O: telechoke
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kukaan ei luovu. niin kauan, kuin toimii ja rikkinäistä ei kannata ostaa.
Rainer valmistaa hyviä relechokeja Saksassa. Sellaisia, minkälainen on Jyri-Villellä !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
TLahola kirjoitti: Ostetaan Telechoke
Eikö Leksan tekemä kelepaa - vai eikö Leksa enää tee niitä ?
Tumppi kirjoitti:
TLahola kirjoitti: Ostetaan Telechoke
Eikö Leksan tekemä kelepaa - vai eikö Leksa enää tee niitä ?
Leksan tekemät on hyviä! Alkuperäisessä Kopriwan chokessa taisi olla vain 14 jalkaa(?). Noita chokeja olisi tarvinnut Lempäälän eurosportissa kaksi peräkkäin. Oli sen verran liukas, että ajoin 30ft:llä...
Toissapäivänä lisääntyi jono yhdelläkrp kirjoitti: Kannattaa tarkastaa josko Leksa tekee. Mulla on siellä yksi tilaus jonossa. Mutta hyviä ne on. 0-15 jalkaa 1 jalan välein ja 15 lisäjalkaa erillisellä kytkimellä. Kiertokytkin tulee kahvaan. Veikkaisin että moninverroin parempi kuin Telechoke. Ainoa vähän heikompi piirre on että ei näytä jalkojen määrää yhtenä lukuna vaan sen joutuu itse laskemaan (näyttää joka bitin erikseen). Käytettyjäkin voi yrittää metsästää mutta aika harva niistä taitaa olla valmis luopumaan.
Eli eiköhän niitä saapi.
Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla
Koprivan Choke on ihan kuraa ! Niillä ei tee mitään !
Ei kannata ottaa vaikka saisi ilmaiseksi uuden !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Yly kirjoitti: Joo !
Koprivan Choke on ihan kuraa ! Niillä ei tee mitään !
Ei kannata ottaa vaikka saisi ilmaiseksi uuden !
Onkos joku maininnut että se kuraa olisi, multa mennyt jotain ohi :oops:
Risto ihan asiallisesti ilmaisi kantansa että 14jalkaa ei riitä Suomalaisiin skaalarata olosuhteisiin.
Me kun ajatetaan täällä noita pienempiä junnuja semmosella 7-9 voltilla, siellä on mukana kuskeja jotka osaa ajaa ja kuskeja jotka ei osaa ajaa... niille jotka vielä opettelee tommonen 14 jalkaa riittää sinne vaikkapa 8 voltin kera myös, joten minä ilmoittaudun vastaanottamaan kaikkia ilmaisia choke boxeja meille kerholle ! Kopriva tai Leksa kaikki käy!
TLahola kirjoitti: Niin taikka näin mutta ratkaisu on löytynyt
Hieno homma, Kerro nyt kuitenkin meille kaikille kantaa ja ehdotuksia kertoneille, mihin päädyit se miksi päädyit on toissijainen mutta toivottava tieto :oops:
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Rainer Borsuzkin tekemään chokeen. Ollut käytössä muutaman vuoden. Rainer valmistaa sekä relemallia että FET-mallia. Itselläni on rele-malli.
Perusmausteet löytyy: "kaukosäädin kahvassa", käytössä olevien jalkojen näyttö, syöttöjännite, hiilikuitu ehosteet jne..
Saksalaisilla on runsaasti näitä käytössä ja ovat toimineet hyvin. Ei ole vaatinut huoltoa. Rainer on osaava kaveri kaasujen / elektroniikan kanssa.
Siipiautoilun "etikettiin" kuuluen autoa usein kokeillaan myös jonkun muun kaasu/choke yhdistelmällä, joten kaikenlaisilla on tullut ajettua. Kaasuissa ja chokeissa on todellakin eroa! Joissakin chokeissa tuntuu aina olevan "10 jalkaa pohjilla" - vaikka näyttö sanois mitä ?!

Tällähetkellä mielenkiintoisin / mielestäni paras yhdistelmä on Heikon & Micha Kaiserin tekemä kaasu-choke yhdistelmä.
Tuntuu kuin auto olisi "omassa selkärangassa kiinni". Paras ns. perstuntuma
-JW
Regards, JW