Fin Cupin vannesäännöt?
- tmäkelä
- Kirjoittaja
- Vieras
-
17.10.2003 05:52 #139
: tmäkelä
Fin Cupin vannesäännöt? kirjoittanut tmäkelä
Fin Cup -osakilpailun lähestyessä tuli tavailtua sääntöjä läpi ja
tutkailtua työntömitan kanssa kalustoa. Touring Cars -luokan sääntöihin on
präntätty seuraavaa: "Etu- ja takavanteiden on oltava keskenään
samankokoisia (alle 1 mm poikkeama halkaisijassa tai leveydessä sallitaan)."
Nincon AMG-Mercedes CLK:n vakiovanteiden leveys on edessä 8,6 mm ja takana
10,4 mm. Pitäisikö tämä tulkita niin, että box standard -autolla ei olisi
kisaan asiaa? Vai koskeeko sääntö vain ei-alkuperäisiä vanteita?
tutkailtua työntömitan kanssa kalustoa. Touring Cars -luokan sääntöihin on
präntätty seuraavaa: "Etu- ja takavanteiden on oltava keskenään
samankokoisia (alle 1 mm poikkeama halkaisijassa tai leveydessä sallitaan)."
Nincon AMG-Mercedes CLK:n vakiovanteiden leveys on edessä 8,6 mm ja takana
10,4 mm. Pitäisikö tämä tulkita niin, että box standard -autolla ei olisi
kisaan asiaa? Vai koskeeko sääntö vain ei-alkuperäisiä vanteita?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- NASCARMAN
- Vieras
-
17.10.2003 06:51 #140
: NASCARMAN
Vastaus käyttäjältä NASCARMAN aiheessa Vannesääntö
No niin...
Olenkin jo odotellut milloin joku huomaa asian. Toisaalta jos sääntöjä luetaan kuin piru raamattua niin (alle 1 mm poikkeama halkaisijassa tai leveydessä sallitaan) tämähän tarkoittaa, että kilpailija voi valita kumpi mitta otetaan :!: TAI on nimittäin vaihtoehto. Jos siinä lukisi JA niin silloin pitäisi molempien mittojen täyttyä. Itse olen "keskittynyt vai halkaisijaan koska säännöissä on tällainen mahdollisuus.
Olenkin jo odotellut milloin joku huomaa asian. Toisaalta jos sääntöjä luetaan kuin piru raamattua niin (alle 1 mm poikkeama halkaisijassa tai leveydessä sallitaan) tämähän tarkoittaa, että kilpailija voi valita kumpi mitta otetaan :!: TAI on nimittäin vaihtoehto. Jos siinä lukisi JA niin silloin pitäisi molempien mittojen täyttyä. Itse olen "keskittynyt vai halkaisijaan koska säännöissä on tällainen mahdollisuus.
- tmäkelä
- Kirjoittaja
- Vieras
-
17.10.2003 08:06 #144
: tmäkelä
No tuommoinen tulkinta kävi itselläkin mielessä, täytyykin kokeilla meneekö katsastuksessa läpi
.
Ja tämähän pätee muihinkin luokkiin, esim. ralliautoissa voi olla erilevyiset vanteet edessä ja takana, kunhan halkaisija on likimain sama.
Vastaus käyttäjältä tmäkelä aiheessa Re: Vannesääntö
NASCARMAN kirjoitti: No niin...
...tämähän tarkoittaa, että kilpailija voi valita kumpi mitta otetaan :!: TAI on nimittäin vaihtoehto. Jos siinä lukisi JA niin silloin pitäisi molempien mittojen täyttyä. Itse olen "keskittynyt vai halkaisijaan koska säännöissä on tällainen mahdollisuus.
No tuommoinen tulkinta kävi itselläkin mielessä, täytyykin kokeilla meneekö katsastuksessa läpi
Ja tämähän pätee muihinkin luokkiin, esim. ralliautoissa voi olla erilevyiset vanteet edessä ja takana, kunhan halkaisija on likimain sama.
17.10.2003 09:27 #146
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Fin Cupin vannesäännöt?
Hyvä, että edes joku lukee säännöt tarkasti 
Sääntönikkarit eivät ole ilmeisesti seuranneet aikaansa sillä nuo pykälät perustuvat siihen aikakauteen kun käytännössa kaikissa ralli- ja touring-autoissa etu- ja takavanteet olivat samaa kokoa.
Periaatteena sääntötulkinnoissa ristiriitatilanteessa on se, että
a) kahden erilaisen tulkinnan mahdollistava sääntökohta tulkitaan kilpailijan eduksi.
b) Teknisten sääntöjen ensimmäinen lause täyttyy: "Pääperiaatteena on auton esikuvan mukainen ulkonäkö. "
Seuraavan kauden sääntöihin vannepykälät tulee ilmeisesti tarkentaa :roll: , mutta tämä kausi menee kuten tähänkin asti.
-kaitsu
Sääntönikkarit eivät ole ilmeisesti seuranneet aikaansa sillä nuo pykälät perustuvat siihen aikakauteen kun käytännössa kaikissa ralli- ja touring-autoissa etu- ja takavanteet olivat samaa kokoa.
Periaatteena sääntötulkinnoissa ristiriitatilanteessa on se, että
a) kahden erilaisen tulkinnan mahdollistava sääntökohta tulkitaan kilpailijan eduksi.
b) Teknisten sääntöjen ensimmäinen lause täyttyy: "Pääperiaatteena on auton esikuvan mukainen ulkonäkö. "
Seuraavan kauden sääntöihin vannepykälät tulee ilmeisesti tarkentaa :roll: , mutta tämä kausi menee kuten tähänkin asti.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Sivu luotiin ajassa: 1.994 sekuntia