Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 09.10.2018 16:40 #61

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2118
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 322
the can and magnet may be ground to provide axle clearance.

Eli kannuun ja magneetteihin saa veistää loven ?
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 09.10.2018 22:30 #62

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 511
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 131
Hep.

Siltähän tuo noni kirjotettuna vaikuttasi, että magneettia sekä kannua saa veistää vain sen verran etä akseli mahtuu pyörimään? Tulkinnasta en sitten osaa

Tokan treenipäivän tärkein huomio oli kahvan liukupinnan kontaktin täydellisyyden erinomainen tärkeys. Eilen tuntui ettei oikeen mikään mene nätisti ympyrää, mutta nyt kun putsasi liukupinnan ja huolehti kontakstin säilymisestä myös liipasimen painuessa sivulle, alkoi homma rokkaamaan. Pelottavan hyviä moottoreita on tullut askarreltua. Tosin pikkukoneluokissa ei muistaakseni 12 vuoteen ole ollut semmosta onkelmaa, etteikö kulkua olis ollu enemmän mitä hanska pystyy viemään.

Radan puolesta näyttää toistaiseksi hyvältä, keksintö on edelleen nipussa eikä isoja probleemia ole. Silla nalle tulee edelleen kolareita jonkin verran, mutta saattaa olla vaikutuksensa silläkin, että on ajettu kahta eri takarenkaan leveyttä samoilla pidoilla. Minun hanska ei osaa tästä sanoa muuta, kuin että välillä on hankalampaa kuin toisinaan sitten taas ei ole.

Muuan ulkomaanelävä kehui formularunkoa, missä oli "never seen before" sivulevyihin porattu reikiä joihin oli valettu lyijyä painoiksi. Itse olen moisen virityksen nähnyt niinkin myöhään kuin 2009 Hertsikan MM:issä. Näytin hälle, että tälleen sitten, kun painoina on wolframia ja niille on jyrsitty kolot ettei alapuolelta etes huomaa. Ei me ihan kaikissa asioissa olle ulkomaaneläviä paljonkaan perässä, vaikka ko. luokassa sekunnin hitaampi kierroksella saatan maailman kärkeen reunaurilla ollakin.

Mekaaminen alkaa selkiytyä, Nyt on käytössä korotuspala niin on työtaso lähempänä kelloseppämäistä korkeutta, Samalla alle jää tilaa rengassorville ja työkaluille. Näin sitä saa kaaoksen kahteen kerrokseen. Huomiselle on jotaki reenattavaa ja kaikenkaikkiaan ei näytä olleskaan niin pahalta ku eilen illalla. Vitospinjonillakin näyttäsi kestävän rattahat ainaski sportissa, myös keltaisella sellaisella.

Tiimikari saapui tänään paikalle, ja koska ei olle ihan vierekkäisillä mekkipaikoilla, viriteltiin ajatusta ilmasillasta autojen, ym roinan kuljetukseen. Homma toimii suunnilleen näin: Jussi ottaa pesisräpylän, minä huudan "Väistä, Olli" ja nakkaan auton Jussille...

Aamusta jatkamaan askareita. Kyll ätämä tästä vielä suttaantuu...

-eemeli-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tumppi, krp, Hande, JVPouttu, Pora, leksa

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 10.10.2018 18:00 #63

  • Hande
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Viestejä: 139
  • Vastaanotettu kiitos 14
On se vaan niin, että Finslotin palstoilla Eemelin ja Juhon ilmeikkäitä ja hersyviä tekstejä on niin mukava lukea. Mainitut henkilöt osaavat suomen kielen sanallisen viestinnän salat erinomaisesti, kiitos siitä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: leksa, Taiska

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 10.10.2018 23:08 #64

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 511
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 131
Kiitos Hande!

Njet problem, komplet katastrof...

Kolmas treenipäivä oli yhtä kaaosta ja katastrofia aamusta iltaan. Kerkesin eilen rakentaa uuteen formularunkoon perustuvan auton. Siitä puuttui vain toiminta ja toimintavarmuus, muuten homma pelitti ihan kuten pitääkin. Ei ole ennen ollut semmosta vikaa moottorissa, että ei meinaa millään lähtä liikkeelle. Kaksnapasia ankkureita on toki ollut, mutta ne yleensä jämähtävät vain satunnaisesti ja lähtevät työntämällä käyntiin. Typerintä asiassa oli se, että moottorilla meni jo toissapäivänä kohtalaisesti.

