Talleissa tapahtuu

Lisää
31.07.2009 11:32 #11717 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Pyörät alle.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.09.2009 17:38 #11875 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Talleissa tapahtuu
Aiemmin kuvissa vilahtanut Revellin 1970 Mustangin korihylsy on alkusyksyn aikana saanut seuraavan näköisen kuosin. Sössin alkuperäisen puna-valkoisen maalausteeman liikaa kiirehtimällä ja sitten mentiinkin riman yli mistä se oli matalin. Tällaista tuli.



Koriaihio löytyi joskus kirpparilta 1,50 euron hintaan. Konepellistä on kitattu peukalon mentävä reikä umpeen ja takalokareita levitetty miedosti. Pakkelointi tosin kärsi maalinpoistokylvyssä ja se näkyy kuvassa. Maalipinnastakin tuli ensivetäisy liian paksulla maalilla ruiskuttaessa ihan p***a. Mut kun ei ollut voimia tapella ja itkeä tihruttaa yhden pikkuauton takia niin tälläsin siirtokuvat paikalleen ja lakkaa päälle. Levyjarrulaikat jaksoin tähän sentään uhrata. No joo. Auto uraan ja HANAA!

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
19.09.2009 10:19 #11903 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Talleissa tapahtuu
Liian vähän tapahtuu täällä tallissa (päälle rynnivän kauden huomioiden). Mutta jotain kuitenkin. Kuluneella viikolla on rakennettu Nokwoodin 6 h kisa-auton valoja.

Johtohässäköiden minimoimiseksi ja keveyden nimissä valmistin korikannakkeet (1,5 mm) ja U-levyn (1,0 mm) piirilevystä. Syövyttämällä tein levyihin neljä reititystä (miinus, takavalot, etuvalo 1 ja etuvalo 2).

Cartrixin valosetistä napattu elektroniikka (1,4 g) sijoitettiin U levyn "sisään" keskelle alustaa. Virta siihen otetaan suoraan moottorille menevistä johtimista, jotka samalla tukevat piirilevyä.

Muistaakseni Colin Chapman haki Lotus kilpa-autoissaan aina ratkaisuja joissa yksi osa toimittaa useamman virkaa...



Alapuolelta suljin rungon lasikuitulevyllä joka estää valopiirin "tipahtamisen" radalle:



-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
19.09.2009 17:30 #11904 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Re: Talleissa tapahtuu
En tiedä onko lämmin syksy vai mikä tehnyt temput, mutta autot on vielä ilman lakkapinnoitetta. Ainoa mikä on saanut lakan on GT-pirssi, FSC gt-auto ja protot on ilman lakkaa, kuten kuvista näkyy picasaweb.google.fi/Jusee70 tuota näkee autojen olevan vaiheessa vaikka kisakausi kolkuttelee ovelle.

Liikkuva Shikaani !

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
22.09.2009 06:24 #11917 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Talleissa tapahtuu
507 Bemaria ei taida olla ennen FSC -cupissa nähtykään ? Anyway, hyvä että tulee uusia automalleja viivalle.

Muistaakseni Colin Chapman haki Lotus kilpa-autoissaan aina ratkaisuja joissa yksi osa toimittaa useamman virkaa...


Heh. Kai Kivekäs = Rouninkadun Colin Chapman :lol:

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
22.09.2009 08:51 #11918 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Talleissa tapahtuu
Valot on nyt kytketty. Kuten niin usein, niin tälläkin kertaa meni jotain pieleen. Viimeistä piuhaa juottaessani tuuppasin kolvilla Ferrarin lokasuojan reunaan :cry: No, ei siihen kovin pahaa koloa tullut, mutta silti nyppii :evil:

Jotain häikkiä on myös Cartrixin piirissä. Konkka ei pidä etuvaloja päällä kuin hetken. Takavalot sen sijaan palaa varmaan jouluun asti. Lieneekö piiri paskana tai Ohlsonin LEDit arvoiltaan epäsopivat...

Enivei. Aamulla punnitsin paljonko auton massa valoilla kasvoi. Lisää tuli 3,7 g. Tämä sisältää siis kaiken (Ledit, piuhat, tinat, piuhojen liimaukset koriin + valopiirin (1,4 g)). Toisaalta runkoa myös kevennettiin hieman; osa MoMon lieriökantaruuveista vaihdettiin kupukantaisiksi ja moottori kiinnitettiin M2 titaaniruuveilla. Eli valosetin paino on hieman enemmän kuin tuo em. lukema.

Tänään pitäisi pistää sisusta paikoilleen ja pohtia vielä tuo valomötikän kohtalo. Vaihtaako toiseen vai tyytyäkö tuohon...

