Sivuston hitaus / Foorumin päivitys

Lisää
02.04.2017 14:35 #35093 : pyrtsy
Vastaus käyttäjältä pyrtsy aiheessa Sivuston hitaus / Foorumin päivitys
Tää näemmä taipuu mobiiliin huonommin ja tapatalk ei tällä hetkellä toimi.

Katselen näitä jahka joutaa eli joskus SM-kisojen jälkeen. Tämä lähinnä ilmoituksena että tiedossa on.

KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rami Yliniemi

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
03.04.2017 07:47 #35098 : Tuho Polttaja
Vastaus käyttäjältä Tuho Polttaja aiheessa Sivuston hitaus / Foorumin päivitys
Se päivityksen yhteydessä tullut layout oli kieltämättä harvinaisen epäselvä. Ainakaan PC:n nettiselaimen kautta käytettäessä siinä ei saanut helposti selvää mikä viesti on kenenkin kirjoittamaa (ei vaakaviivoja) ja quotejen näkyvyyttä ei voinut kehua millään mitta-asteikolla. Tämä nyt käytössä oleva (ostettu) layout on paljon selkeämpi.

Arvioidaan foorumin toimintaa muilta osin sen jälkeen, kunhan se on siirretty ja suurimmat siirrosta aiheutuvat yllätykset on saatu pois päiväjärjestyksestä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tumppi, Taiska

Lisää
03.04.2017 07:58 #35100 : pyrtsy

Tuho Polttaja kirjoitti: Se päivityksen yhteydessä tullut layout oli kieltämättä harvinaisen epäselvä. Ainakaan PC:n nettiselaimen kautta käytettäessä siinä ei saanut helposti selvää mikä viesti on kenenkin kirjoittamaa (ei vaakaviivoja) ja quotejen näkyvyyttä ei voinut kehua millään mitta-asteikolla. Tämä nyt käytössä oleva (ostettu) layout on paljon selkeämpi.

Arvioidaan foorumin toimintaa muilta osin sen jälkeen, kunhan se on siirretty ja suurimmat siirrosta aiheutuvat yllätykset on saatu pois päiväjärjestyksestä.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Jonkinverran tuota uuttakin olisi voinut puukottaa erilaiseksi, esim tässä devaajien oma näkemys:

www.kunena.org/forum/general-questions-a...139753-blank-preview

Mutta mikäs tässä vanhassa kun kerta toimii. Ainut vaan, että sen mobiilikäyttäytymisen kanssa ollaan taas lähtöruudussa.

KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com

Lisää
04.04.2017 07:30 #35115 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Uusi ulkoasu
Tässä uudessa foorumin versiossa toi Uusin viesti-ankkurilinkki ei toimi oikein, se heittää sivun alkuun eikä uusimpaan viestiin. Varsinkin mobiilissa ärsyttävä puute kun joutuu kelaamaan joskus pitkänkin ketjun ennen kuin näkee viimeisimmän viestin... korjattavissa? Toi on ainakin mulle ollut tärkeä toiminnallisuus.

Lisää
04.04.2017 08:32 - 04.04.2017 09:57 #35116 : pyrtsy
Vastaus käyttäjältä pyrtsy aiheessa Uusi ulkoasu

krp kirjoitti: Tässä uudessa foorumin versiossa toi Uusin viesti-ankkurilinkki ei toimi oikein, se heittää sivun alkuun eikä uusimpaan viestiin. Varsinkin mobiilissa ärsyttävä puute kun joutuu kelaamaan joskus pitkänkin ketjun ennen kuin näkee viimeisimmän viestin... korjattavissa? Toi on ainakin mulle ollut tärkeä toiminnallisuus.

Yhdistin ketjut...

Tietokoneella tuo kyllä toimii. Mobiilikokemus on tällä hetkellä muutenkin aika hirveä, katsotaan jos asialle saa tehtyä jotain.

Tapatalk on vielä beta-asteella tähän versioon, joten en sitä vielä päivittele.

KoPSA / KotkaUA

Viimeksi muokattu: 04.04.2017 09:57 pyrtsy.