Toinen ihan uusi jutut oli ettei fassit kestä. Viimeiset 7 formulakisaa pärjäsin yhteensä kahdella fassilla, ja varmaan menis vieläkin jos ei kone olis irronnut Haapsalussa. Sentäs olen kolmesti kesken kisan hätäsesti takasin juotetulla koneella päässyt joko maaliin tai seuraavaan irtoamiseen saakka niillä välityksillä. Joko näkö on jo niin heikko, ettei välitykset mene kohilleen taikka sitte ntou uusi moottori on vaa nniin väkivahva, ettei mikään ratas kestä sen kanssa.

Laiantyökalulla paikalleen laitettuna moottori ei noin silmämääräisesti katsottuna mitenkään merkittävästi eronnut asemoinniltaan aikaisemmasta. Samalla kertaa vaihtui rattaaksi katkokuituhiiltä sisältävä versio. Se näyttäsi kestävän paremmin. Vitosella mennään, koska ajettavuus tuntui huiomasti paremmalta.

Pikkuluokkien hankaluus on se, että kun niitä ei normaalisti aja, niin ei ole kalustoa, ei ole silmää sille miten niitten pitäsi mennä eikä ole semmoista yleistuntumaakaan.

Päivän aikana rakentsin toisen formulan konetta myöten uudestaan, pykälää kevyemmillä hiilenjousilla. Sitä ennen koitin pyörittää väärään suuntaan, putsata pyörivää konetta IPA:lla ja jarrukliinerillä ja iha nvaan ajaa lisää sisään. kaikista oli apua mutta päätin kuiteski purkaa keksinnön. Hiilenjousia piti lyhentää, etsiä laattialta ja tumpeloida pitkin pöytiä ennenkuin kone taas pyöri. Kyselin jo Peteriltä josko olis lainaksi kirjaa, missä olis tarpeeksi rumia sanoja kun ei omasta sanavarastosta oikeen löytynyt tilanteeseen sopivia ilmaisuja.

Päivän saldona illalla oli voimassa tilanne minkä olis pitänyt olla jo aamusta, eli sellanen toimiva auto, millä voi lähtä ettimään kahvan säätöjä kohilleen. Tämän johdosta huomiseen lähdetään ilman valmiiksi kasassa olevaa testattavaa joten keljutus on valtava. Kerkesi siinä illalla vähän sovitella paikallisen harrastajan moottoria väärinpäin paikalleen. Siinä vaiheessa oli jo varsin hutera olo, lentsu tulossa ja lämpökin passelisti kohollaan. Tumppi kävi jo päivällä huililla ja katsellaan miten huomisen jaksaa. Tässä näkyy selkeästi järjestävän organisaation ohuus, meitä ei ole hyvin montaa tekemässä tätä tapahtumaa verrattuna edellisiin kertoihin.

Huominen on jo ovella. Jos menee yhtä vahvasti kuin tänään niin harkitsen siirtymistä kokopäivätoimisesti punosmekaniikan puolelle. Formulan ajaminen on tosi rankkaa kupariletille...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 11.10.2018 15:24 #65

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2118
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 322
Se on rankkaa puuhaa, kun punkkaa raahaa
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 11.10.2018 21:37 #66

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 511
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 131
Hep.

Eilen illalla oli jo vähän hontelo olo ynnä ääni kateissa. Heräsin kahdelta yöllä kohtalaisessa horkassa puristamaan lakanan kuivaksi. Sain vielä torkuskeltua aamuun saakka ja kasilta vaikutti ettei enää olis lämpö kovasti kohollaan. Piti sitä kuiteski päivän mittaan pari kertaa ottaa torkut kun ei tuo olo vielä ihan ennätyshyvältä tuntunut. Onneksi mekkipäikka on silleen takanurkassa ja laattiassa aikamoinen kaato niin tuo onnistu aika vaivatta.

Produlla suunnilleen kaikki menee muute nmutat musta ei mene. Koko lailla samanlainen toinen autoyksilä meni sielläkin oikein kivasti, jopa vaivattomasti ympyrää. En tuota merkittävää eroa keksinyt autojen välillä, paitti mitä nyt siinä paremmassa flägi osottaa roimasti alaviistoon. Ja niin, siinä paremmassa on kyllä yksi merkittävä vika: se ei ole minun.

Tikettisysteemissä ei montaa kertaa radalle pääse, kun väkeä on paljon. Sinällään systeemi on toiminut hämmentävän joustavasti enkä ainakaan itse ole toistaiseksi huomannut räikeitä huijauksia, mitä nyt jotkut laittavat viiden muunkin tiketit eriin kerralla.

