Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007

Lisää
11.11.2007 18:53 #7763 : lordjw
Tervehdys!

Tämä on kutsu ilmoittautumaan kauden 2007-8 toiseen FinCup kilpailuun lauantaina 17.11.2007. Kilpailupaikkana on Hyundai/Suzuki liike, osoite Laivalahdenkatu 8 Helsinki. Kartta löytyy esim. Enirosta. Harjoittelemaan pääsee kello 9.00. Kilpailu pyritään aloittamaan kello 10.00 ja kilpailu päättyy kello 15.00. Tiukan aikataulun takia on varmaankin järkevintä pitää katsastuspaikka auki yhdeksästä lähtien ja hoitaa katsastus samanaikaisesti harjoitteluajan rinnalla. Luokkina Ralli, Touring ja GT. Ajetaan aikakilpailuna.

Arvostetaan, jos kasaamiseen löytyy talkookäsiä. Kasaus tapahtuu perjantaina 16.11. liikkeen sulkeutumisajan jälkeen. Aikaa kasaukseen menee n. 2-3 tuntia hieman riippuen siitä montako käsiparia saadaan paikalle.

Rata on NINCOa, pituus n.29metriä. NINCOn pinta on erittäin karkea ja tämän vuoksi pito on kohtuullinen melkein millä renkailla tahansa. Huomioitavaa on se että NINCOn johde on radan pintaa korkeammalla, noin 0,5-0,7mm. Itse rata on suhteellisen tasaista. Radan layout alakuvassa, nuolen osoittamalle kohdalle tulee pieni pätkä epätasaisempaa rallirataa. Teholähteet 2kpl 13,5V/5A - siis 5A/2uraa. Poverit ovat ilmeisesti hakkuripohjaisia. Jännite ei jousta pätkääkään, reagoi virranmuutoksiin nopeasti. Kahvaliitäntä on normaali puhelinliittimellä. Ilmeisesti 25ohm kahvat saadaan lainaksi Speedyltä. Jos Nokian puolesta on halukkuutta käyttää 15ohm kahvoja, ei tätä varmaankaan ole syytä kieltää - kunhan kaikille tarjotaan sama mahdollisuus eli 4 kahvaa.



Ilmoittautua voi yksityisviestillä allekirjoittaneelle, tai suoraan soittamalla 040-5517440. Tässä samassa ilmoitan muutamille huolestuneille, että jäsenmaksukaavakkeet on postitettu 9.11. Aktiivisimmille harrastajille olen jo heittänyt postisiirtolomakkeet käteen eri tapahtumissa. Ilmoittautuminen päättyy keskiviikkona 14.11. klo 24.00

Ilmoittautuneet:

Jari Marjamäki
Julius Wilkko
Olli Järvinen
Olli Kattelus
Kai Ruusunen
Henri Eskman
Pekka Nurkkanen
Kai Kivekäs
Petri Kumpula
Antti-Jussi Manninen
Mikko Lahtinen
Jarkko Juhola
Ilkka Bäckström
Marko Heiskanen
Veli Merivirta
Pertti Toivanen
Teppo Mäkelä
Harri Mäkinen
Toni Voutilainen
Tapio Voutilainen
Jussi Kokki
Markus Nukari


T: Julius

Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.11.2007 08:28 #7766 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Mikä on nykytulkinta rallin rengassäännöstä? Säännöt sanoo:

"Takarenkaissa on oltava alkuperäistä urakuviota vähintään viisi uraa koko kehältään selvästi näkyvissä."

Jos katsastan ralliauton klo 9.00 ja treenaan sillä sen jälkeen vartin niin kuviot voi olla vähissä. Katsastetaanko rallin renkaat vielä ennen lähtöä?

Rallin rengassääntö on sellainen, että periaatteessa nykyään jokaista testiä ja kisaa varten tarvitsee uudet renkaat. Tässä mielessä realismi ja yhtymäkohdat 1:1-autoiluun on saavutettu hyvin :)

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.11.2007 09:06 #7767 : lordjw
Vastaus käyttäjältä lordjw aiheessa Katsastus
Tervehdys!

Kun katsastus on suoritettu, niin auto on hyväksytty (jos auto oli hyväksyttävässä kunnossa). Aikataulun tiukkuuden vuoksi antaisin mahdollisuuden jatkaa harjoittelua ja säätöä katsastuksen jälkeen. Aikaa on rajallisesti ja en usko että kukaan ajamalla ralliauton renkaita ehtii täysin slikseiksi tässä ajassa vetää.

Sääntö tehtiin, jotta Ortmannit pysyisivät poissa edes yhdestä luokasta. Kuuleemma nyt saa myös Ortmann urarenkaita, mutta kovin yleisiä ne eivät kuitenkaan ole.

