M: Hudy renkaan koon säätö + muuta remonttia

Lisää
23.05.2011 08:46 #15573 : eemeli
Hep.

Tyrkyllä olis renkaan koon säätöasetelma Hudy-rengassorviin. Tällä saapi renkaan halkaisijan määriteltyä alueella 15-20 mm noin 0,05 mm tarkkuudella ennalta asetettuun arvoon. Säätimessä toisesta kiekosta valitaan tasamillit ja toisesta osamillit. Vaivatonta asettaa esim. 17.2 mm rengaskoko.

Samalla mahdollisuus myös laakereiden vaihtoon ja uusiin remmeihin sekä tsekkaukseen renkaan kartioisuudesta tai sen puuttumisesta.

Edellyttää sorvin vierailua Espoossa, mikäli haluat valmiiksi saadettynä ja/tai laakerit vaihdettuna.

Jos kiinnostaa, niin pistä YV. Näitä tehdään vain kesän aikana. Juhannuksen jälkeen vain, jos valmiiksi tehtyjä osia on vielä jäljellä => ilmaise kiinnostuksesi viimeistään kesäkuun toisella viikolla.

Kustantaa alkaen 50 € (pelkkä säätösysteemi, jonka itse asennat paikalleen ja itse säädät kohdilleen ja paluupostissa mulle vielä Hudyn alkuperänen palikka tilalle). Toinen ääripää vaihdetaan samalla laakerit, säädetään kohdilleen, vaihdetaan remmit ja kenties jopa donitsileikkuria asennellaan paikalleen, jolloin hinta luonnollisesti on jonkin verran kalliimpi. (donitsileikkuria ei ole vielä edes kokeiltu, ja sen saatavuus voi olla rajallinen, ja lisäksi riippua siitä, kumpaan suuntaan haluat renkaan sorvattaessa pyörivän.)

Vaihdossa voidaan harkita varmasti hyviä, käyttämättömiä EDM-pinjoneita.

Kuvan systeemistä voi saada sähköpostilla, kun tähän en ehkä saane liitetyksi.

Jos kiinnostaa niin nakkaa pikasesti YV, niin tutkitaan mitä asialle tehtävissä. Oletettavasti näitä ehtis tehdä korkeintaan noin tusinan, joten ole nopea.

-eemeli-

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.268 sekuntia