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.09.2009 20:16 #11944 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Talleissa tapahtuu


Kuvassa pohjavärissä pyrstöä näyttävä Lamborghini Miura rakennetaan Maruin sarjasta. No no no rest...

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.10.2009 19:16 #11963 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Talleissa tapahtuu
Pikavisiitti Riihimäen radalle toi uskoa tulevaan kauteen sillä hylkiöstä raaseriksi rakennettu Kupla kulki lupaavasti matalia kymppejä ja ysinkin puolelle päästiin useasti, 9,926 ollessa paras aika. Lupaavaa sikäli, että auto oli helppo ajaa ja välitysten loppuminen suoralla rokotti aikaa.

Bäckstömin Ilkka totesi Nokialla, ettei malliautoilla parane testata liikaa ennen arvostelua ja karu totuus iski Riksussakin. OHJURIN irtomisesta syntyi suistuminen lattialle ja äänevaimennin lensi helevettiin sekä maalipintaan tuli iskemä. Mutta onneksi ei tällä erää pahempaa.

Mustang sen sijaan räpelsi rataa ympäri vanhan GS Corvetten tavoin. Ei hyvä. Todellista testiaikaa oli noin tunti eikä enempää saatu aikaan mutta ainakin valinta Touring -luokan autoksi alkaa olla selviö...

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • honda1
  • Vieras
  • Vieras
07.11.2009 16:29 #12255 : honda1
Vastaus käyttäjältä honda1 aiheessa Re: Talleissa tapahtuu
Moi,

Täällä on koitettu jo jonkun aikaa saada Jaguar E-Type. Kori on Spickerin. Koulutöiden ohessa on koitettu aktiivisesti saada valmista viikonloppuisin. Nyt on enään renkaita ja korikiinnikkeitä vaille valmis.



Kori lähes valmis.

Kuskia en ole vielä löytänyt omista kätköistä joten joutuu tekemään vielä tilauksen saksanmaalle että päästään kisailemaan.

Alustaksi tulee Porschea ekan kisan palvellut Schöler ja Porschea palvelee uusissa koitoksissa Jaguaria varten ostettu Plafit.

T:Aleksi Immonen

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.04.2010 09:24 #13252 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Talleissa tapahtuu
Kaitserrarin tallissa on tapahtunut melkoisesti FSC-kauden päätöskisan jälkeen. Syynä tähän IMCA worlds, jonne päätin lähteä muutaman viikon varoajalla. Onneksi 1/32, 1/24 sprintit ajetaan handout-autoilla. Ja 1/24 enduranceen pääsin ajamaan Gabriel Inabnitin tekemällä Corvettella.

No jäljellä jäi 69' Can Am ja jenkkien IRRA-säännöillä ajettava retro Can Am.

Ensin mainittuun otin lähtökohdaksi FSC:ssä hyvin menestyneen Ferrari 612 Can Am -pelini. Auto täytyi kuitenkin rakentaa IMCAn sääntöihin ja esim. minimipaino on ainoastaan 160 g. Eli laihikselle pistettiin auto. MM. takasiipi on nyt kevyempi.

IMCAssa vedetään solukumirenkailla ja competition mosalla. Oheisissa kuvissa auto on varustettu GT/P pyörillä testiä varten.





Aika ei riittänyt auton loputtomaan keventämiseen. Päädyin lukemaan 167 g. Eli 7 g on ylimääräistä.

Vaihdoin alustaksi 500 TRC:ssä olleen MP06.1:en. Tämä siksi, että siihen pystyi istuttamaan käytevästi X-SW GT:n 'pro'-korikiinnikkeet.:



Ratkaisu tullee herättämään polemiikkia kisoissa. Säännöt kieltävät lisäpainojen sijoituksen linjan alle, joka on 10 mm helmojen alareunasta. Mutta minkäs teet JOS LUOKITELLUISSA korikiinnikkeissä on valmiina lisäpainot? :wink:

Pääsin testaamaan autoa Nokwoodissa eilen. Aika nopea se oli FSC kalustoon verrattuna. Tärpättirenkailla meni 8,1 s tasoa. Eli koko lailla samaa kuin GT/P-kalusto.


Isompi projekti oli sitten retro-auton rakentaminen. Tilasin jenkeistä palikat ja aloin työhön. Homma alkoi maanantaina 22.3. Ja savut autosta otettiin eilen 31.3.

Runkona Slick 7, joka juotetaan kasaan pianolangan varaan.





Kori on mielenkiintoinen. Se on M.A.C.n Ferrari 612, joka on julkaistu 70-luvun alussa. Sen sanotaan olleen ensimmäinen siipikori ja ollut aikoinaan erittäin kilpailukykyuinen (mm. ME blue king -radoilla). Oma yksilöni löytyi muutama vuosi sitten erään slottiharrastajan jäämistöstä. Oli mukava havaita sen olleen IRRA luokiteltu. Eli ei muuta kuin koppa maaliin.

