22.07.2026
Warm Up 2, Kotka

Uusi luotettava harrastaja sisällä ...

• hayrimar
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
16.11.2009 10:33 #12359 : hayrimar
Moi kaikille.
Oon jo vanha äjjä mutta kun lapset kasvaa niin iskänkin innostus nousee tappiin siinä sivussa.
Oon harrastellut pojan kanssa autoratoja jo viitisen vuotta HO kokoluokassa, nyt iskee SCX kiinni kuin miljuuna volttia.

Kiinnostaisi tietenkin hankkia autoja, hienoja autoja, suomen valikoima on omissa mielitietyissä aikas suppea joten kysyisinkin onko foorumilla ollut tapana tilata kimpassa autoja ulkomailta?

Jos on, tulisin mielelläni mukaan maksamaan postareita yms. muita yhteisiä kertyviä kuluja. Minulla ei ole VISA korttia joten sen puoitteissa en itse voi ulkomailta tilata mitään mutta muuten olisin siis kiinnostunut tulemaan luotettavaan porukkaan mukaan luotettavana kaverina.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
16.11.2009 12:37 #12363 : lordjw
Vastaus käyttäjältä lordjw aiheessa Tilaus
Tere!

Olen vetänyt muutaman kimppatilauksen ja homma on aina sujunut hyvin.

Olen tilaamassa saksasta www.slotbox.de kaupasta. Jos kiinnostaa, katso mitä sieltä löytyy ja laita lista yksityisviestinä.

Saksasta voit myös itse tilata ilman visaa. Sinne maksetaan rahat tilille etukäteen eli nettipankkitunnuksilla hoituu. Suosittelen SlotBoxia.

T: Julius

Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.

• Vijaya
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
16.11.2009 14:12 #12365 : Vijaya
Vastaus käyttäjältä Vijaya aiheessa Jenkkilästä
Dollarin kurssin takia saattavat Amerikasta tilatut autot olla postimaksuineen halvempia kuin pelkkä auton myyntihinta Euroopassa.
Laitoin tällaisen Slot.it:in varaukseen:
cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... TQ:US:1123

42.99 plus posti 14, on 57 dollaria, joka on noin 38 euroa. Siis postikuluineen.
Tämän kokoisestahan ei mene arvonlisäveroa eikä tullia (alle 45 euroa).

Mutta niihin tosiaan vaaditaan luottokortti, tai tarkemmin sanottuna PayPal. En tiedä voiko PayPal:in avata myös (jonkinlaisella) pankkikortilla(?).

Vastaavia myyntisivuja löytyy Amerikanmaalta useampia. Erityisesti ebay'stä.

Vijaya

• hayrimar
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
16.11.2009 15:07 #12367 : hayrimar
Vastaus käyttäjältä hayrimar aiheessa Re: Uusi luotettava harrastaja sisällä ...
NO, tuossa jo jotain listaa kokoilinkin... tässä olis kans jonkinlainen saitti, onko tuttu, tarjontaa ainakin on riittävästi !!!

www.hotslots132.com/index.php

• hayrimar
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
16.11.2009 20:39 #12377 : hayrimar
Vastaus käyttäjältä hayrimar aiheessa Re: Uusi luotettava harrastaja sisällä ...
btw. voiko tai paremminkin, mahtuuko 1/32 autoilla ajaa perus scx radalla ?? Onnistuuko ohitukset vai tuleeko kylkikosketuksia? :=)

• Jake
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
17.11.2009 19:35 #12383 : Jake
Vastaus käyttäjältä Jake aiheessa Moi
Olen itse koti harrastaja mut uskaltaudun vastaamaan myöskin. Eli melkein kaikki 1:32 autot käy mille vain radalle lähes suoraan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
Scx on Espanjan valmistama Scalextric joten ihan hyvä valinta ja välipalikoilla saat jopa muidenkin valmistajien ratapaloja toimimaan JOS haluat..

Eli autot jotka itselläni eivät ole tehtaalta tullessaan murheetta toimineet ovat olleet Carreran ja Team slotin valmistamat. Muistutus siis nämä siis omakohtaisia kokemuksia ainoastaan..