ES-24:t meni sillein perushyvin, paitti mitä nyt olin vaan vähän hidas. Mutta siis näyttäs olevan kaksi suunnilleen toimivaa autoa, joista toinen menee mustallakin ihan jees. En kylläkään muista kumpi. Taitasi olla kutospinjonin keli tuollainen pitkään ja paljon ajettu rata enemmänkin. Täytyy varuilta askarrella huomenna sellainenkin vaihtoehto kasaan.

Tänään joutu jättämään vikan reenivuoron jo väliin, kun alko olla sen verta heikossa hapessa. Hapen määrä toki on lisääntynyt alakerrassa kun ovia on saatu jumitettua auki. Se on hyvä juttu.

Huomenna jatkuu mekaaminen kun ei radalle pääse järjestävän maan kuskit lainkaan. Tarttee kattella produautoon palikat valmiiksi niin ei mene niiden haeskeluun sitte ihan koko päivää.

-eemeli-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: krp, leksa

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 13.10.2018 00:36 #67

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 511
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 131
Hep.

Ulkomaanelävien reenipäivä on pulkassa. Kovaa näyttivät keliin nähden menevän. Itsellä päivä alkoi huililla. Sen verta lentsuinen olemus että kattoin parhaaksi ottaa aamupäivän levon kannalta. Ihan sekään ei riittänyt, iltasella piti vielä ottaa kunnon torkut ennen radan pesua ja iltaremonttia.

Tiimikaverin kanssa hierottiin taktiikka huomiseksi kohdilleen. Taktiset kuviot ovat nyt oikein hyvät. Jopa niin hyvät, että olisi epäurheilujamainen teko raottaa muistikirjan kantta, kosa jos niin tekisimme, voittaisimme kisan oitis jo ennen aika-ajoja. (Lue: ei ihan vielä saatu päätettyä, kuka ajaa mitäkin ja mitä kaikkea vielä testataan huomenna reenissä. Myös auton rakennuksen osalta on pientä epävarmuutta ilmassa. Aika varmoja ollaan siitä, ettei olla ihan varmoja mistään. Todennäköisesti Jussi leikkaa korit ja minä oikaisen runkoja tms.)

Enimmäkseen autojen rakennuspalikat ovat pöydällä valmiina odottelemassa. JK:n säätölaakerit on valmiiksi kavennettu huomiselle. Joka tiimillähän on mukana ankkurisorvi, joten homman noin perustasolla pitäsi luonnistua jokaiselta. On helppoja ratkaisuita, ja sitten on niitä vielä paljon helpompia.

Avajaiset yläkerrassa oli hienolla tavalla pienimuotinen tapahtuma. Itse pääkokki kävi kertomassa mitä lautasille oli kasattuna ja Mr. Race Director Atte hoiti järjestelyorganisaation puolesta enimmät puheet, koska Tumpin ääni on kateissa edelleen. Löytäjälle pienimuotoinen palkkio, samoin meikän puheäänestä ainakin ylärekisteri uupuu.

MItään ensi viikolle ei tänään jaksanut mekata, hyvä kun jaksoi päivän noin muuten. Sen olen monesti huomannut, että väsyneenä, kipeänä tai kunnon keljutuksen vallitessa ei kannata mitään kokeilla rakentaa, tilanne ei yleensä parane. Njet problem, normal katastrof...

Radan puolesta on lievää huolestumista ilmassa. Tapahtuma-areenalla vallitseva lämpötila ja ilmankosteus ovat kovasti erilaiset kuin mitä Huutoniemen kirkolla. Tämän johdosta rata on suuren puurakenteen tavoin nauttinut vaihtelusta ja elänyt vähän sieltä ja täältä. Huomaanne sen sekä punosten osittaisena liikkumisena että hieman myös rataprofiilin muuttumisena. Parista paikasta punokset olivat jo siirtyneet niin paljon sivusuunnassa, että oli tarpeellista liimata. Teippi on loistojuttu. Teipin irroittaminen radasta ei ole. Tänään liimattiin pari metriä ja oletan että huomenna liimataan lisää. Muutamassa paikoin mös uran reunat ovat murenemassa. Tulee teettämään töitä viikolla kovasti, ja olemme onnekkaita jos yhtään narua ei tartte vaihtaa. Todennäköisimpiin vaihtoon meneviin paikkoihin on tehty helppovaihtopätkät, joten ei tartte koko ratapalaa irrottaa vaihtoa varten.

Huomenna ensi kertaa Production 24-luokassa tiimit saavat myös rungon handout -osina. Tulee mielenkiintoinen päivä, koska ei ole kokemusta siitä miten runkojenkin rakentaminen yhden päivän aikana onnistuu. Todennäköisyys sille, että rakentamisessa käytetään keljuja keinoja ainakin pienenee runkojen osalta on isohko.

