- Vastaanotettu kiitos 5
Talleissa tapahtuu
Kaverilla on oma cnc-jyrsin ja laittelin kyselyä minkälainen kannattaisi hommata, poitsu on amiksessa koneistaja linjalla ja kova hinku tehdä palikoita. Katotaan mitä tämäkin tuo tullessaan, mun näkökulmasta se auttaisi korin tekemistä alusta alkaen jotta pystyisi mallaamaan heti alustaan. En tiedä olenko ihan metsässä tässäkin mutta kaikkee pitää kokeilla
Liikkuva Shikaani !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Born to be last
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
- Vastaanotettu kiitos 84
Mutta jos ei meinaa sylinterikansia tms. tehdä päntiönään ja laite tulee käytännössä harrastepupeltamiseen, niin pienillä kiinankoneillakin pärjää. Muutamalla kaverilla on jokusen vuoden ollut mm. Bernardon jyrsimet, ihan tanakassa käytössä ja ovat pysyneet hyvin toleransseissa.
CNC-ohjelman ja moottorit kun hommaa erikseen, niin saa mieleisensä - niistä löytyy tarjontaa paljon enemmän, kuin itse jyrsimistä.
Itse aion hankkia Proxxonin pienen järsimen näihin mallailuihin, isoihin töihin on käytössä manuaalisesti ohjattava Bridgeport ja tarvittaessa koneistamoiden palvelut.
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Eiköös se kaverihinta oo n. +40% ??Saa sitten poika koneistaa mullekin alustoja, kaverihintaan tietysti
Liikkuva Shikaani !
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
Vai sama hinta, mutta vähintään 18kk normaalia pidempi odotus työn valmistumiselle..?Jussi kirjoitti:
Eiköös se kaverihinta oo n. +40% ??Saa sitten poika koneistaa mullekin alustoja, kaverihintaan tietysti
Kaitsu, hiilikuitu johtaa kuidun suunnassa lämpöä erinomaisesti. Kankaista laminoidussa rakenteessa lämmön pitäsi levitä suht tasaisesti kimpaleeseen.
Jyrsimistä jos jollakulla on kysyttäviä, niin saa pistää privaakin. Lähtökohtasesti hyvä ja halpa ovat kaksi eri laitetta. Kannattaa miettiä tarkkaan:a) paljonko on rahaa käytettävissä koneeseen JA työkaluihin, kiinnittimiin, teriin, jne. b) miten tarkkoja osia tarvitsee tehdä c) mitä materiaaleja ne osat on. Jos tarvii teräsosia jyrsiä, niin halvimmat keksinnöt voi yleensä unohtaa.
CNC-jyrsin on kiva laite, mutta hyvä sellainen ei yleensä ole hintansa puolesta perusteltavissa harrastekäyttöön.
Jos poliitikot saavat tahtonsa läpi (hämmästyn, jos eivät saa - etenkin jos viime aikojen touhua katsoo), niin 2017 alkuvuodesta eteenpäin minulla on runsaasti aikaa tehdä mittatilaustöitä. Alustavan kiinnostuksen voi ilmaista privana.
-eemeli-
Sittemmin olen tehnyt jyrsimellä yksittäisiä osia, korjauksia, modifiointeja, porauksia jne. Helvetin hyvä kone näihin hommiin.
CNC-koneeseen investoimista en ole nähnyt osaltani tarpeelliseksi. Nykyään teen omista alustoistani piirrustukset ja lähetän ne Saksaan valmistettavaksi. Hinta on erittäin edullinen ja työn jälki hyvä.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Käytetty tilaisuus hyväksi ja laitettu...Jyrsimistä jos jollakulla on kysyttäviä, niin saa pistää privaakin.
Liikkuva Shikaani !
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
JariL:n opit pitää ottaa käyttöön, ei nuita selvinpäin viitsi tehdä, yöärgh...
Eniten varmaan kyrsii se, että vaikka tekisi kuinka priimat hakkapeliitat, niin pirkka solukumeilla vetäisi kuitenkin ohi 6-0.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
Mulle näiden kanssa pupeltaminen on muutenkin ihan mystiikkaa. Sen tiedän, että pyöreät pitää olla, kaikki muu jyystäminen menee ihan arvalla. Vaikka kuin muka yrittää logiikan ja järkeilyn kanssa tehdä, niin ei prkl, pelit menee ihan sladissa tai saavutettu pito häviää hetkessä.
Mie luulen, että miu rengassorvikin pyörii liian vinhaa vauhtia, mutta milläs senkin toteat... :eek:
Parasta hommaa kaiken motivaation tappamiseen.
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
Pitikin kysymäni, että aiotko tehdä orkkisväreissä tuon Kyllin, mutta tässähän se vastaus seisookin :smile:PekkaN kirjoitti: Tänään tuli tällaista jälkeä kevään GROUPE2457 kisaan valmistautuessa:
Väritän siis omani punamustaksi.
- Ari Niemelä
- Poissa
- Senior Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 3