Carreran 2 autossa oli ongelmana "karvojen" kiinnitys (eli osa joka koskettaa rataan) & että ohjuri oli liian korkea = ajaessa tökki ratauran pohjassa oleviin reikiin... no tuosta selvisi viilalla/puukolla..

TeamSlotin autossa oli laatuongelmana vanteen kierous/heitto.. Eli viri/varaosilla muilta valmistajilta homman saa toimimaan helpohkosti jos häiritseepi..

Muut valmistajat eivät ole muodostaneet mitään murheita harrasteeseeni scalextric sport radalla ajellessa.
Omasta mielestäni Nincon autoilla saa parhaat 2wd kisat kun kuskit ei ole kokeneita.. Scx:n 4wd:t ilman magneettia tuo virneen jokaisen kuskin huulille (5-68v välillä)

originaali kysymykseesi.. Mahtuu ja tulee kosketuskia tiukoissa kisa tilanteissa niinkuin pitääkin.... jos joku auto on erityisen rakas niin säilytä vitriinissä tai aja vain yksin ollessasi niin ei tarvitse harmitella jälkikäteen.. ;)

Kaikesta huolimatta nautinnollisia ajohetkiä hienon lajin parissa!

Lisää
17.11.2009 19:48 #12384 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Uusi luotettava harrastaja sisällä ...
Konsultoiva mielipide;

...jos joku auto on erityisen rakas niin...

...niin ajan sillä aina ja surutta kun vain mahdollisuus on. Onneksi tuo ei ole sitä särkyvimpää sorttia!

Tämäkin Carreran Superbird vaatii esim. SCX tai Scalextric Sport radalle viilatun ohjurin mutta se ei menoa haittaa!

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

• nandroid
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
18.11.2009 12:47 #12390 : nandroid
Vastaus käyttäjältä nandroid aiheessa Re: Uusi luotettava harrastaja sisällä ...
Carreran autoihiin saa uuden "pikkuohjurin", ainakin kun tuolta saarivaltiosta kun oon tilannut niin mukana on tullut uusissa (2009) autoissa pikkuohjuri. Mutta dremel/viila ja sivuleikkuritkin tekee asiallista jälkeen.

Toycenteristä voi myös kysyä

Lisää
18.11.2009 13:01 #12391 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: Uusi luotettava harrastaja sisällä ...

mahtuuko 1/32 autoilla ajaa perus scx radalla ??

Ehkä lienee syytä tarkentaa käsite "perus scx rata", SCX:llä kun on sekä 1:32 että 1:43 rataa... tuolla pienemmällä tulee varmastikin hankaluuksia ajaa 1:32-autoilla.

• hayrimar
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
18.11.2009 16:29 #12394 : hayrimar
no, tänään sain kasattua ekan radan valmiiksi, kokemusta tuli lisää, "älä osta huonokuntoisia radan osia", murheita tiedossa.
Sain kuitenkin tehtyä ihan hyvän mittaisen radan olkkarin ja keittiön välille .. kuvablogi.com/nayta/2359662/ .. tuosta kaksi seuraavaa kuvaa niin saa jotain käsitystä radan profiilista. 44 radan palasta.

Räsähti samalla kamera paskaks ??? ei fokusoi ja jos zoomaa tulee kulmaan putken reuna esiin ??? onneks on takuuta mutta missä kuitti kaupasta???

Nyt saa joku selittää ...
Miksi en voikaan ajaa Classic virtaosalla ja muutajalla kahdella autolla tällaisella radalla jossa on Classic sekä Sport osia sekaisin ???
OOnkmää tyhmä vai mikä, taas oli oppitunnin paikka, kuules maikka 8)

kuvablogi.com/nayta/2360074/

Lisää
19.12.2009 21:15 #12746 : AcAce
Vastaus käyttäjältä AcAce aiheessa Re: Uusi luotettava harrastaja sisällä ...

hayrimar kirjoitti: Moi kaikille.
Oon jo vanha äjjä mutta kun lapset kasvaa niin iskänkin innostus nousee tappiin siinä sivussa.
Oon harrastellut pojan kanssa autoratoja jo viitisen vuotta HO kokoluokassa, nyt iskee SCX kiinni kuin miljuuna volttia.