Jaa niin se renkaiden korkeus? 0,85 mm maavara oli meidän tiimin arvaus millä lähdetään liikkeelle. (Voi olla, että tämä on hämäystä, propakandaa, tarkoituksellista erehdyttämistä tai sitten meidän oikea taktiikka, kukapa tietäisi...)

Nyt jokunen tunti unta ja sitten aamusta pelipaikalle.

-eemeli-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tumppi, krp, pasihietala

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 13.10.2018 22:49 #68

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 511
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 131
Höm.

Johan oli päivä. Kahden PR-24 auton rakentaminen samalla kun treenataan ja testataan on no, vähän haastavaa, vaikka tekijöitä on kaksi. Jussi teki korit ja vastasi enimmäkseen nostovuorojen hoitamisesta ja minä rakensin rungot, Arzzi teki välillä renkaita. Edellisiltana meni vähän myöhään rataremontissa ja kaupat olivat jo kiinni kun pääsi matkaan, joten aamupalalle ehti jo klo 15.

Meidän tiimi on jättänyt patenttihakemuksen painotus- ja teippaussysteemistä, jolla saadaan aikaan liukas auto, joka kaataa kuiteskin mutkissa. Luonnollisesti, kun kyse on patenttiasiasta, emme voi mennä tarkemmin yksityiskohtiin. Sen vain sanon, että kun keli ei pysy vakiona, eri urat ovat keskenään hyvinkin erilaisia ja testausaikaa on rajallisesti, on haaste aikamoinen. Molemmat rakentamamme autot toimivat treenien lopulla liki kelvollisesti, mutta jostakin mystisestä syystä aika-ajossa jälleen kerran keli on ihan jotakin muuta kuin pari tuntia aikaisemmin. Tulos: kaataa, kaataa ja kaataa.

Muutamia kertoja on käynyt niin, että kisät ovat olleet minuutin kohdalla (aikä-ajon jälkeen) käytännössä ohitse. Jotenkin ei ennakolta tullut mieleen, että kisat voivat olla käytännössä ohitse jo ennen kuin aika-ajo edes on alkanutkaan. Tämä toteutuu siten, että amatöörit eivät musita sopia keskenään, kumpi menee nostamaan viimeisen treenivuoron jälkeen, ja sitten ei mene kumpikaan. Näin päästään kierroksen takamatkalta liikenteeseen ja kun vielä ajetaan aika-ajossa kolmesti pihalle (Jussi kerran ja minä kahdesti) ei olla hyvin kaukana maailman heikoimman produtiimin paikalta. Onneksemme jenkkitiiḿi mokaili vieläkin enemmän ja näin taisimme jäädä toiseksi viimeisiksi. Se on toki hyvä sijoitus sikäli, että jos erässä on 7 kuskia ja sattuu aloittamaan keltaiselta, saa ajaa reunaurat ilman että vierellä ajaa ketään. JOtakin hyvää siinäkin.

Tästä on varsin vaikia pistää huonommaksi...

Huominen säätiedotus lupaa kylmää rataa. Autoja alkaa sataa noin klo 8 ja pieniä ukkospilviä voi esiintyä ajopaikoilla lähellä vasenta reunaa. Lisäksi navakka tuuli puhaltaa portaikosta.

Saattaa olla notta pitää vähän kattella josko pääsis poskikoteloiden tsekkaukseen. No ,se on huomisen murheita se.

-eemeli-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tumppi, JVPouttu, leksa

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 14.10.2018 16:24 #69

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2118
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 322
Kiitos Vaasaan kisoista !

Hirveän työn olette tehneet !

Oman teamin osalta kisa meni täysin ennakko-odotusten mukaisesti ja tulostavoite myös täyttyi !

Isoin kiitos Jyri-Villelle avusta !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: JVPouttu

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Yly.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 18.10.2018 00:37 #70

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 511
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 131
Kappas vainen.

Työn puolesta käytössä olevan terveysfirman toimipiste täällä Vaasassa on luonnollisesti viikonloppuisin kiinni. Aika sama tuo toisaalta oli, koska en olis sunnuntaina tainnut sinne pystyä omin voimin raahautumaankaan. Maanantaina aamusella totesivat siellä notta teillä on poskionteloiden ja keuhkopröörien akuutit tulehdukset. Vakiokysymys jääkö ilman antibiootteja henkiin sai aikaan hieman pahanlaisen mulkaisun ja toteamuksen että ei kannattane kokeilla. Tropit apteekista ja unille. Lauantai, sunnuntai, maanantai ja tiistai menivät enemmän ja vähemmän nukkuessa, kämpillä ja "vähän" kisapaikallakin.