Lisää
04.04.2017 10:15 #35118 : pyrtsy
Vastaus käyttäjältä pyrtsy aiheessa Uusi ulkoasu
Nyt sain toimimaan ainakin itsellä niin, että menee viimeiseen viestiin mobiilissakin (LG G3, android 6.0, chrome 56)

Samalla sain vähän puristettua lisää tilaa poistamalla paddingit reunoilta, mikä lieneekään suomenkielinen vastine :mrgreen:

KoPSA / KotkaUA

Lisää
04.04.2017 13:52 #35121 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Sivuston hitaus / Foorumin päivitys
Mun selaimella (Win 8 phone) menee edelleen sivun ekaan viestiin... Ja paddingia on huolella.

Lisää
04.04.2017 15:37 #35123 : pyrtsy
Paddingia ei ole yhtään, marginia on vähän. Sivusta voi käyttää myös tietokoneversiota jos selain sitä tukee. Se miten tämä foorumin vanha teema asettuu responsiiviseen frameworkkiin on vähän minun ulottumattomissa.

KoPSA / KotkaUA

Lisää
04.04.2017 16:08 #35124 : Hande
Vastaus käyttäjältä Hande aiheessa Sivuston hitaus / Foorumin päivitys
Lukutaidottomallakin toimii yllättäen jo tiistaina tämä sovellutus, ja vieläpä Oneplussan puhelimessakin.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tumppi

Lisää
04.04.2017 17:56 #35126 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa Sivuston hitaus / Foorumin päivitys
Ehdottomasti kannattaa muuttaa kaikki super suosittujen Windows puhelimien takia !

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Lisää
05.04.2017 13:53 #35134 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Sivuston hitaus / Foorumin päivitys
En ole vielä kuittausta saanut, mutta näyttäisi siltä että alusta on ehkä siirretty uudelle palvelimelle tai muuten vain on jostain syystä ollut nyt iltapäivällä nopeempi "?" (ainakin mun koneella)

Lisää
05.04.2017 15:18 #35136 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa Sivuston hitaus / Foorumin päivitys
Minun Nokia C5-00 puhelimessa Finslot näkyy tosi huonosti !

Tehkää jotain !:mrgreen:

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Lisää
05.04.2017 16:18 #35137 : pyrtsy

Tumppi kirjoitti: En ole vielä kuittausta saanut, mutta näyttäisi siltä että alusta on ehkä siirretty uudelle palvelimelle tai muuten vain on jostain syystä ollut nyt iltapäivällä nopeempi "?" (ainakin mun koneella)

PHP versio näyttää vielä 5.5.23 joten ei taida olla päivitelty

KoPSA / KotkaUA

Lisää
05.04.2017 19:41 #35138 : Rami Yliniemi
Vastaus käyttäjältä Rami Yliniemi aiheessa Sivuston hitaus / Foorumin päivitys
Ensinnä iso kiitos Pyrylle, että jaksaa veivata foorumia kondikseen.
Palautteena ainakin iPhone 5S (mikälie) on yhä tosi hidas ja topikkeja katsomalla palauttaa aina edellisen käyntikerran uusimpaan viestiin, eli ei huomioi edellistä lukukertaa.
Itse olen pelkän kännykän varassa harrastusaikoina, joten olisi mukava jos foorumi toimisi kuin entisten junien vessat, mutta omasta 'vammaisuudesta' johtuen olen valmis sietämään nämäkin ominaisuudet.

Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.

Lisää
05.04.2017 21:25 - 05.04.2017 21:26 #35140 : pyrtsy

Rami Yliniemi kirjoitti: Ensinnä iso kiitos Pyrylle, että jaksaa veivata foorumia kondikseen.
Palautteena ainakin iPhone 5S (mikälie) on yhä tosi hidas ja topikkeja katsomalla palauttaa aina edellisen käyntikerran uusimpaan viestiin, eli ei huomioi edellistä lukukertaa.
Itse olen pelkän kännykän varassa harrastusaikoina, joten olisi mukava jos foorumi toimisi kuin entisten junien vessat, mutta omasta 'vammaisuudesta' johtuen olen valmis sietämään nämäkin ominaisuudet.

Kahellaan miten sivut toimii jahka palveluntarjoaja siirtää ne (keskiviikkona piti tapahtua, ainakaan PHP-versio ei ole vielä päivittynyt). Joskin kirjoitushetkellä sivut toimivat jokseenkin jouhevasti.

Tuosta toisesta ongelmasta en saa ihan kiinni, ei ilmeisesti sama mitä Kimmolla? Toimiko tämä ominaisuus siis ennen?

KoPSA / KotkaUA

Viimeksi muokattu: 05.04.2017 21:26 pyrtsy.

Sivu luotiin ajassa: 2.812 sekuntia