Kiinnostaisi tietenkin hankkia autoja, hienoja autoja, suomen valikoima on omissa mielitietyissä aikas suppea joten kysyisinkin onko foorumilla ollut tapana tilata kimpassa autoja ulkomailta?

Jos on, tulisin mielelläni mukaan maksamaan postareita yms. muita yhteisiä kertyviä kuluja. Minulla ei ole VISA korttia joten sen puoitteissa en itse voi ulkomailta tilata mitään mutta muuten olisin siis kiinnostunut tulemaan luotettavaan porukkaan mukaan luotettavana kaverina.

Mielenkiintoinen ' uusi luotettava-harrastaja' tämä hayrimar. Mulla on huutonenetissä muutama tuote myynnissä joista yhteen kohteeseen tämä vesseli on lisännyt kommentin jolla selvästi yrittää vesittää omaa kaupankäyntiäni. En tosiaan katso moista toimintaa hyvällä ja varoitankin nyt tällä laudalla suhtautumaan tyyppiin varauksella.

Terv. John

Lisää
19.12.2009 21:46 #12747 : KaiR
Kompataan tässä nyt sen verran, että itsekin väänsin emailin välityksellä kauppaa ratasetistä + parista autosta ja hinnastakin päästiin sopuun. Suoritetta setistä, tai esim. ilmoitusta ostohalujen muuttumisesta, ei vain koskaan kuulunut. Ei varsinaisesti haitallista mutta harmillista kylläkin.

Lisää
20.12.2009 06:58 #12748 : TonyClifton
Ettei aivan yleiseksi lynkkaukseksi menisi niin voin kyseisen henkilön puolesta todeta että, teimme asialliset ja sujuvat kaupat yhdestä autosta vähän aikaa sitten... :roll:

- Tony -

• hayrimar
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
01.01.2010 20:05 #12795 : hayrimar
:evil: yleensä otan tällaiset selän takana paskaa puhumiset henkilökohtaisena vittuiluna, varsinkaan kun asian kokonaisuus jätetään kertomatta, oman egon nostamiseksi... etenkin AcAcen juttu sai karvat pystyyn...

Huutonetin sääntöjen mukaan kaupan teko sujuu Kain kanssa vieläkin ...
Kaitsulle ... laitoin mailia juuri toissapäivänä ... ja taisin laittaa joulun tienoollakin, kaupat kyllä syntyy mutta työmatkalta Kiinasta en voinut sulle rahaa toimittaa kun ei ollut tilisiirto lappuja mukana... tää vuoden vaihde oli yllättävän kiirusta aikaa ;) Mulla jäi sut kimppa mailista sitten puuttumaan jossa kerroin äkillisestä reissusta ennen joulua... Ostan sen Ferrarin ja radan osat sulta tottakai !!!
Nyt kun katsoin mailiketjun läpi, en ole ees saanut sulta mailia missä olisi tilinumerosi... soittelen sulle huomenna... !!! Eiköhän asia selvinne ilman sen kummempia selkään puukotuksia tästäkin eteenpäin.

Jos vielä haluat kanssani kauppaa käydä, mailasin sulle juuri... jos vastaat tai et, soittelen sulle alkuviikosta uudelleen...

Kaikelle löytyy aina selitys ja selittäjä ...

Tuosta vesityksestä AcAcelle .. taisi olla se keissi kun pyysit autosta sellaista hintaa jolla sain ebaysta ostettua kolme vastaavaa autoa :)

Ei mua niin vaan helpolla lynkata 8)

t. 40v kahden lapsen isä :wink:

edit

olitkin se Kaitsu jonka kanssa täällä olin aluksi yv väleissä ... sittemmin mailitse... mailasin sullekin nyt uudestaan, josko kaupan käynti kuitenkin jatkuisi, pienestä väärinkäsityksestä huolimatta ja hoidetaan tällaiset ikävyydet henkilökohtaisella tasolla, eikö 8)

Lisää
07.01.2010 16:28 #12816 : KaiR

Suoritetta setistä, tai esim. ilmoitusta ostohalujen muuttumisesta, ei vain koskaan kuulunut. Ei varsinaisesti haitallista mutta harmillista kylläkin.

Radioyhteys saatu välillä Häyrimar - Kair kuntoon ja kaupat tehty loppuun. :)

Sivu luotiin ajassa: 0.307 sekuntia