- Viestejä: 1078
- Vastaanotettu kiitos 126
Hawk6 RTR auto
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Iisalmen radalla Phoenix vaikuttaa nopeammalta samalla välityksellä....
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- ahietalahti
- Kirjoittaja
- Poissa
- Gold Boarder
-
- Viestejä: 933
- Vastaanotettu kiitos 152
30kpl erästä on myyty 28kpl ja 27kpl toimii edelleen.
Hiatamiähen Halapamatkat.
~Kun mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy~
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- ahietalahti
- Kirjoittaja
- Poissa
- Gold Boarder
-
- Viestejä: 933
- Vastaanotettu kiitos 152
Hiatamiähen Halapamatkat.
~Kun mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy~
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Mielestäni hyviä koneita
- Liian tehokkaita EM luokkaan ? Ehkä ?
- Hyvä kone Kofordin rinnalle Lightiin mielestäni
- Kokonaisuudessaan mielestäni hyviä handout koneita enduroihin, jos laatu ei romahda, kuten Hawkien kanssa kävi.
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Tuho Polttaja
-
- Poissa
- Expert Boarder
-
- Mämmikoura
- Viestejä: 329
- Vastaanotettu kiitos 135
Mitä noihin moottoreihin tulee niin epäilen ettei niistäkään ole Graalin maljaksi RTR-konekysymykseen tasalaatuisuuden (nopeus, kestävyys) osalta. Risto ja EP ajoivat yhdellä koneella koko kisan ja se kulki erittäin hyvin. Meillä oli käytössä kolme konetta, joista yksikään ei ollut yhtä hyvä kuin mainitulla tiimillä. Ensimmäisestä, vauhdiltaan hyvin keskinkertaisesta koneesta meni vähän yli tunnin ajon jälkeen napa pimeäksi ja työntöstarttia vaativana lähti vaihtoon. Toinen kone oli vielä hitaampi ja se kesti pakasta revittynä ja sisäänajamattomana n. 1½h ennen kuin hiilet loppuivat kokonaan ja kone hyytyi. Vasta kolmas kone vastasi ennakkohypeä. Vauhti oli hyvää ja se kesti jäljellä olleet 1h20. Koneita meni meidän lisäksi vaihtoon myös ainakin parilla muullakin joukkueella. Leolla niitä koneita oli aikaisemmissa kisoissa kerennyt varsin vähällä ajolla useampikin laukeamaan.
Näillä näytöillä ei oikein laatu vakuuta niin hyvältä siihen nähden mitä täällä on saanut ymmärtää. Kisassa ei koneita paukkunut mitenkään tonnitolkulla siihen nähden mitä Hawkeja meni pahimmillaan mutta eivät nämäkään mitään jeesusmoottoreita taida olla. Pienemmän riesan tie nämä voivat kuitenkin olla susilaatuisiin Hawkeihin verrattuna joten en näe mitään sitä vastaan etteikö näillä EL-kisoissa voisi pöristellä.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Olen testannut Iisalmi Enduroa varten muutamia Hawk tyyppisiä Kiina-moottoreita, sekä Proslotin kahta purettavaa Kiina-ankkurilla varustettua jenkkikonetta.
Näihin testeihin vedoten Phoenix on ollut paras.
Pitää aina muistaa, että puhutaan myyntihinnaltaan alle 20 euron moottoreista.
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Tuho Polttaja
-
- Poissa
- Expert Boarder
-
- Mämmikoura
- Viestejä: 329
- Vastaanotettu kiitos 135
Onhan tämä Phoenix tällä hetkellä uskoakseni vähiten huono vaihtoehto kun ne Proslotin koneet ovat susia ja Hawkien laatu on pudonnut. Silloin kun Hawkeilla alun perin alettiin ajamaan Suomessa niin ne tuntuivat olevan tasalaatuisempia kuin nämä Phoenixit tällä hetkellä. Oli niissä Hawkeissa silloinkin susia seassa mutta esiintymistaajuus oli sitä luokkaa että esim. kolmesta handoutkoneesta pystyi turvallisesti olettamaan että ainakin kaksi on nopeudeltaan kilpailukykyisiä ja kolmannella pääsi joten kuten körötellen eteenpäin. Sitten muutama vuosi myöhemmin oltiin mainitsemassasi tilanteessa, jossa viidestä koneesta neljä oli 2-napaisia suoraan tehtaalta tai jotain muuta vastaavaa.
Tässä kisassa Phoenixien kanssa oltiin välillä tilanteessa, jossa radalla oli moottorista johtuen pahimmillaan 0.4-0.5 sekunnin nopeuseroja joissa perusteluksi ei käynyt hitaamman auton tai sen kuljettajan ominaisuudet. Se on aika hele-vetin paljon isompi ero mitä Aten alkuvuodesta tekemien testien tulosteella olisin osannut odottaa. Oma kantani on että paremman puutteessa nämä nyt menee mutta uusia potentiaalisia moottorivaihtoehtoja kannattaa testata vastaisuudessakin suurella mielenkiinnolla mahdollisuuden tullen.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ehkä liian tehokas EM:ään, mutta toisaalta Hawk 7 laatu on tällä hetkellä liian huono !
Tuurilla saa hyviä, mutta huonolla tuurilla monta huonoa putkeen.
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Hyytyikö ?
- Haisiko ?
- Jos meni kaksinapaiseksi, niin näkyykö katkenneita käämejä ?
- Jos hyytyi , niin onko hiilet loppu ? Onko kollektori ehjä ?
- Öljysittekö joka tauolla ? Millä öljyllä ?
Olisi kiva tietää mistä kuolemat johtuvat ja miksi Mikkelin ja Iisalmen Endurossa kuusi huonoa yksilöä on sattunut samalle henkilölle ???
Toki niitä meni muutama muiltakin...
Meidän pitää muistaa, että Rogerin mukaan välitys kuuluisi olla 13/37 :shock:
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Olen jo vuosikymmeniä käyttänyt 1/1 auton moottoriöljyä. 5W30, 0W40 tjsp
Kojon öljyn voiteluominaisuudet on jossain veden ja maidon välimaastossa.
En tiedä johtuuko Phoenix ongelmat millään muotoa öljystä, mutta siipiautoissa laakeriongelmat loppui kuin seinään, kun kaadoin kojon öljyn jäteöljysäiliöön ja siirryin käyttämään Mobil 1:stä !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.