Fin Cup Nokia 041203

Lisää
05.12.2004 14:47 #1933 : Kaitsu
No niin,

ensimmäinen "slottityyliin" ajettu Fin Cup kisa on takana. Kyselin jo kisapaikalla osalta kilpailijoista mielipiteitä systeemistä. Suurin osa palautteesta oli positiivista.

Eniten harmia aiheutti normaalia pitemmäksi venähtänyt päivä. Tätä ei voi kuitenkaan pistää täysin uuden kaavion piikkiin. Heateissa käytetty ajoaika oli selvästi pidempi kuin normaalisti ajettava 8 kierrosta. Kun kärki tuuppasi 10-12 kierrosta heatissa niin on selvää, että aikaa menee enemmän. Aikaa näytti kuluvan aika tarkkaan 1 h 45 min / luokka.

Nascar-luokalle uusi järjestelmä ei sovellu. Ellei joku sitten keksi nopeampaa tapaa hoitaa uran vaihto.

Kisan tulokset:

[url:uv91rfe4] sivut.koti.soon.fi/kaide/041204_Nokia.htm [/url]

Slottityylinen kisamuoto mahdollistaa kaikenlaisen tarkemman spekuloinnin tuloksilla. Tuloksista on helppo havaita erityisesti Rally- ja Touring-luokan varsin huima tekninen kehitys. Molemmissa rataennätys reilun vuoden takaiseen Fin Cup kisaan verrattuna parini 0,6 s. GT-luokassakin ajettiin uusi rataennätys, mutta kehitys on ollut vähäisempää. Sekä touring- että gt-luokassa puhkaistiin maaginen 10 s raja.

Tuloksista on myös nähtävissä, että kärkipään ralliautolla kerkiäisi kohtuullisesti jopa GT-luokassa. Asia, jota en olisi uskonut vuosi sitten.

Keskustelua ajokaavion eduista/haitoista voidaan jatkaa täällä foorumissa. Itse ainakin tykkäsin koko ajan jatkuvasta kisasta jossa jännitys säilyy loppuun asti. Itse asiassa olen sitä mieltä, että nyt käytetty ajotapa koulisi pitkällä tähtäimellä meistä kaikista parempia kuskeja.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.231 sekuntia