Kuva Nokwoodin testeistä 31.3.2010:


Malliauto ja retroauto:



Molempien esikuva Ferrari 612 Can Am '69 :shock:

Lisäksi tuli tuunatua kahvaa. Täyskaasurele, jarrupiiriiin lasiputkisulake ja sulakkeen ohituskytkin:




Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.04.2010 14:29 #13307 : msa003
Vastaus käyttäjältä msa003 aiheessa Talleissa tapahtuu
Tervehdys,

Kauden päätyttyä ajattelin myös laittaa Difalcoon täyskaasureleen.

Mitenkä se nyt kannattaa / täytyy kytkeä? Toisissa kahvoissa olen nähnyt, että virtajohdon liitos on avattu nastalta, johon "liipaisin" vastaa täydellä kaasulla, toisissa ei. Mistä releelle tuleva impulssi kannattaa ottaa? Sieltä nastalta vai kannattaako lisätä jokin erillinen nasta / ruuvi, jolta ohjaus releelle? Osaisiko joku piirtää kuvan, jonka tyhmempikin ymmärtää?
Kahvani on "E"MOTION 2 FANATIC mallia. Itse releen kytkentä on selvä.
:shock:

I am the engine.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.09.2010 19:46 #13734 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Talleissa tapahtuu
FSC Touringiin tulossa kuvassa valmistuvaa settiä: Japanin Touring Car sarjoissa Nissan Skylinen uhkana vaaninut Mazda Savanna RX 3. Laitetaan joku MoMo alle, että päästään sitten kisaamaankin tuolla.




Hiukka vielä nyhräämistä, kun kaukalo ja kuskit ja muut tingel tangelit aloittamatta. Viime vuonna kipakasti kulkenut Kuplakin varmaan prepataan varoiksi Concourse -kuntoon jos toi Maksalaatikko ei toimi ollenkaan...

Mazdassa on muuten keulan jäähdyttimen mustana erottuva aukko/kehys muotoiltu ohuesta pellistä!!! Pellin taustalla luki "Karhu" ! :lol:

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.09.2010 12:35 #13781 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Talleissa tapahtuu
Tänään alkoi tapahtumaan FSC-autojen rintamalla.

Vanhat aihiot pistettiin Fairy Power Spray -kylpyyn:



Power Spray näyttää purevan hyvin vuosi sitten Iamiyan akkryylimaaleilla maalattuu maalattuun 500 TRC:hen. Sen sijaan muutama vuosi sitten Mastonin punaisella ja kirkaslakalla vedetty 612 P ei ole millänsäkään Power Spraysta. Tarvittanee putkimiestä.

Alkuperäinen suunnitelmani oli rakentaa FSC:n touring/GT -luokkaan jotain ennen näkemätöntä sekä korimallin että tekniikan suhteen. Trierin kisoihin valmistautuminen vei kuitenkin kaiken ajan ja vaikuttaakin siltä, että ainakin aloitan kauteni 500 TRC:llä jonka koppa on jo palvellut kaksi kautta. Vedetään vain uudet maalit päälle.

Pistin myös hyvin palvelleen 612 P protokopan lillumaan. Aion rakentaa myös sen uusiksi, niillä opeilla joita tarttui viime kevään IMCA worldseistä.

Suunnitelmissa on rakentaa kuitenkin täysin uusi prototyyppi 312 P ja väritykseksi Le Mans '69. Auto on umpiautoksi äärimäisen matala. Korin ostin joltain saksalaiselta kauppiaalta viime keväänä. Se on hiili-/lasikuitulaminaatti. Hylsyn paino 16,7 g.



Tänä aamuna korista avattiin ikuuna- ja pyöränaukot sekä hiottiin pois valupurseet yms. Nyt kori pesuun ja sitten kittaus.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.09.2010 13:47 #13785 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: Talleissa tapahtuu

Se on hiili-/lasikuitulaminaatti. Hylsyn paino 16,7 g.


Kevyttä tavaraa! Omiin koriaihioihin on saanut kuluttaa useita tunteja jyrsintyötä jotta ollaan päästy alle 20 gramman. Lienee laadukas aihio ja hei! Siinähän kattokin! Thumbs UP!

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.10.2010 20:05 #13976 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Talleissa tapahtuu
Tallissa on tapahtunut, mutta ei tarpeeksi. Kauden aatto on huomenna ja autot edelleen paloina. Taitaa tulla huomisesta pitkä ilta.

No, 312P alkaa olemaan kohtuu kuosissa. Alusta kasattuna ja kori detaileja vaille valmis. Auto vaatimattomasti 35 g alipainoinen. Kysymys kuuluu, mihin helvettiin mä tungen sen kaiken lyijyn?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.591 sekuntia