- Vastaanotettu kiitos 99
Ratapaketti
Tältä istumalta seuralta ei tuollaista rahaa löydy, mutta ainakin itse olen valmis vähän talkoilemaan jotta rahan saisi kasaan.
Ja nyt kiinnostaisi tietää että onko scalextric autoilla minkä verran kilpatoimintaa ja jos on niin onko kisaajilla halua tulla Kotkaan ajamaan.
Lisäksi minulla ei ole mitään tietoa minkä verran vastaavia ratoja on suomessa ja minkä pituisista radoista on kyse.
Mutta jos näen jotenkin realistisen mahdollisuuden että saisimme radan maksettua niin haluaisin tarttua tilaisuuteen ja hiukan laajentaa kerhomme toimintaa.
Eli 20 metriä rataa ja noin 100 autoa 3500€. UHKA VAI MAHDOLLISUUS ?
Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Taiska kirjoitti: Hei nyt neuvokaa tyhmää ja puhukaa järkeä (ehkä huono pyyntö tässä porukassa) Meidän seuraa siis KoPSAa lähestyttiin muutama päivä sitten ja kysyttiin että tahdotaanko ostaa 20 metriä 4 uraista autorataa johon kuuluu ajanottojärjestelmä, kahvat ja noin 100kpl autoja. Autot näytti olevan kaikki alkuperäisissä paketeissa ja ne ratapalat mitä tutkailtiin oli alkuperäisissä pakkauksissa. Äkkiseltään katsottuna autot ja rata oli todella hyvässä kunnossa. Kyseessä oli siis perinteistä scalextric rataa. hintalapuksi he laittoivat 3500€.
Tältä istumalta seuralta ei tuollaista rahaa löydy, mutta ainakin itse olen valmis vähän talkoilemaan jotta rahan saisi kasaan.
Ja nyt kiinnostaisi tietää että onko scalextric autoilla minkä verran kilpatoimintaa ja jos on niin onko kisaajilla halua tulla Kotkaan ajamaan.
Lisäksi minulla ei ole mitään tietoa minkä verran vastaavia ratoja on suomessa ja minkä pituisista radoista on kyse.
Mutta jos näen jotenkin realistisen mahdollisuuden että saisimme radan maksettua niin haluaisin tarttua tilaisuuteen ja hiukan laajentaa kerhomme toimintaa.
Eli 20 metriä rataa ja noin 100 autoa 3500€. UHKA VAI MAHDOLLISUUS ?
Vaikea sanoa kun ei ole kuvaa radasta eikä ratapaketeista... onko se vanhaa vai uutta Sclaextric rataa ??
Tietty kuvat koko autopaketista voisi myös arviota helpottaa.
- jos auton keskihinta olisi 35€ niin sadasta autosta tulee jo 3500€, mutta mutta...
Scalextric-tyyppisillä 1/32-autoilla ajetaan Suomessa kilpaa 1/32-Scale Fin Cup -nimikkeen alla. On ajettu yhtäjaksoisesti jo vuodesta -94. Tosin Scalextric itsessään ei ole kovin suosittu kisamerkki. Vaikka itse olen Scalextric-harrastaja henkeen ja vereen, niin kerhokäyttöön en ko. brandiä tänä päivänä suosittelisi. Kyllä Carrera muoviradoista on kerhokäyttöä ajatellen ykkönen.
Pistä kuvia tulemaan niin tsekkaan läjän.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
www.fct.fi/
www.fct.fi/
Jos Kotkan kerholle haluatte Scalextric tai vastaavan kotiradan junioreille niin ratapalasia saa varsin edukkaasti KaiR nimimerkiltä. On ehkä suomen suurin Scalextric jobbari.
Autoja on helppo hankkia vaikka ja kuinka paljon kohtuu hinnoilla. Voin jelpata tarvittaessa.
Tuo Kotkan suunnalla myyntiin tullut rata "haiskahtaa" Haminassa olleelta radalta, jossa kävin ajamassa n. kuutisen vuotta sitten. Rata oli uudenpaa Scalextric Sportia, siisti ja autot hyvässä kunnossa, monissa autossa Ortmanit alla. Omistajan nimi oli muistaakseni Jurvansuu ja kaveri kävi ajamassa joissakin Historic -kisoissa Nokiallakin Exinin valmistamilla 917 Porscheilla ja Powersledgeillä. Kalustoa paikanpäällä oli kymmeniä, muistaakseni useita Nincon Moslereita ja muitakin GT -autoja.
Voi olla että on tietty kyse eri radastakin.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
www.fct.fi/
Ratasetti oli luullakseni vapaaseurakunnan suojissa, mutta saattoi olla yhden henkilön omistuksessa. Tämä saattaa hieman antaa osviittaa kaluston käytöstä ja kunnosta.
Jos kuitenkin kaupantekoon on kiinnostusta niin sitten vain rapsakkaa vastatarjousta kehiin.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.