- Vastaanotettu kiitos 179
Talleissa tapahtuu
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Koriaihio löytyi joskus kirpparilta 1,50 euron hintaan. Konepellistä on kitattu peukalon mentävä reikä umpeen ja takalokareita levitetty miedosti. Pakkelointi tosin kärsi maalinpoistokylvyssä ja se näkyy kuvassa. Maalipinnastakin tuli ensivetäisy liian paksulla maalilla ruiskuttaessa ihan p***a. Mut kun ei ollut voimia tapella ja itkeä tihruttaa yhden pikkuauton takia niin tälläsin siirtokuvat paikalleen ja lakkaa päälle. Levyjarrulaikat jaksoin tähän sentään uhrata. No joo. Auto uraan ja HANAA!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Johtohässäköiden minimoimiseksi ja keveyden nimissä valmistin korikannakkeet (1,5 mm) ja U-levyn (1,0 mm) piirilevystä. Syövyttämällä tein levyihin neljä reititystä (miinus, takavalot, etuvalo 1 ja etuvalo 2).
Cartrixin valosetistä napattu elektroniikka (1,4 g) sijoitettiin U levyn "sisään" keskelle alustaa. Virta siihen otetaan suoraan moottorille menevistä johtimista, jotka samalla tukevat piirilevyä.
Muistaakseni Colin Chapman haki Lotus kilpa-autoissaan aina ratkaisuja joissa yksi osa toimittaa useamman virkaa...
Alapuolelta suljin rungon lasikuitulevyllä joka estää valopiirin "tipahtamisen" radalle:
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Liikkuva Shikaani !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Muistaakseni Colin Chapman haki Lotus kilpa-autoissaan aina ratkaisuja joissa yksi osa toimittaa useamman virkaa...
Heh. Kai Kivekäs = Rouninkadun Colin Chapman :lol:
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Jotain häikkiä on myös Cartrixin piirissä. Konkka ei pidä etuvaloja päällä kuin hetken. Takavalot sen sijaan palaa varmaan jouluun asti. Lieneekö piiri paskana tai Ohlsonin LEDit arvoiltaan epäsopivat...
Enivei. Aamulla punnitsin paljonko auton massa valoilla kasvoi. Lisää tuli 3,7 g. Tämä sisältää siis kaiken (Ledit, piuhat, tinat, piuhojen liimaukset koriin + valopiirin (1,4 g)). Toisaalta runkoa myös kevennettiin hieman; osa MoMon lieriökantaruuveista vaihdettiin kupukantaisiksi ja moottori kiinnitettiin M2 titaaniruuveilla. Eli valosetin paino on hieman enemmän kuin tuo em. lukema.
Tänään pitäisi pistää sisusta paikoilleen ja pohtia vielä tuo valomötikän kohtalo. Vaihtaako toiseen vai tyytyäkö tuohon...
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kuvassa pohjavärissä pyrstöä näyttävä Lamborghini Miura rakennetaan Maruin sarjasta. No no no rest...
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Bäckstömin Ilkka totesi Nokialla, ettei malliautoilla parane testata liikaa ennen arvostelua ja karu totuus iski Riksussakin. OHJURIN irtomisesta syntyi suistuminen lattialle ja äänevaimennin lensi helevettiin sekä maalipintaan tuli iskemä. Mutta onneksi ei tällä erää pahempaa.
Mustang sen sijaan räpelsi rataa ympäri vanhan GS Corvetten tavoin. Ei hyvä. Todellista testiaikaa oli noin tunti eikä enempää saatu aikaan mutta ainakin valinta Touring -luokan autoksi alkaa olla selviö...
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- honda1
- Vieras
Täällä on koitettu jo jonkun aikaa saada Jaguar E-Type. Kori on Spickerin. Koulutöiden ohessa on koitettu aktiivisesti saada valmista viikonloppuisin. Nyt on enään renkaita ja korikiinnikkeitä vaille valmis.
Kori lähes valmis.
Kuskia en ole vielä löytänyt omista kätköistä joten joutuu tekemään vielä tilauksen saksanmaalle että päästään kisailemaan.
Alustaksi tulee Porschea ekan kisan palvellut Schöler ja Porschea palvelee uusissa koitoksissa Jaguaria varten ostettu Plafit.
T:Aleksi Immonen
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
No jäljellä jäi 69' Can Am ja jenkkien IRRA-säännöillä ajettava retro Can Am.
Ensin mainittuun otin lähtökohdaksi FSC:ssä hyvin menestyneen Ferrari 612 Can Am -pelini. Auto täytyi kuitenkin rakentaa IMCAn sääntöihin ja esim. minimipaino on ainoastaan 160 g. Eli laihikselle pistettiin auto. MM. takasiipi on nyt kevyempi.
IMCAssa vedetään solukumirenkailla ja competition mosalla. Oheisissa kuvissa auto on varustettu GT/P pyörillä testiä varten.
Aika ei riittänyt auton loputtomaan keventämiseen. Päädyin lukemaan 167 g. Eli 7 g on ylimääräistä.