Pikkusportti jäi ajamatta. Se ei harmita. Enemmän harmittaa se, että hieman ohuehko järjestelyorganisaatio joutui venymään entistä tiukemmalle kun yksi tekijä vähemmän. Tumppikaan kun ihan terveeltä ei kuulosta, tai ei ajoittain kuulostanut yhtään miltään, kuten minäkään. Kysyin saako kirjottaa pahville "Track!" ja nostaa paffin korkeelle joka kerta ku on sillan alla.

Matti putosi pikkusportin finaalista todella. todella pienellä marginaalilla, kahdella osalla. Hattua nostan kyllä rauhallisuudelle, jos ittelle olis noin käynny, niin se olis tiedetty naapurikorttelissakin se assii samantien. Renkaanvaihto on riskibisnes, joskus kannattaa, joskus ei. Minulla yleensä ei kannata. Olli kolmas, onnea Olli!

Hieman kummastutti Nabon saama lupa ottaa auto katsastuksen jälkeen 10 kierroksen penaltilla. Eikö tuo olisia pitänyt olla ilman muuta hylky?

Team race meni aika kelvottomasti. Auto toimi paremmin kuin edellisen päivän kelissä, mutta minä en. Osansa voi oll asilläkin, että olo oli varsin heikonlainen ja vikalla heatilla mietin että mistä ottas kiinne ettei kaatusi. Eka kerta aikoihin kun en pärjännyt tiimikaverille. Ei kuiteskaan oltu surkein tiimi olleskaan silti! Junioriteamin auto toimi paljonkin paremmin kuin aika-ajoissa, tosin vikalla heatilla lopussa renkaat enää raapivat nimellisesti rataa. Me Jussin kanssa lähdimme suunnilleen yhtä korkealla maavaralla, eikä meillä ollunna mitn onkelmia, lopussa oli rengasta vielä vaikka toisen setin ajoon. Säästävä ajotyyli tms? (edellinen lause sisältää sarkasmia)

Myös formula meni surkeasti. Kisaan oli uusi auto: uusi runko (joka luonnollisesti toimitettiin valmistajan toimesta mitä ilmeisimmin tarkoituksella niin myöhään, ettei sitä ehtisi testata kunnolla) uusi set-uppi, eka kertaa 5-pinjoni käytössä ja eri fassit kuin aikaisemmin = ongelmia x 5 + murheita x 7 / onnistuminen x ääretön.

Koko Formulan reeniaika meni siihen, että sai auton toimimaan kokonaisuutena. Melkein jäi aikaa vielä kahvankin säädöille. Onneksi luokkakohtainen reeni päättyi oranssille, joten aika-ajosäädöt sai kohdilleen ja keksintö eteni kierroksen helposti aikaan 6,6 sek, mikä ei ollut ajajan kunto huomioiden olleskaan paha.

Aika-ajossapa ei tullunna yhtään ehjää kierrosta. Olen nyt mokannut yhtä lukuun ottamatta koko lailla jokaisen aika-ajon kahden vuoden aikana. Se vaan ei enää tapaa onnistua mitenkään, että kylmiltään pitäisi parin kierroksen jälkeen alkaa mennä kovaa.

Itte kisasta ei muuta raportoitavaa, paitti oman heikon suorituksen lisäksi kolaroin Harrin kanssa sen verran, ettei hänelläkään tullut 200 kierrosta täyteen. Ou jee. Formulaa kun on hiukan haastavaa ajaa muutenkin, niin kokeilkaapa joskus pikku kuumeessa keuhkoja pihalle yskiessä. Sitä helposti kunnon röhäysken aikana pikkusen sormi herpaantuu. Positiivista formulassa oli se, että välitykset kestivät loppuun saakka ja moottori tuntui pelittävän varsin kivasti.Päädystä piti veistää aika lailla, että kone mahtui runkoon paikalleen - ankkurin akselista kun jäi vielä puolisen milliä näkyville alkuperäistä paksuutta pinjonin juureen. Pitää hioa siitä vähän poies. Toisaalta, edelläni ei ollut kovin montaa kellä voimanlähteen omavalmisteaste olis ollunna korkiampi, että sikäli voipi olla tyytyväinen. 6 magneettia riittää viemään autoa kovempaa kuin mitä oma hanska saa pidettyä radalla ja 14.6 riitää kannun sisähalkaisijaksi ihan hienosti. Tehdään seuraavasta sitte vähän pienempi. Lyhempää ei kait saa kuin tekemällä itte. Eli siis saa... =)

Kummastusta herätti se, että toisinaan keksintö ei halununt esmes suoran alusta lähteä taipaleelle, vaan jotenkin kulmikkaaksi meni kulku.

