Ei tapahtumia

Skaala-ankkureista

Lisää
26.02.2004 18:55 #1117 : eemeli
Skaala-ankkureista kirjoittanut eemeli
Hep!

Millaisia käämejä / pakanpituuksia / halkaisijoita / magneetteja tykkäätte eurosportissa käyttää ja miksi?

Surukseni huomasin että paras (ja lähes ainoa myös) 26/26 ankkurini olikin kuollut ja uusia tarttee väsätä tahi hommailla.

-eemeli-

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.02.2004 10:12 #1118 : Tuho Polttaja
Vastaus käyttäjältä Tuho Polttaja aiheessa Re: Skaala-ankkureista
Taitaavat teollisuusvakoilun perusteella noi kovat pojat käyttää ankkureita luokkaa PK 480 6mm pakalla ja käämit jotain tyyliin 21-25 kierrosta ja lanka AWG25 tai AWG25.5, jotain tyyliin 22t25 ja 24t25.5 muistan Kouvolan Urissa vakoilleeni. Setupeista ei sen enempää, taitavat olla koneet kuitenkin perin kevyitä. Joku tarkemmin tietävä (Matti) saa luvan sanoa jotain tarkempaa.

Siipimiehen eväät: Jos haluaa ajaa kovempaa ni pistää vanhan 459-64:n kiinni ja jos haluaa ajaa pehmeämmin ni pistää 27-koneen kiinni ;) (Eli tuota neuvoa ei tarvi ottaa tosissaan jos meinas pärjätäkin...)

Lisää
03.03.2004 06:03 #1131 : ahietalahti
Vastaus käyttäjältä ahietalahti aiheessa Re: Skaala-ankkureista
Hello!

Itse myös Kouvolan Urissa Sporttia ajanee voin kertoa että ajelin 21T24½:llä. Ja se oli suoranopeudeltaan vähän ankia ajaa... Jehut tuntut ajavan GT-koneilla (95 PK olis ollut varmaan aika suolanen...) Mutta toisaalta kun nyt noi korit muuttuvat niin sitä räjähtävää kiihtyvyyttä ei voi enää hyödyntää, joten olen itse ajatellut esim. Hyvinkäällä koittaa 25T26:tta ja 6mm pakalla. Ihan kyllä sitte perinteisillä välityksillä, en oikein jaksa uskoa siihen, että 80 pitch rattaat olis se mun juttu. (nimim. Oon särkeny monta ;) )
Tosin jätkät on kokeillu myös 8mm pakalla ja matalilla maguilla. Se on vissiin kans ollu ihan ok juttu.

Hiatamiähen Halapamatkat.
~Kun mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy~

Lisää
22.03.2004 06:25 #1179 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Skaalakäämit
Vähän myöhään näköjään asiaan otan kantaa eli mahtaako kukaan enää olla asiasta kiinnostunut...

Itse suosin sportissa PK:n 8mm pakkoja, ne on parempia ajaa kuin 6mm:set. En tiedä johtuuko vääntökäyrästä vai lisäpainosta, mutta auto menee huomattavasti mukavammin ainakin mutkaisella baanalla.

Käämeinä pääasiassa 24/25,5 ja 22/25 1.5mm akselilla (7:45-välitteinen). Ensinmainittu on ollut Lappeenrannassa aivan ylivoimainen (lieneekö poikkeusyksilö kun vastaava 25/25,5 on ihan mopo) ja jälkimmäinen Hyvinkäällä. Vaasassa (Palosaari) veikkaisin että tuo 22/25 olisi hyvä, ellei peräti 21/24,5.

Kingillä melkein ajaisin ihan G7-ankkurilla (PK 95 tai 85). :twisted:

Jos ei skaalaradoilla uskalla kokeilla 80p rattaita, niin sitten lienee syytä ajella esim. 25/26-käämillä tai silleen niin saa kohtuullisen kiihtyvyyden, huiputkin lienevät ihan OK. :shock:

krp

Sivu luotiin ajassa: 0.261 sekuntia