Vaihdoin alustaksi 500 TRC:ssä olleen MP06.1:en. Tämä siksi, että siihen pystyi istuttamaan käytevästi X-SW GT:n 'pro'-korikiinnikkeet.:
Ratkaisu tullee herättämään polemiikkia kisoissa. Säännöt kieltävät lisäpainojen sijoituksen linjan alle, joka on 10 mm helmojen alareunasta. Mutta minkäs teet JOS LUOKITELLUISSA korikiinnikkeissä on valmiina lisäpainot?
Pääsin testaamaan autoa Nokwoodissa eilen. Aika nopea se oli FSC kalustoon verrattuna. Tärpättirenkailla meni 8,1 s tasoa. Eli koko lailla samaa kuin GT/P-kalusto.
Isompi projekti oli sitten retro-auton rakentaminen. Tilasin jenkeistä palikat ja aloin työhön. Homma alkoi maanantaina 22.3. Ja savut autosta otettiin eilen 31.3.
Runkona Slick 7, joka juotetaan kasaan pianolangan varaan.
Kori on mielenkiintoinen. Se on M.A.C.n Ferrari 612, joka on julkaistu 70-luvun alussa. Sen sanotaan olleen ensimmäinen siipikori ja ollut aikoinaan erittäin kilpailukykyuinen (mm. ME blue king -radoilla). Oma yksilöni löytyi muutama vuosi sitten erään slottiharrastajan jäämistöstä. Oli mukava havaita sen olleen IRRA luokiteltu. Eli ei muuta kuin koppa maaliin.
Kuva Nokwoodin testeistä 31.3.2010:
Malliauto ja retroauto:
Molempien esikuva Ferrari 612 Can Am '69 :shock:
Lisäksi tuli tuunatua kahvaa. Täyskaasurele, jarrupiiriiin lasiputkisulake ja sulakkeen ohituskytkin:
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kauden päätyttyä ajattelin myös laittaa Difalcoon täyskaasureleen.
Mitenkä se nyt kannattaa / täytyy kytkeä? Toisissa kahvoissa olen nähnyt, että virtajohdon liitos on avattu nastalta, johon "liipaisin" vastaa täydellä kaasulla, toisissa ei. Mistä releelle tuleva impulssi kannattaa ottaa? Sieltä nastalta vai kannattaako lisätä jokin erillinen nasta / ruuvi, jolta ohjaus releelle? Osaisiko joku piirtää kuvan, jonka tyhmempikin ymmärtää?
Kahvani on "E"MOTION 2 FANATIC mallia. Itse releen kytkentä on selvä.
:shock:
I am the engine.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Hiukka vielä nyhräämistä, kun kaukalo ja kuskit ja muut tingel tangelit aloittamatta. Viime vuonna kipakasti kulkenut Kuplakin varmaan prepataan varoiksi Concourse -kuntoon jos toi Maksalaatikko ei toimi ollenkaan...
Mazdassa on muuten keulan jäähdyttimen mustana erottuva aukko/kehys muotoiltu ohuesta pellistä!!! Pellin taustalla luki "Karhu" ! :lol:
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Vanhat aihiot pistettiin Fairy Power Spray -kylpyyn:
Power Spray näyttää purevan hyvin vuosi sitten Iamiyan akkryylimaaleilla maalattuu maalattuun 500 TRC:hen. Sen sijaan muutama vuosi sitten Mastonin punaisella ja kirkaslakalla vedetty 612 P ei ole millänsäkään Power Spraysta. Tarvittanee putkimiestä.
Alkuperäinen suunnitelmani oli rakentaa FSC:n touring/GT -luokkaan jotain ennen näkemätöntä sekä korimallin että tekniikan suhteen. Trierin kisoihin valmistautuminen vei kuitenkin kaiken ajan ja vaikuttaakin siltä, että ainakin aloitan kauteni 500 TRC:llä jonka koppa on jo palvellut kaksi kautta. Vedetään vain uudet maalit päälle.
Pistin myös hyvin palvelleen 612 P protokopan lillumaan. Aion rakentaa myös sen uusiksi, niillä opeilla joita tarttui viime kevään IMCA worldseistä.
Suunnitelmissa on rakentaa kuitenkin täysin uusi prototyyppi 312 P ja väritykseksi Le Mans '69. Auto on umpiautoksi äärimäisen matala. Korin ostin joltain saksalaiselta kauppiaalta viime keväänä. Se on hiili-/lasikuitulaminaatti. Hylsyn paino 16,7 g.
Tänä aamuna korista avattiin ikuuna- ja pyöränaukot sekä hiottiin pois valupurseet yms. Nyt kori pesuun ja sitten kittaus.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Se on hiili-/lasikuitulaminaatti. Hylsyn paino 16,7 g.
Kevyttä tavaraa! Omiin koriaihioihin on saanut kuluttaa useita tunteja jyrsintyötä jotta ollaan päästy alle 20 gramman. Lienee laadukas aihio ja hei! Siinähän kattokin! Thumbs UP!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
No, 312P alkaa olemaan kohtuu kuosissa. Alusta kasattuna ja kori detaileja vaille valmis. Auto vaatimattomasti 35 g alipainoinen. Kysymys kuuluu, mihin helvettiin mä tungen sen kaiken lyijyn?
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.