22.07.2026
Warm Up 2, Kotka

Ratapaketti

Lisää
10.04.2017 12:22 #35197 : Taiska
Ratapaketti kirjoittanut Taiska
Hei nyt neuvokaa tyhmää ja puhukaa järkeä (ehkä huono pyyntö tässä porukassa) Meidän seuraa siis KoPSAa lähestyttiin muutama päivä sitten ja kysyttiin että tahdotaanko ostaa 20 metriä 4 uraista autorataa johon kuuluu ajanottojärjestelmä, kahvat ja noin 100kpl autoja. Autot näytti olevan kaikki alkuperäisissä paketeissa ja ne ratapalat mitä tutkailtiin oli alkuperäisissä pakkauksissa. Äkkiseltään katsottuna autot ja rata oli todella hyvässä kunnossa. Kyseessä oli siis perinteistä scalextric rataa. hintalapuksi he laittoivat 3500€.

Tältä istumalta seuralta ei tuollaista rahaa löydy, mutta ainakin itse olen valmis vähän talkoilemaan jotta rahan saisi kasaan.
Ja nyt kiinnostaisi tietää että onko scalextric autoilla minkä verran kilpatoimintaa ja jos on niin onko kisaajilla halua tulla Kotkaan ajamaan.
Lisäksi minulla ei ole mitään tietoa minkä verran vastaavia ratoja on suomessa ja minkä pituisista radoista on kyse.
Mutta jos näen jotenkin realistisen mahdollisuuden että saisimme radan maksettua niin haluaisin tarttua tilaisuuteen ja hiukan laajentaa kerhomme toimintaa.

Eli 20 metriä rataa ja noin 100 autoa 3500€. UHKA VAI MAHDOLLISUUS ?

Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10.04.2017 12:38 #35198 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Ratapaketti

Taiska kirjoitti: Hei nyt neuvokaa tyhmää ja puhukaa järkeä (ehkä huono pyyntö tässä porukassa) Meidän seuraa siis KoPSAa lähestyttiin muutama päivä sitten ja kysyttiin että tahdotaanko ostaa 20 metriä 4 uraista autorataa johon kuuluu ajanottojärjestelmä, kahvat ja noin 100kpl autoja. Autot näytti olevan kaikki alkuperäisissä paketeissa ja ne ratapalat mitä tutkailtiin oli alkuperäisissä pakkauksissa. Äkkiseltään katsottuna autot ja rata oli todella hyvässä kunnossa. Kyseessä oli siis perinteistä scalextric rataa. hintalapuksi he laittoivat 3500€.

Tältä istumalta seuralta ei tuollaista rahaa löydy, mutta ainakin itse olen valmis vähän talkoilemaan jotta rahan saisi kasaan.
Ja nyt kiinnostaisi tietää että onko scalextric autoilla minkä verran kilpatoimintaa ja jos on niin onko kisaajilla halua tulla Kotkaan ajamaan.
Lisäksi minulla ei ole mitään tietoa minkä verran vastaavia ratoja on suomessa ja minkä pituisista radoista on kyse.
Mutta jos näen jotenkin realistisen mahdollisuuden että saisimme radan maksettua niin haluaisin tarttua tilaisuuteen ja hiukan laajentaa kerhomme toimintaa.

Eli 20 metriä rataa ja noin 100 autoa 3500€. UHKA VAI MAHDOLLISUUS ?

Vaikea sanoa kun ei ole kuvaa radasta eikä ratapaketeista... onko se vanhaa vai uutta Sclaextric rataa ??
Tietty kuvat koko autopaketista voisi myös arviota helpottaa.
- jos auton keskihinta olisi 35€ niin sadasta autosta tulee jo 3500€, mutta mutta...
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Taiska

Lisää
10.04.2017 12:51 #35199 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Ratapaketti
Jos multa kysytään, niin 3500 eur on kyllä liikaa moisesta läjästä. Paitsi, jos autot ovat jotain vanhaa ja vähän harvinaisempaa kamaa. 20 m 4-uraista on loppujen lopuksi melkoisen pieni rata kotirataharrastajankin näkökulmasta.