T: Julius

Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.11.2007 10:07 #7769 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007

Rallin rengassääntö on sellainen, että periaatteessa nykyään jokaista testiä ja kisaa varten tarvitsee uudet renkaat. Tässä mielessä realismi ja yhtymäkohdat 1:1-autoiluun on saavutettu hyvin


Tuon luettuani jäin miettimään, onko tuo realistisuuden hakeminen 1:1 autoiluun se mitä pitää tavoitella ja mennäänkö joissain sääntörajauksissa äärettömyyteen ja sen ylikin? Kun pikku detaljitieto ei noista säännöistä kovin vahva alue niin tarkempi asian pohtiminen sitten jäi. Sen sijaan, kun käänsin asian ympäri ja mietin mitä tapahtuu jos yhteys 1:1 autoiluun menetetään ei asiaa enää edes tervinnut pohtia! Sääntöjä, pikkutarkkojakin, tarvitaan.

Loppukevennys: Kun lähdin omaa rataa ajelemaan pienen tauon jälkeen ( rata rakennettu "latoon" ) oli siinä ihmettelemistä kun radalle oli ilmestynyt sitä itseään eli hiiren paskaa! Tässä mielessä realismi ja yhtymäkohdat 1:1-autoiluun on saavutettu mielestäni erityisen hyvin :wink: !!!

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • ROCK€
  • Vieras
  • Vieras
13.11.2007 07:10 #7774 : ROCK€
Vastaus käyttäjältä ROCK€ aiheessa Re: Katsastus

lordjw kirjoitti: Sääntö tehtiin, jotta Ortmannit pysyisivät poissa edes yhdestä luokasta.
T: Julius


Hmm...asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta siltä varalta, että jos vaikka joskus joku haminalainenkin osallistuu Fin Cupiin, niin rohkenen kysäistä, että miksi Ortmannien pitäisi pysyä poissa? Eikö Fin Cupin kaltaisessa edistyneempien harrastajien kisassa ole tarkoitus maksimoida nopeus ja sallia virittely vaikkapa sopivien rengasmerkkien etsimisellä? Luulisin, että kaikilla Fin Cupiin osallistuvilla kokeneilla harrastajilla on mahdollisuus ostaa maailmalta mitä tahansa renkaita ja viritysosia, eikö? Renkaiden sorvaushan on tavallinen juttu ja silloinhan urat häviävät väkisinkin. Miksi näinkin yksinkertaista säätämistä kuin sorvattujen Ortmannien asentamista rajoitetaan? No, en tietenkään ymmärrä kokonaistilannetta, koska olen ulkopuolinen, mutta olisi mukava tietää asian luonteen ydin.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.11.2007 07:56 #7775 : lordjw
Vastaus käyttäjältä lordjw aiheessa Ortmannit
Tervehdys!

FinCup sarjassa ajetaan kolmea magneetitonta luokkaa. Ralli, Touring ja GT. Touring ja GT luokissa rengasvalmistajaa ei ole rajattu. Nyt on sellainen tilanne että ralliohjukset ovat alkaneet kulkea miltei samoja kierrosaikoja Touring luokan autojen kanssa. Tarkoituksena on ollut hidastaa ralliluokkaa, jotta se edes hieman pysyisi erossa seuraavasta luokasta.

T: Julius

Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Leo
  • Vieras
  • Vieras
13.11.2007 08:05 #7776 : Leo
Vastaus käyttäjältä Leo aiheessa Ura-auton virittäminen
Tämä menee nyt pahasti topicin ohi. Anteeksi!

Kouvolassa ajetaan tulevana viikonloppuna Box12 ja G7 kisat.

Jos vaan on mahdollista, niin kannattaa tulla katsomaan.
Näissä kisoissa virittäminen on sallittua.

Haminasta on ainakin aika sopiva matka Kouvolaan.

Ja jos tulee perjantai-iltana, ja etsii minut käsiinsä, niin lupaan että pääsee kokeilemaan.

Paikka on Kouvola Talo.
Tarkemmat tiedot löytyy foorumin siipiautojen kisakutsuista.

Pahoittelen vielä tätä topicin ohittamista!

Ja aiheeseen liittyen: mielestäni joissakin luokissa kannattaa pitää kiinni tiukoista teknisistä säännöistä.

Leo

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • ROCK€
  • Vieras
  • Vieras
13.11.2007 08:41 #7777 : ROCK€
Vastaus käyttäjältä ROCK€ aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Kiitokset vastauksesta lordjw:lle! Nyt ymmärrän, tässä on näköjään juuri se pointti, että halutaan tiettyä suhteellista vastaavuutta 1:1 autojen kanssa.

