- Vastaanotettu kiitos 3
Scaleracing
Iso kunnia kyllä minun kiinnostukseni osalta tätä luokkaa kohtaan kuuluu Kaitsulle. Suosittelen todella lukemaan nuo hänen kirjoittamansa MM-kisamatkat. niitä lueskellessa varmasti herää isompi mielenkiinto tähän luokkaan. Itse olen jutut lukenut jo kahteen kertaan, joten iso kiitos Kaitsulle jutuista
<a class="postlink" href=" ura-autot.blogspot.com/ "> ura-autot.blogspot.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Vastaanotettu kiitos 37
asiakauppoja:
www.scaleracing.de/ (all-in-one -ratkaisu)
www.ams-rennbahnshop.de/
www.automobilminiaturen.de/
www.slotracing.de/
www.autorennbahn.de/
www.motormodern.info/ (eivat myy suoraan?)
www.gb-slotracing.de/
www.nimpex.de/ (muovirakennussarjoja, siirtokuvia)
www.pumpkin-models.at/
www.scaleproduction.de/
www.tojdrom.de/
www.werkshomepage.de/
+monia muita:
www.slotracinginfo.de/ssrf/links_handel.htm
Tilaus (renkaita ja malliauton palikoita) sisään tiistaina kamat mulla perjantaina. Kaikki mitä tilasin tuli. Postikulut 9,82. Tätä nimittäisin ASIAKASPALVELUKSI.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
- tmäkelä
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Kaitsu kirjoitti: "Lajikulttuurilla" on muuten aikamoinen vaikutus "päivän pituuteen"...
-kaitsu
Pitää paikkansa, scale-porukka on tottunut lyhyisiin päiviin. Olen myös sitä mieltä, että FinCup-radoilla ajettavat Scaleracing-kisat kannattaisi ainakin aluksi pitää FinCupin yhteydessä. Potentiaalisia mukaanlähtijöitä olisi paikalla, ja kalustoon sekä kisaamiseen pääsisi tutustumaan samalla, kun on muutenkin raahautunut paikalle. Ja nostajiakin olisi enemmän (ehkä)
Mikä muuten on "riittävä" määrä porukkaa? Jos heikolta näyttää, niin touhun voi aloittaa pienemmälläkin porukalla ja pitää meteliä itsestään, eiköhän lisää väkeä tule mukaan, kun näkevät kuinka hienolla kalustolla ajetaan. Tokihan isompi porukka tuo aina kummasti lisää fiilistä touhuun.
Mulla on sellainen käsitys, että Parma valmistaa Scalextric-rataan sopivaa slottiohjuria. Itseasiassa olen tilannut näitä muutaman Impire Oy:n kautta. Tämmöisellä ohjurilla malliautoa pystyy ajamaa Scalen Classic radalla. Voisi esim. kuvitella, että Fin Cup kisojen väliajalla vedetään näytöslähtöjä keskimmäisillä urilla. Uskoisin että tätä kautta saadaan uutta jengiä mukaan.
-kaitsu
Menee ehkä jo vähän extremeurheiluksi Scale Classicilla, mutta ainahan sitä voisi kokeilla?
Kyllähän tuon "vakio"-ohjurinkin saa pienellä viilaamisella sopimaan Scalen Classiciin... itse asiassa tein sellaisen juuri viime kesänä ja hyvin kulki, tosin silloin oli kyseessä 1/32 auto.
PorscheFreak kirjoitti: Pitäiskö ottaa jo Hyvinkäälle autot matkaan?
Mulla ei taida olla auto läjässä vielä Hyvinkään kisaan mennessä. Tai mistä sitä tietää jos olen ahkera. Minun autostanihan on tulossa IMCAn DTM-sääntöjen mukainen kisapeli ja siinä on eri moottori kuin Pekan DSC-sääntöjen mukaisessa vehkeessä. Mulla on kyllä toinenkin MoMon alusta ja Sakatsu F-10 mosa joten periaatteessa voisin aloittaa rakentamaan myös DSC-peliä. Täytyisi vain päättää millä kopalla sen tekee. Hiukan houkuttelisi ajatus rakentaa joku harvinaisempi malli kisapeliksi. Yksi vaihtoehto olisi joku noista pienistä 2-litraisista protoista joilla IMCA ajattaa valmistajien EM-kisat:
www.imca-slotracing.com/Euro2Lit.htm
Itseasiassa tuolla EM:ssä näyttää olevan vielä yksi team-paikka (GRD)vapaana. Täytyisiköhän kasata joukkue?
Kun tää homma pyörähtää käyntiin aion tehdä myös yhden 1/24 TSRF-alustan noille säännöille. Kiinnostaa tietää mikä TSRF:n suorituskyky on verrattuna näihin perinteisiin MoMoon, Plafitiin yms. Ainakin Nokwoodissa TSRF:llä sai tosikovia kierrosaikoja kun testailin sitä Porsche 962 -kopalla.
-kaitsu[/url]
Hasegawa Lamborghini Miura -71 (katu) 37,90
Hasegawa Toyota Celica 1600 GT -72 (kisa) 28,00
Revell Jaguar XK SS (katu) 25,00
Tamiya Austin Mini Cooper MkI (katu) 26,70
Ei siis mitään kisaprotoja tms. Miurasta tosin saisi varmaan kilpailukykyisen, Celica voisi olla kivannäköinen laite touring/gt-luokkaan.
Tietonikkarissa olisi varmaan parempi valikoima, mutta en ehtinyt sinne tänään.
-kaitsu
Vapaat GRD BMW:t näytti olevan "ammattilaisten rakentama, eksperttien ajama" -luokassa? Milläs tuohon pääsisi ujuttautumaan mukaan?
Rakentajien EM lokakuussa menee ymmärtääkseni niin, että halukkaat ovat voineet varata sieltä teamin ja sitten hommaavat kuskin/kuskit. Eli EM:ään on rakennettava itse autot. Muistaakseni nuo kopat oli aika kalliita (n.70 EUR?). Eli pelkistä koreista tulee aika paljon. Jos joku kuitenkin on halukas investoimaan toiseen autoon niin minä voin kuvitella harkitsevani toista autoa. Kisaan voisi yrittää ujuttautua siten mukaan, että kysyn asiaa Rossemilta. On myös huomiotava, että tuohon EM kisaan IMCA ei tietääkseni maksa mitään kulukorvauksia. Eli kaikki menee omasta pussista. Mutta kyllähän Berliinissä voisi olla ihan kiva käydä kisaamassa.
-kaitsu
Tamiya Lotus Europa Special (katu) 40.00
Tamiya Jaguar Mk II Racing 32.80 (ehkä vähän vanha)
Italeri Mercedes 300 SL (katu) 24.50 (samoin vähän vanha)
Airfix MGB (katu) 23.00
Revell Shelby Cobra 427 (kisa) 23.50
Revell Ford Boss Mustang (katu) 25.90
Revell Dodge Challenger (katu) 25.90
Revelliltä löytyy myös useita muita jenkkejä joista tosin monet ovat 1/25-mittakaavassa
Hasegawa Toyota 2000 GT '67 (katu) 34.00
Hasegawa Toyota Celica 1600 GT -72 (kisa) 36,00
Eli ei Tietonikkarinkaan tarjonta järin laaja tähän kaavailtuun luokkaan ole. Onneksi Euroopasta löytyy useita nettikauppoja joista noita Le Mans prototyyppejä voi hankkia.
-kaitsu
Eli Ford tullaan nakemaan Hyvinkaan radalla demo-toimissa!
(ps. ei sitten kannata ajella 1/32 autoilla samaan aikaan, muuten tulee romua...)