- Vastaanotettu kiitos 5
1/24 alustat
09.12.2004 22:11 #1955
: Jussi
Liikkuva Shikaani !
1/24 alustat kirjoittanut Jussi
mistä kannattaisi ruveta kyselemään 1/24 täydellistä alustaa johon tarvitsisi lisätä pelkkä kori. Alusta saisi olla pirteämpi kuin w-p:n alustat. Ajatuksena on liittää koottavan kori alustaan, jolla kumminkin mentäisiin suht koht kovaa :twisted: . Onko muilla kyseisille alustoille kysyntää ?
Liikkuva Shikaani !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
10.12.2004 06:32 #1956
: PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: 1/24 alustat
Motor Modern (MoMo), Slotvision, Schöler, Plafit ja Sakatsu ovat noita taydellisia ja nopeampia alustoja... lahes kaikki ko. valmistajien alustamallit ovat taydellisesti portaattomasti saadettavia (akselivali, etu-/taka-akselin korkeus erikseen).
Itse olen tilannut yhden Schölerin ja Sakatsun tuolta: Jens Scale Racing
www.scaleracing-shop.de/
www.scaleracing.de/
Englanti kelpaa yhteydenottoihin, maksut olen hoitanut etukateen suoraan pankkitilille (EU-maksu, ei turhia kuluja). Tuolta "Special Offers" -kohdasta tilasin n. vuosi sitten GT40 kitin. Jos olet tulossa huomenna Nokwoodiin, ko. GT40 on nahtavana.
Scaleracing keskustelua:
www.f17.parsimony.net/forum29780/
Scaleracing linkkeja, muita kauppoja Saksassa:
www.slotracinginfo.de/ssrf/links_handel.htm
Itse olen tilannut yhden Schölerin ja Sakatsun tuolta: Jens Scale Racing
www.scaleracing-shop.de/
www.scaleracing.de/
Englanti kelpaa yhteydenottoihin, maksut olen hoitanut etukateen suoraan pankkitilille (EU-maksu, ei turhia kuluja). Tuolta "Special Offers" -kohdasta tilasin n. vuosi sitten GT40 kitin. Jos olet tulossa huomenna Nokwoodiin, ko. GT40 on nahtavana.
Scaleracing keskustelua:
www.f17.parsimony.net/forum29780/
Scaleracing linkkeja, muita kauppoja Saksassa:
www.slotracinginfo.de/ssrf/links_handel.htm
10.12.2004 17:36 #1958
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: 1/24 alustat
Samoilla linjoilla olen kuin porssefriikki. Jos haluat autostasi ajettavuudeltaan ns. vimpan päälle olevan niin satsaa kunnon alustaan.
MoMo on varma valinta; ajettavuus erittäin hyvä radalla kuin radalla.
Slotvision on viimeistä uutta alalla, mutta en tiedä kuinka sitä on saatavissa.
Schöler on suosittu alusta, mutta onkos Schölerillä lainkaan MoMon ja Plafitin tyylistä jousitettua alustaa vai ovatko kaikki mallit jäykkiä lankkuja? Pekka tietää?
Plafit on myös ihan OK, mutta jotenkin itse luotan enemmän MoMoon.
Sakatsusta en tiedä mitään. Ei sitä ainakaan IMCAn kisoissa käytä kukaan joten se kertonee jotain suorituskyvystä.
Jos haluat nopeampaa vehjettä kuin WP niin sen ei pitäisi olla ongelma. IMCA NASCARin kone on jotain samaa luokkaa kuin WP:n vakiomosa ja sillä tuollainen Nassukka kiertää Nokwoodin alle 10 s. Jos vehkeeseen haluaa enemmän potkua niin sitten sinne joku Sakatsu F-10 tms. Jos tehoa haluaa vieläkin enemmän niin setten joku Parman 16D mylly niin eiköhän potkaise jo kunnolla pääsuorallakin :twisted:
Mitä sitten maksaa? Kyllä parhaat 1/24 malliautot ilman koriakin tuppaavat yli 100 EURon menemään.
Tämä keskustelu kuuluu selkeästi muuten tuonne malliautopuolelle joten siirrän sen sinne jahka Jussi on käynyt nämä lukemassa täällä.
-kaitsu
MoMo on varma valinta; ajettavuus erittäin hyvä radalla kuin radalla.
Slotvision on viimeistä uutta alalla, mutta en tiedä kuinka sitä on saatavissa.
Schöler on suosittu alusta, mutta onkos Schölerillä lainkaan MoMon ja Plafitin tyylistä jousitettua alustaa vai ovatko kaikki mallit jäykkiä lankkuja? Pekka tietää?
Plafit on myös ihan OK, mutta jotenkin itse luotan enemmän MoMoon.
Sakatsusta en tiedä mitään. Ei sitä ainakaan IMCAn kisoissa käytä kukaan joten se kertonee jotain suorituskyvystä.
Jos haluat nopeampaa vehjettä kuin WP niin sen ei pitäisi olla ongelma. IMCA NASCARin kone on jotain samaa luokkaa kuin WP:n vakiomosa ja sillä tuollainen Nassukka kiertää Nokwoodin alle 10 s. Jos vehkeeseen haluaa enemmän potkua niin sitten sinne joku Sakatsu F-10 tms. Jos tehoa haluaa vieläkin enemmän niin setten joku Parman 16D mylly niin eiköhän potkaise jo kunnolla pääsuorallakin :twisted:
Mitä sitten maksaa? Kyllä parhaat 1/24 malliautot ilman koriakin tuppaavat yli 100 EURon menemään.
Tämä keskustelu kuuluu selkeästi muuten tuonne malliautopuolelle joten siirrän sen sinne jahka Jussi on käynyt nämä lukemassa täällä.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
10.12.2004 18:42 #1960
: PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: 1/24 alustat
Schöleriltä on tullut tänä syksynä jousitettu malli, mahdollisesti Slotvisionin kirittämänä (?) Sakatsusta mulla on se käsitys ettei kilpaile ihan samassa luokassa kuin MoMo/Schöler/Slotvision/Plafit (hinnaltaankin), mutta kuitenkin se on ihan "kunnollinen" metallialusta jollei tarvitse ihan sitä ultimate-suorituskykyä.
Itse ostin syksyllä Sakatsun Pegasuksen (sisältää kaiken, vain kori ja vanteiden insertit puuttuu) -67 Corveten pohjaksi. On aika yksinkertainen tuohon em. Schöleriinkin verrattuna (ainoastaan portaattomasti säädettävä akseliväli ja yksinkertaisesti toteutettu kelluva korin ripustus), mutta helppo ja nopea vaihtoehto satunnaiseen muovikittiprojektiin.
Itse ostin syksyllä Sakatsun Pegasuksen (sisältää kaiken, vain kori ja vanteiden insertit puuttuu) -67 Corveten pohjaksi. On aika yksinkertainen tuohon em. Schöleriinkin verrattuna (ainoastaan portaattomasti säädettävä akseliväli ja yksinkertaisesti toteutettu kelluva korin ripustus), mutta helppo ja nopea vaihtoehto satunnaiseen muovikittiprojektiin.
Sivu luotiin ajassa: 0.249 sekuntia