Jospas sitä huomenna olis jo viittä vaille ihmismäinen olo ja sportin treenit menis kohtalaisesti. Tähän kommenttina kuten suomalaisurheilijoilla ontapana, että tehdään parhaamme ja katsotaan miten kauas välieräpaikoista sillä jää...

Kuulin vielä huhuja siitä, että tsekkien kahvoista on tehty protesti. Epäilen, ettei kattojärjestön tyypeillä riitä kantti tehdä asian eteen mitään. Kun on paljon elektroniikkaa ja ohjelmistoja pelissä, on asiantilan tutkiminen oikein erittäin hankala projekti. Ehdotin itse kun rataa kokosimme tapahtuma-areenalle, että joka töpseliin (en kyllä ymmärtänyt tuota adapterihölmöilyäkään) asennetaan dataloggeri seuraamaan mitä punoksiin syötettävä jännite oikeasti on, ja jos se ylittää tietyin ehdoin ratajännitteen, syttyy ko, kuskin kohdalle punainen lamppu, tulee stoppi ja syyllinen viedään pihalle piestäväksi. Minusta kahvoissa on jo vähän liikaa kaikkea. Ainaisen parantamisen kulttuuri ja kehitys on hyvä asia toki, juu, mutta lieveilmiöt mitä tulee mukana paketissa ei.

-eemeli-

Post sciptum: Mielipiteet ovat omiani ja seison niiden takana justiinsa niin huterasti kuin mitä kunto anta myöten, Ne eivät edusta Finslotin tai palveluntarjoajan virallista kantaa. Jos niiden lukemisesta seuraa räntäsade tai jättimäinen kalansaalis, on se teidän oma ongelmanne, jonka kanssa minulla ei ole mitään tekemistä, ainakaan muistaakseni...

-ep-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tumppi, JVPouttu, leksa, pasihietala

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : eemeli.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 18.10.2018 22:56 #71

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 511
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 131
Hep.

Tänään päivä alkoi termillä "common nonsense" kekä vapaasti suomennettuna lienee "tolkun puute". Mr. Castricone tipahti yhdellä osalla jatkosta ja siitäkös myrsky nousi. Ulkomaanelävien mielestä sadasosat pitäsi olla sektoreittain mutkissa, jotta ns. samalla kohti rataa olevat autot olisivat tasoissa, riippumatta yksittäisten urien pituuksista. LIsäksi kaikkien urien pitäisi olla yhtä helppoja ajaa ja autojen pitäisi edetä joka uralla keskimäärin samaan tahtiin. Ja vielä on liian vaikeaa siirtää auto oikealle kohden rataa seuraavalle uralle, jos sadasosat ei mene sektoreittain.

Kysyin seuraavia asioita: 1) onko mahdollista rakentaa rata, jossa on mutkia, siten, että jokainen ura on absoluuttisesti yhtä helppo 2) ajetaanko kisassa jokaisella uralla ja 3) koska näin on, missä on ongelma?

Vastauksena oli kovasti äpinää siitä, että oranssilla kierrosajat ovat nopeampia kuin punaisella. Kysin taas, että ajetaanko kisassa kaikilla urilla...

Oli minulla tähän ratkaisuehdotuskin: tehdään radasta ihan suora, jolloin a) kaikki urat ovat samanmittaisia b) kaikki urat ovat yhtä vaikeita ja c) rata on riittävän helppo kaikille. EI ollut hyvä sekään.

Ja niin, kilpailuita ei pitäisi pitää vaikeilla radoilla. Kun aikanaan itse kritisoin PR-24 luokan nykytilaa, minulle kerrottiin, että kyseessä ovat maaiman parhaiden slottikuskien kisat, ja ellet ole tarpeeksi hyvä ei ne ehkä ole oikea paikka sinulle. Ei ne sitten vissiin ole samat ksiat nämä kun rata on liika vaikia? Se toki on totta, että aikaa pelipaikalla opetella rataa on kohtuu vähän, mutta tarkoittaako se että ratojen pitää olla mahdollisimman helppoja? Helppo rata mahdollistaisi vaikkapa sen, että meikä olisi tuloslistalla korkealla, jos sattuisi hyvä auto alle ja pikkusen tuuria. Se ei liene lajimme tarkoitus se? Nyt kun olen ajopaikalta tsekkaillut näitä ekoina ajettavia eriä, olen huomannut ilokseni ettei paljonkaan ajeta pihalle. Se on minusta oikein hyvä asia. Joillakin radoilla on toisin.