Kiitokset Leolle kutsusta! Ainakin perjantai on varattu omalle autoratakerhotoiminnalle. Katsotaan, kuinka kiireinen muusta viikonlopusta tulee.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
17.11.2007 16:13 #7824 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Moi,

juuri selvinnyt kotiin Hesasta. Olipas todella mukava kisareissu. Kiitokset kaikille tapahtuman järjestämiseen osallistuneille. Erityiskiitos Ollille hienoista puitteista, Juliukselle loistavasta radasta sekä Pekalle ja Markolle särmästä kilpailun johdosta.

Radan profiili oli enemmän kuin onnistunut. Se oli riittävän helppo ja jouheva omaksua lyhyen (n. 50 min) harjoitusajan puitteissa. Kuitenkin se tarjosi myös haastetta riittämiin. Erityisen maukkaaksi koin pääsuoran jälkeiset vekit ja niiden välissä olevan rallisuoran. Itse suhtauduin etukäteen erittäin skeptisesti rallisuoraan, mutta se osoittautukin erittäin maukkaaksi mausteeksi radalla :D

Ainoa negatiivinen seikka mikä tulee mieleen on rengasruletti. Renkaiden merkitys korostuu noissa olosuhteissa (lyhyt testiaika, uusi ratamateriaali Fin Cupissa, ennakkoon käyttämätön rata ja epäpuhtaudet). Hyvän rengastuksen löytäminen oli hieman arpapeliä. Toisaalta sama arpahan se kai kaikille on jaettu :wink:

Lisää tämmöistä :!:

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Norrit
  • Vieras
  • Vieras
17.11.2007 18:57 #7827 : Norrit
Vastaus käyttäjältä Norrit aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Jeps...kotio myös selvitty täälläkin.

Pakko yhtyä kaikilta osin Kaitsun kommentteihin. Kiitokset vielä kaikille projektiin osallistuneille! Rata profiili oli todella myös meikäläisen mieleen. Itse ehkä eniten pidin radan loppuosan jouhevasta osuudesta, joka huipentui nautinnolliseen (lue: pitkä ja loiva) kurviin josta pääsi ampumaan suhteelliseen kovaa pääsuoralle.

Hienoa että tämän tyyppinen kilpailu saatiin aikaiseksi. Nyt jokainen kilpailija oli lähestulkoon samalla viivalla radan tuntemisen kanssa ja näin radan puolesta jokaisella oli tasavertaiset mahikset sijoituksiin. Noh...eipä silti, onhan sekin hienoa, kun saa "haastaa" kotiradan väkeä ja mikä sen hienompaa, jos siinä vielä onnistuu.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Scalextric fani
  • Vieras
  • Vieras
17.11.2007 19:17 #7828 : Scalextric fani
Vastaus käyttäjältä Scalextric fani aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007

Rallin rengassääntö on sellainen, että periaatteessa nykyään jokaista testiä ja kisaa varten tarvitsee uudet renkaat. Tässä mielessä realismi ja yhtymäkohdat 1:1-autoiluun on saavutettu hyvin


Millä perusteella kokaiseen kisaan ja testiin laitetaan rallissa uudet renkaat? Ei ainakaan minun tietääkseni.. Tai jos tarkoitetaan nyt MM-rallin huipputiimeja niin ehkä silloin..

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
17.11.2007 20:12 #7829 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Eikös ne siellä WRC:ssä heitä uudet renkaat melkein jokaiselle pikikselle?

WRC-autoilla me Fin Cupissa ajetaan. Ei millään F-ryhmällä... :lol:

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Scalextric fani
  • Vieras
  • Vieras
17.11.2007 20:16 #7830 : Scalextric fani
Vastaus käyttäjältä Scalextric fani aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Joo, sori oli vaan pakko sanoa.. Yllättävää että täällä joku tietää jotain F-ryhmästä... Tai suomen ralleista ylipäätänsä. Sitten kun minulle luetellaan jokainen sarja ja luokka mitä suomessa on niin , lehmätkin lentävät :D

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
17.11.2007 21:44 #7831 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Mitä yllättävää siinä on? Veikkaan, että iso osa pienoisautoilun harrastajista seuraa aktiivisesti moottoriurheilua. Ja kyllä näissä piireissä pyörii esim. rallia myös isoilla autoilla harrastavia.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Scalextric fani
  • Vieras
  • Vieras
18.11.2007 08:39 #7832 : Scalextric fani
Vastaus käyttäjältä Scalextric fani aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Jaa, Harastaako täällä oikeasti joku rallia? :D

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.349 sekuntia