EuroSport NM/SM 2005 Kilpailuinformaatio
- Ilkka Jahkonen
- Vieras
-
Viikonlopun ohjelma on jouduttu kiristämään kilpailuun virallisesti kuulumattomien 32-luokkien takia niin tiukaksi, että ulkopaikkakuntalaisilta on käytännössä estetty harjoittelu lähes kokonaan. Perjantai on yleisesti työ- ja koulupäivä ja mahdollisuuksia tulla ajamaan perjantaina ennen klo 18:aa ei läheskään kaikilla ole. Lähialueen kilpailijat, jotka ovat radalla muutenkin kuin kotonaan, ovat eri asemassa.
Esimerkiksi ES-24 luokassa on perjantaina ura-aikaa vaihdot vähennettynä yhteensä 220 minuuttia eli seitsemän minuuttia per kuljettaja. Lauantaina harjoitusaikaa on jokaisella kuskilla peräti 11 minuuttia alle kolmen minuutin pätkinä. Nämäkin vain siinä tapauksessa, että kaluston säädöt ym. sallivat ajon kaikilla harjoitusvuoroilla. Slottiohjeistonkin mukaan harjoitusaika on muistaakseni normaalisti viisi minuuttia kerralla ja lyhimmilläänkin neljä minuuttia poikkeustapauksessa. Tämä 18 minuutin kokonaisaika on saatu kasaan aloittamalla päivä taas lauantaina jo klo 7.30, että varmasti saa lähteä hotellista aamulla tyhjin vatsoin. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että nämä harjoitusajat eivät riitä. Paikkakuntalaiset saavat liian suuren etumatkan, kun kauempaa tulleille ei järjestetä mahdollisuutta harjoitella. He kyllä saattavat tarvitakin tämän etumatkan. Normaalia perjantain työaikaa ei mielestäni voi laskea harjoitusajaksi.
Kilpailuun kuulumattomat epäviralliset luokat pitäisi ajaa normaalin aikataulun ulkopuolella, kuten on cup-kilpailuissakin tehty. 32-luokan harjoitukset ja kilpailut voisi sijoittaa esimerkiksi perjantaihin iltapäivään ja myöhäisiltaan sekä lauantai-iltaan ja finaalit voisi ajaa vaikka virallisen kilpailun palkintojen jaon jälkeen sunnuntaina. Lauantain voisi varata pääasiallisesti virallisille kisaluokille.
Uskon, että harjoitusmahdollisuuksia saadaan parannettua pienillä aikataulumuutoksilla. Jos ei mitään muuta vaihtoehtoa löydy, pitää jatkaa sunnuntaina pitempään, vaikka siitäkään eivät kaikki pidä. Joka tapauksessa vieraalle radalle tultaessa pitää olla mahdollisuus harjoitella enemmän kuin aikatauluun on nyt varattu.
Kehittämisajatuksin
Ilkka Jahkonen
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tämä palaute ei mennyt hukkaan :!:
-> Lauantain eräharjoitus on muutettu 4min. Eli sitä on kutakuinkin 16minuuttia, 10 sek uranvaihdolla edetään... eli yksi jakso on 4min 10sek.
Sen lisäksi perjantain luokkakohtaisia treenejä olen "hieromassa" enemmän kilpailijamääriin/luokka pohjautuvaksi....
Tällä tietoa -24 luokkien osalta, aikataulun mukaan päivät päättyy, perjantaina 20:30 ja lauantaina 20:15, jotka mielestäni ovat ihan hyviä päivän lopettamisaikoja ko. luokille !
Perjantain treenit oli aikoinaan joillakin paikkakunnilla kokonaan kiellettyä. Silloin ainakin paikkakuntalaiset ja muut lähialueen kilpailijat saivat moisesta asiasta selvästikin hyötyä. :evil:
Päivitän vielä tänä tiistai iltana aikataulua ...
Toivottavasti olen laskenut oikein...
Luokkakohtaista treeniä perjantaina 11min/kuski lauantaina 16min/kuski, eli yhteensä 27min/kuski. Perjantain luokkakohtaisen treenin olen vielä jakanut kahteen osaan, eli jokaisella on mahdollisuus ajaa kaksi harjoitusjaksoa, sitten voi mennä rauhassa autoa "säätään" ja tulla vielä ajamaan kaksi harjoitusjaksoa lisää...
Sen lisäksi vapaata treeniä perjantaina klo 12-18 ...
Tietyistä syistä johtuen muutamissa luokissa saattaa perjantaina näyttää siltä, että kaikki kuskit ei mahdu mukaan, näin ei tosiaankaan ole, siellä vain sattuu olemaan muutama kuski joka ei noihin luokkakohtaisiin treeneihin osallistu perjantaina...
Itse "muutaman" kerran etelä-suomessa kisoissa käyneenä tiedän tilanteen. Ja asiaa "vaikeuttaa" se, että yleensä kisoihin matkustetaan enemän tai vähemmän kimppakyydillä. Niin on aina vaikeata saada ~3-5 henkilön työt, koulut yms. sopimaan keskenään.
-Tenni-
Regards, JW
- Tuho Polttaja
-
- Poissa
- Expert Boarder
-
- Mämmikoura
- Vastaanotettu kiitos 135
Onhan sitä ennenkin lintsattu koulusta kisojen takia ja järkkäilty vapaata töistä
- eetu
- Vieras
-
- san
- Vieras
-
Tuho Polttaja kirjoitti: Mitkä työt/koulut?
Onhan sitä ennenkin lintsattu koulusta kisojen takia ja järkkäilty vapaata töistä
Kaikki ei kuitenkaan halua koulusta lintsata tai sitten työ on sellainen josta ei ihan noin vain vapaata pysty järkkäämään, toiset saattavat tehdä jopa viikonloppuisinkin töitä......
san kirjoitti:
Tuho Polttaja kirjoitti: Mitkä työt/koulut?
Kaikki ei kuitenkaan halua koulusta lintsata tai sitten työ on sellainen josta ei ihan noin vain vapaata pysty järkkäämään, toiset saattavat tehdä jopa viikonloppuisinkin töitä......
Aivan, itse kukin kulkee sillä ajalla minne on mahdollisuudet...
Kauas on pitkä matka ... itse lähden just nyt...
Saas nähdä montako kommenttia tänne tulee ennen kuin olen perillä....
(älkää huoliko, se riittää että tuota väliä on kerran "sahannut" 2.5kk, joten ajelen ihan iisisti....
Regards, JW
Pöh, laiskaa porukkaa, yksi kommentti...