Eilen pohdittiin Nabon kanssa että millainen rata (lisää entisen itäblokin maa, muu, mikä):an rakentuu. Ehdotin että Kimmo voisi piirtää semmoisen radan, missä on 12 nostopaikkaa, jolloin saadaan lisää yritystä eriin, koska 4 huonointa joutuu aina nostamaan kahdesti.

Ison sportin reenit on nytten yhtä uraa lukuunottamatta ajettuina. Parhaiten sain menemään parin vuoden takaisen Castricone-rungon. Se oli paras kaikilla 4 renkaalla mitä kokeilin ja molemmilla koreilla sekä koneilla, joten valinta on sikäli selkeä. Ja hyvin menee, tosi nätisti vieläpä. Mikä tahansa ES-24 auto menee nätisti 5,6 sekunnin kierrosaikaa =) jottain tars viä keksiä huomiselle. LIenen varsin tyytyväinen aika-ajossa jo menee alle 5.1 sek.

Keliä kun on mahdoton arvata mikä se on aika-ajon koittaessa, on aamulla yksi ura käytettävissä ja muutamia vaihtoehtoja. Noppaa lainaksi?

Jaa niin, tänään/eilen illalla kuulin jopa hyvänkin idean: Handout-pyörät kaikkiin luokkiin. Minusta vaikuttaa, että renkaiden merkitys on aivan valtava joten ei pöllömpi idea. Hankaluuksia toteuttamisessa, valvomisessa jne, mutta vähintään harkitsemisen arvoinen asia. Vaikkapa niin, että 3 eri rengasta tarjolla, mistä saat valita kaksi tms. Tuskin toteutuu heti, mutta toivottavasti jossakin vaiheessa. Näitä kisoja varten tuli ostettua "muutamia" donitseja ja liimailtua jokunen jopa vanteille, joiden suoruuden tietenkin tarkistin ekana. Sitten kun sitä parasta kumia on oikeinkin suoralla vanteella niin pikkusen kejuttaa kun ruuvia räpeltäessä hiukan lipsahtaa ja rengas on halki vanteen reikää ja kulutuspintaa myöten.

Illan lopuksi viä tasapainotin huomiset kisapyörät, joissa on vielä maavaraakin noin 0,83 jäljellä eli pari kierrosta ja sitten katsastukseen.

-eemeli-


Post Scriptum

Esittämäni mielipiteet ovat edelleen omiani, taikka ainakin olen ne itse valmistanut ajatuksenpätkistä yhteen liittämällä. Valmisteverot niistä ovatten kyllä vielä maksamati, mutta asia hoidettaneen lomakkeella 7A tuohikuussa Jarnan päivään mennessä tai tullessa.

-ep-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tumppi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : eemeli.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 20.10.2018 00:43 #72

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 511
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 131
Hep.

Tänään oli onnistumisten päivä. Ittellä valikoitui ison sportin kisapeliksi helppo ajettava, hieman hidas peli. Se oli hyvä ratkaisu kaikin puolin. Aika-ajossa huima 5.14 vaikutti alkuun umpisurkealta tulokselta, mutta kun kaikki olivat käyneet radalla huomasin etten ollut edelleenkään kauempana maailman kärjestä kuin sen noin 0,5 sekuntia minkä olen suunnilleen aina ollut. Ei paha ja muistaakseni 5. erä, jossa oli tuttuja vastassa. Ai niin, TQ tuli suomeen ja tälle kertaa se ei ollut Matti taikka Olli, vaan maailman nopein Heikki! Onnea Heikille! Kelihän ei ollunna ihka paras mahdollinen, koska samalla ajalla minkä ajoin SM:issä keväällä olisin ollut nyt TQ...

Oma erä alko mainiosti ja kolmen ajetun jälkeen olin erän ykköspaikalla. Se on varsin mukava tunne, vaikka tosiasiassa siinä olla varsin kaukana mistään merkittävästä. Sinisellä mokelsin ja putosin kolmanneksi, ajoin pahki pariin kasaan ja vähän ulkoilin itekkin. Jotenkin tällä radalla keskiurat ei oo mun juttuni yhtään.

