rata profiili oli todella myös meikäläisen mieleen. Itse ehkä eniten pidin radan loppuosan jouhevasta osuudesta, joka huipentui nautinnolliseen (lue: pitkä ja loiva) kurviin josta pääsi ampumaan suhteelliseen kovaa pääsuoralle.
Hienoa että tämän tyyppinen kilpailu saatiin aikaiseksi. Nyt jokainen kilpailija oli lähestulkoon samalla viivalla radan tuntemisen kanssa ja näin radan puolesta jokaisella oli tasavertaiset mahikset sijoituksiin. Noh...eipä silti, onhan sekin hienoa, kun saa "haastaa" kotiradan väkeä ja mikä sen hienompaa, jos siinä vielä onnistuu.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Scalextric fani
- Vieras
Rallin rengassääntö on sellainen, että periaatteessa nykyään jokaista testiä ja kisaa varten tarvitsee uudet renkaat. Tässä mielessä realismi ja yhtymäkohdat 1:1-autoiluun on saavutettu hyvin
Millä perusteella kokaiseen kisaan ja testiin laitetaan rallissa uudet renkaat? Ei ainakaan minun tietääkseni.. Tai jos tarkoitetaan nyt MM-rallin huipputiimeja niin ehkä silloin..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
WRC-autoilla me Fin Cupissa ajetaan. Ei millään F-ryhmällä... :lol:
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Scalextric fani
- Vieras
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Scalextric fani
- Vieras
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.