Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007

• ROCK€
  • Vieras
  • Vieras
17.12.2007 08:27 #8034 : ROCK€
Vastaus käyttäjältä ROCK€ aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Tehdäänpä vielä yhteenveto ja karkea yleistys: sladittavatko autot yleensä Fin Cupissa radalla kuin radalla (tarkoitan kotiratapaloja ja Nokwoodia) niin paljon, että perä menee ulos omalta ratapalalta? Jos sladittavat, niin silloin tämä pitää mielestäni ottaa huomioon levikesuunnittelussa (asiahan ei tietenkään minulle kuulu, koska en vielä aja Fin Cupia) ja jos eivät sladita, niin silloin meidän haminalaisten tulee miettiä, kuinka saisimme vieläkin paremman pidon Scalextric Sportille (ratapalojen vaihto Nincoon?).

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
17.12.2007 11:36 #8037 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Kaikki autot sladittavat enemmän tai vähemmän. Ainakin ilman magneettia ajettaessa. Ainakin minä pyrin fin cup autoissani(kin) mahdollisen hyvään sivupitoon. Olosuhteet ja renkaiden sopivuus kuitenkin vaihtelevat. Joskus mennään enemmän ja joskus vähemmän sladissa.

Mun mielestä paras ratalevike on mahdollisimman samankaltaisen pidon antava kuin itse rata. Tällöin ei tule mitään yllättäviä lipsahteluja tai tökkimisiä kun perä sladaa. Tällöin myös reunaurien ja keskiurien tasoerot pysyvät pienempinä.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

• ROCK€
  • Vieras
  • Vieras
17.12.2007 13:55 #8039 : ROCK€
Vastaus käyttäjältä ROCK€ aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007

Kaitsu kirjoitti: Mun mielestä paras ratalevike on mahdollisimman samankaltaisen pidon antava kuin itse rata.
-kaitsu

Tämä juuri on asian ydin, jota pohdiskelen. Meillä Haminassa on nimenomaan näin, että levikkeet ovat ratapalaa. Toimii oikein mainiosti. Nyt kuitenkin kun huomasin, että te Fin Cup -miehet olitte laittaneet levikkeet "nurmikosta", niin mieleeni tuli, että olenko panostanut turhaan levikeasiaan, että jospa levikkeitä ei tarvita välttämättä ollenkaan vaan ainoastaan oikeanlaista autonrakentelutaitoa, etteivät autot sladita.

Lisää
17.12.2007 22:34 #8043 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Ilmoittautuminen FinCup Helsinki 17.11.2007
Joitakin eri ratoja kolunneena olen nähnyt eri tyyppisiä levikkeitä. On nuo Juliuksen nurmikot, Speedyn mustaksi maalatut vanerit yms. ja omalla Scale Classic -radalla levitykset on sekä Bilteman radasta modifioituja että polystyreenilevystä + tarragrippi -teipistä askarreltuja. Monikin materiaali, vaikka pito-ominaisuuksissa on eroja, on siis osoittanut tuossa kohtaa toimivuutensa.

Todellisen tasapuolisuuden nimissä saman radan käyttäminen levikemateriana lienee se ainoa oikea ratkaisu? Mutta esim. omaa rataa tehdessä en pelkistä tila + kustannus -syistä edes harkinnut tätä. Itsetehdyt levikkeet saa räätälöityä mihin vain, ovat hyvännäköisetkin ja se tärkein...hoitavat myös hommansa!

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Sivu luotiin ajassa: 0.345 sekuntia