- Viestejä: 1078
- Vastaanotettu kiitos 126
Kahva - Poweri keskustelua
Hawk 7 moottorin laatuongelmat pitäisi olla korjattu valmistajan mukaan, kun asiasta keskustelin edellisissä MM-kisoissa JK:n omistajan kanssa. Nopeampaa konetta ei ainakaan minusta tarvita EM-luokkaan, kun nytkin edellisessä kisassa EM-luokan kaksi nopeinta olivat kahta EL-kuskia lukuunottamatta nopeampia. Hyvinkään rata on varmaan tällä hetkellä Suomen nopein skaalarata. Vaihtoehtoisia moottoreita on testattu ja Rogerin Phoenix kone on selvästi nopeampi kuin JK:n Hawk. Rogerilla on myös vastaava kone kuin JK:n Hawk, mutta sitä en ole vielä saanut testiin.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
ja sanoilla renkailla testattu. Nopeuseroja on ollu,. Toisaalta kerhoautoissa ei väliä. Tosin kollme viimeistä aika samoja.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Zdenekin mielestä tämä oli tietenkin minun syy ! Kahden vuoden autonkuljettajalinjan amiskassa käyneenä , kuljetusalanyrittäjänä , syyte hieman hämmästytti :mrgreen:
Olin kuulemma tiennyt tilanteen ja rakentanut koneet ja kahvan etukäteen siten, että ne kestää rikkinäisen Kempin :grin: :grin:
Kisojen jälkeen powerin kolmesta konkasta yksi oli rikki. Se vaihtamalla ongelma poistui.
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Yly, maailmalla tiedetän, että Suomessa on laaduksta koulutusta! (tai oli, nykyjään kun koulutuksesta leikataan pois kaikki mitä vaan suinkin saadaan, niin tilanne on jo ihan eri)
Tuota itsekin veikkasin yhdeksi mahdollisuudeksi, että jos Kempin sisällä on elkoja, voivat jo olla vaihtokunnossa. Jos yksi on rikki, itse ainaski harkitsisin muidenkin vaihtamista. Sitä en tiedä, kuinka tarkkaan nämä ovat valikoituja ja viritettyjä konkkia, mutta ainakin nykyjään Kempin tuotteisiin valkataan osat varsin tarkkaan. Yhteensovittamisen tasosta en osaa sanoa mitn.
Transistorikahvat (emitteriseuraaja -kytkentä) ovat varsin immuuneja monelle sellaiselle häiriölle joka on fetti/PWM kahvalle haitaksi.
Mun vanhanpuoleinen Sping on nyt palvelut vuodesta 2007 ja on edelleen yli 150 000 läpsin jälkeen hyvässä käyttökunnossa. Vähän ku näppäinpuhelin, Spingissä ei juuri mitään rikki menevää tai sekoavaa ole, joskaan ei nykyajan hienouksiakaan. Liu'ussakin raitoja taisi olla jopa 10 kpl.
-eemeli-
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kannatan myös kaikkien Suomen Kemppien kondensaattoreiden tarkistamista. Konkan tai konkkien hajoaminen tuntuu loogisimmalta selitykseltä ongelmalle.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Vaasan eka 94 syksy, Sjojelle aikas pian sen jälkeen?? ne oli Kemppejä
Sitten seuraavista en ole varma oliko ne Kemppejä vaiko Kempowereita, hiukka taisi niiden tekniikkakin muuttua. Kemppi aikanaan tuon poweri puolen eriytti, ja sitten taasen fuusioituivat takas Kempiksi joitakin vuosia sitten ja taisivat lopettaa koko poweri valmistuksen.
Sitten on vielä erilaisia kytkentöjä noissa...
Vaasassa kun stoppi tulee, niin virta katkee powerista. Hyvinkäällä taitaa olla poweri koko ajan päällä, siellä on erillinen kontaktori virtojen katkaisuun.
Muista radoista en tiedä … nehän varmaan olisi ihan hyvä listata, niin itse kukin asiasta kiinnostunut saisi tietoa..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tumppi kirjoitti: Hyvä huomio Tomilta tuo laitteiden tarkistaminen... liian monesti luotetaan siihen että kyllä se toimii kun tähänkin asti toiminut. Laitteita ne on, vikaantuvia sellaisia. Ikäähän aikas monella powerillakin alkaa jo olemaan.
Vaasan eka 94 syksy, Sjojelle aikas pian sen jälkeen?? ne oli Kemppejä
Sitten seuraavista en ole varma oliko ne Kemppejä vaiko Kempowereita, hiukka taisi niiden tekniikkakin muuttua. Kemppi aikanaan tuon poweri puolen eriytti, ja sitten taasen fuusioituivat takas Kempiksi joitakin vuosia sitten ja taisivat lopettaa koko poweri valmistuksen.
Sitten on vielä erilaisia kytkentöjä noissa...
Vaasassa kun stoppi tulee, niin virta katkee powerista. Hyvinkäällä taitaa olla poweri koko ajan päällä, siellä on erillinen kontaktori virtojen katkaisuun.
Muista radoista en tiedä … nehän varmaan olisi ihan hyvä listata, niin itse kukin asiasta kiinnostunut saisi tietoa..
Taitaa Vaasa olla ainoa rata Suomessa jossa lapmaster ohjaa poweria eikä relettä.
Kaikissa kempeissä ei edes ole tuota EK-2 korttia mihin "käy" kosketintieto pitäisi antaa.
Valmistus lie loppunut ties milloin, mutta vielä 2018 sain oikein asiallista teknistä tukea kempiltä

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Korjaaminen kannattaa jättää ammattilaisille, koska powerin sisällä on sen verran korkeita jännitteitä. Onneksi slottipiireistä löytyy aika monta elektroniikkaosaajaa.
Yleisesti hakkuripowerien korjauksesta voi lukea sivulta:
www.giangrandi.ch/electronics/smpsfix/smpsfix.shtml
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Nyt on viimeviikolla tehty muutoksia poveriin. Eilen ajettu testiä radalla kahdeksan sporttia yhtäaikaa ja monenlaisilla kahvoilla. Nyt ei huomattu mitään ongelmia missään vaiheessa.
t. SRC.n väki
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.