Scalextric-tyyppisillä 1/32-autoilla ajetaan Suomessa kilpaa 1/32-Scale Fin Cup -nimikkeen alla. On ajettu yhtäjaksoisesti jo vuodesta -94. Tosin Scalextric itsessään ei ole kovin suosittu kisamerkki. Vaikka itse olen Scalextric-harrastaja henkeen ja vereen, niin kerhokäyttöön en ko. brandiä tänä päivänä suosittelisi. Kyllä Carrera muoviradoista on kerhokäyttöä ajatellen ykkönen.

Pistä kuvia tulemaan niin tsekkaan läjän.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
10.04.2017 13:12 #35200 : Taiska
Vastaus käyttäjältä Taiska aiheessa Ratapaketti
Rata ja autot on tällä hetkellä pakattuina laatikoihin. Kävimme paikanpäällä tavaroita vähän ihmettelemässä ja hypistelemässä joten kuvia on hiukan vaikea saada. Mutta radan omistajalla pitäisi olla listattuna kaikki mitä pakettiin kuuluu niin tämä lista voisi varmaan hiukan avata paketin sisältöä.

www.fct.fi/

Lisää
10.04.2017 13:19 #35201 : Taiska
Pyysin osalistan ja saan sen sähköpostiini jossain vaiheessa. Missä menee uuden ja vanhan scalextric radan ero? Tämä kyseinen rata on muistaakseni noin 10 vuotta vanhaa. Autoja taisi olla vähän laidasta laitaan eri valmistajilta. Mutta kaikki tosiaan pitäis olla lueteltuina joten ehkä se vähän avaa autoista enemmän.

www.fct.fi/

Lisää
10.04.2017 18:38 - 10.04.2017 18:42 #35213 : JariL
Vastaus käyttäjältä JariL aiheessa Ratapaketti
Täydelle hinnalle vaikuttaa. Listaa autoista näkyviin niin arvo selvii. Itse rata osille ei kovin isoa osaa hinnasta voi laittaa.
Jos Kotkan kerholle haluatte Scalextric tai vastaavan kotiradan junioreille niin ratapalasia saa varsin edukkaasti KaiR nimimerkiltä. On ehkä suomen suurin Scalextric jobbari.
Autoja on helppo hankkia vaikka ja kuinka paljon kohtuu hinnoilla. Voin jelpata tarvittaessa.
Viimeksi muokattu: 10.04.2017 18:42 JariL.

Lisää
10.04.2017 19:23 - 10.04.2017 19:26 #35215 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Ratapaketti
Paitsi että KaiR on myynyt lähes kaiken ratansa - jopa vuositolkulla kaapissa luumuillut Polistil on myyty lähes kokonaan.

Tuo Kotkan suunnalla myyntiin tullut rata "haiskahtaa" Haminassa olleelta radalta, jossa kävin ajamassa n. kuutisen vuotta sitten. Rata oli uudenpaa Scalextric Sportia, siisti ja autot hyvässä kunnossa, monissa autossa Ortmanit alla. Omistajan nimi oli muistaakseni Jurvansuu ja kaveri kävi ajamassa joissakin Historic -kisoissa Nokiallakin Exinin valmistamilla 917 Porscheilla ja Powersledgeillä. Kalustoa paikanpäällä oli kymmeniä, muistaakseni useita Nincon Moslereita ja muitakin GT -autoja.

Voi olla että on tietty kyse eri radastakin.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Viimeksi muokattu: 10.04.2017 19:26 KaiR.

Lisää
10.04.2017 19:56 #35216 : Taiska
Luulen että kyseessä on juurikin tuo kyseinen rata Haminasta. Kaikki merkit täsmäis.

www.fct.fi/

Lisää
10.04.2017 20:26 #35217 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Ratapaketti
Tuollaisen automäärän myyminen erikseen on ihan kauhea homma ja vaarana on, että menee kaupaksi hitaasti ja osa jää myymättä. Vaikka pyynti on ehkä lähellä (mun mielestä) käypää arvoa niin se on "shitload" rahaa kenelle tahansa perheelliselle ja vaatimattomampi henkilö ostaisi sillä useamman oikeankin auton.

Ratasetti oli luullakseni vapaaseurakunnan suojissa, mutta saattoi olla yhden henkilön omistuksessa. Tämä saattaa hieman antaa osviittaa kaluston käytöstä ja kunnosta.

Jos kuitenkin kaupantekoon on kiinnostusta niin sitten vain rapsakkaa vastatarjousta kehiin.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Sivu luotiin ajassa: 0.303 sekuntia