Konsultointia malliautojen tekniikkakysymyksiin.
09.02.2013 18:58 #20511
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Konsultointia malliautojen tekniikkakysymyksiin. kirjoittanut Kaitsu
En tiedä mistä johtuu, mutta hyvin vähän kukaan ikinä kyselee multa mitään malliautojen rakentamiseen liittyen. Tietoa on kuitenkin kertynyt kohtuullisesti 10 v aktiivisen Euroopassa kisaamisen ansiosta. Mulla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta pimittää tätä tietoa muilta alan harrastajilta. Tiedon jakaminen nostaa kilpailullista tasoa Suomessa, ja koen sen pelkästään hyödylliseksi. Se, että saa joltain pataan Suomen kisoissa kannustaa vain eteenpäin.
Autojen säätämiseen, ja virittämiseen liittyviä kysymyksiä voi lähetellä mulle osoitteeseen xkaide (at) kolumbus.fi.
Maalaamiseen, korin detaljointiin yms. ulkonäköseikkoihin liittyvät kysymykset on kuitenkin paras suunnata jonnekin muualle
-kaitsu
Autojen säätämiseen, ja virittämiseen liittyviä kysymyksiä voi lähetellä mulle osoitteeseen xkaide (at) kolumbus.fi.
Maalaamiseen, korin detaljointiin yms. ulkonäköseikkoihin liittyvät kysymykset on kuitenkin paras suunnata jonnekin muualle
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: krp
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
11.02.2013 06:53 - 11.02.2013 06:58 #20523
: krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Konsultointia malliautojen tekniikkakysymyksiin.
Mä olen kysellyt 
Ja aina on vastaus tullut päivässä. "Entiedä" ei taida kuulua Kaitsun sanavarastoon?
Vähän kun tolta on kysellyt niin nopeasti on auton suorituskyky parantunut ilman että on tarvinnut turvautua poppakonsteihin.
Ehkä se ei ole kaikille niin tärkeää että vermeet on tikissä?
Kaitsun kanssa on huomattu että kun kurkkii vähän aina aidan yli (kotirata-autot/ malliautot/ skaala-autot/ siipiautot) sekä historia- että nykyperspektiivistä, niin aina oppii uutta jota ehkä voi soveltaa tai mikä auttaa ymmärtämään autojen tekniikkaa ja sen takana olevia syitä...
Parin viikon päästä 30v takana tätä pahuksen harrastetta enkä siis vieläkään tiedä kaikkea.
Kyllä ottaa pannuun.

Ja aina on vastaus tullut päivässä. "Entiedä" ei taida kuulua Kaitsun sanavarastoon?
Vähän kun tolta on kysellyt niin nopeasti on auton suorituskyky parantunut ilman että on tarvinnut turvautua poppakonsteihin.
Ehkä se ei ole kaikille niin tärkeää että vermeet on tikissä?
Kaitsun kanssa on huomattu että kun kurkkii vähän aina aidan yli (kotirata-autot/ malliautot/ skaala-autot/ siipiautot) sekä historia- että nykyperspektiivistä, niin aina oppii uutta jota ehkä voi soveltaa tai mikä auttaa ymmärtämään autojen tekniikkaa ja sen takana olevia syitä...
Parin viikon päästä 30v takana tätä pahuksen harrastetta enkä siis vieläkään tiedä kaikkea.
Viimeksi muokattu: 11.02.2013 06:58 krp.
11.02.2013 20:12 #20533
: eemeli
Vastaus käyttäjältä eemeli aiheessa Konsultointia malliautojen tekniikkakysymyksiin.
Hep.
Mä ainakin oon huomannu, että mitä enemmän oppii ja hankkii tietoa, niin sitä paremmin huomaa, kuinka vähän itte asiassa tietää taikka osaa
Vaikka tekniikka sinällään näissä on melko yksinkertaista, niin yllättävän monta muuttujaa on silti pelissä. Ittellä kanssa olis malliauto-opeille käyttöä, mutta resurssien ollessa todella rajalliset joutuu keskittymään vain kaikkein olennaisimpiin juttuihin. Harmi.
-eemeli-
Mä ainakin oon huomannu, että mitä enemmän oppii ja hankkii tietoa, niin sitä paremmin huomaa, kuinka vähän itte asiassa tietää taikka osaa

Vaikka tekniikka sinällään näissä on melko yksinkertaista, niin yllättävän monta muuttujaa on silti pelissä. Ittellä kanssa olis malliauto-opeille käyttöä, mutta resurssien ollessa todella rajalliset joutuu keskittymään vain kaikkein olennaisimpiin juttuihin. Harmi.
-eemeli-
12.02.2013 05:43 #20537
: Yly
Etkä vieläkään ole oppinut ajamaan :smile:
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa Konsultointia malliautojen tekniikkakysymyksiin.
krp kirjoitti: Parin viikon päästä 30v takana tätä pahuksen harrastetta enkä siis vieläkään tiedä kaikkea.
Kyllä ottaa pannuun.
Etkä vieläkään ole oppinut ajamaan :smile:
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Sivu luotiin ajassa: 0.262 sekuntia