Purplella taikka keltasella joku oli parkissa sillan alla ja siitäpä kunnon mäjäys. Ei onneksi mitään hajonnut vaikka mielessä kerkes käydä että tässäkö tää oli. No onneksi riemu jatkui kisan loppuun saakka. Auto meni itte asiassa niin hyvin ympyrää et välillä vähän jo pelotti ja alkuun ois pitäny ajaa lujempaa. Vaikka heti treenivirralla ajoin valkoisella vaivatonta ympyrää pari kymppiä kovempaa kuin aika-ajossa, niin silti vähän arkailin liikaa. Samoin mustalla ajoin liika varovasti, toisaalta siellä oli hieman virroitusongelmia ja toista preidiä pikkusen poltti.

Kaks vimosta heatia ajoin raakana, jostakin syystä tuntui että vähän puutui. Pyörät menivät melko pieniksi ja sekin jo toki vaikuttaa vauhtiin, tosin ei pitäsi minusta ihan näin paljoa. Paremmalla ajalla kone tutkintaan.

Ennen kisoja mietin että pitäisi kaiketi olla tyytyväinen jos on 70 parhaan joukossa. Sijoitus 71. ja puoli kierrosta olis vielä tarttennu että olis ennakkotavoite täyttynyt. 5 lisäkierrosta ja oisin ollunna likellä tulostaulun puoliväliä. Elikkä varsin tyytyväinen voi olla, kun ottaa huomioon päivän kunnon, joka vieläkin on varsin kaukana normaalista ja kelin joka oli hieman haastava. Näihin nähden omasta mielestä ihan kelpo veto, vaikka kaukana kärjestä olikin.

Ristolle iso kiitos laputuksesta ja mekaamisesta.

Ihan kaikilla ei tällä kertaa mennyt nappiin. Aina ei voi onnistua.

Huomenna semit ja finaali. Suomalaisista jatkossa Matti, Heikki, Olli, Jyri ja Emilia, jso oikein muistin. Tsemppiä kaikille huomiselle tasapuolisesti!

Kun tiedetään, kekä on kuningas huomenna, alkaa mestan purku. Arvatkaa huviksenne, että siinä on hommaa kovasti. Siirrettävä tavaramäärä on suuri, kantajia tarttetaan paljon ja aikaa ynnä energiaa menee paljon. Minä ja Tumppi vielä ollaan varsin puolikuntosia (24 minuuttia kilvanajoa ja paita märkä edestä ja takaa...) niin sitä enemmän tarttetaan niitä käsiä nyt remmiin.

Huomenna illalla sitten slotpartyt... eräiden päälaji. Ja TQ huomenna on...?

-eemeli-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tumppi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : eemeli.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 20.10.2018 15:18 #73

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2118
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 322
Hand out pyörät on parasta mitä ura-autoilulle voi tapahtua !

Luokasta riippumatta !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pasihietala

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 20.10.2018 18:23 #74

  • pyrtsy
  • pyrtsy hahmo
  • Poissa
  • Super User
  • Super User
  • Viestejä: 494
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 137

Yly kirjoitti: Hand out pyörät on parasta mitä ura-autoilulle voi tapahtua !

Luokasta riippumatta !


Ei menny läpi :(
KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry.niemela(miuku)snooze(piste)fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : pyrtsy.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 20.10.2018 18:57 #75

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2118
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 322

Pyrtsy kirjoitti:

Yly kirjoitti: Hand out pyörät on parasta mitä ura-autoilulle voi tapahtua !

Luokasta riippumatta !


Ei menny läpi :(


Yllätys !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 22.10.2018 17:09 #76

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 511
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 131
Hep.

Ihan ei menny ison sportin finaalipäivä niinkun toista kotimaista puhuvien puuhastelusaarella. Matti ainoana suomalaisista finaaliin, semien parhaalla tuloksella toki! Maailman nopein Heikki kokeili hetken ajamista 4-hampaisella pinjonilla, mutta välityksen toimivuutta edistäisi kovasti, jos hampaat olisivat tasajaolla. Ei pitäsi tehdä niin rajuja moottoreita, ettei pysy hampaat pinjoneissa kiinni? Ilmeisesti juurikin tästä syystä pinjoneita saa myös 1,2 mm akselille. Ongelmaton ei ole sekään, koska Pierolta katkesi ankkurin akseli pikkusportissa. Seinä tuolla, laattia täällä, roskia renkaisiin nurkan takana. Niissä akseleissa, mitkä olen itse ohentanut ei ole terävää sisäkulmaa vaan sopiva pyöristys.

Finaalin alkaessa ilmassa oli vähintään keskikokoisen urheilujuhlan tuntua ja katsomossa väkeä ylälauteille asti. Tunnelma korkealla ja odotukset samoin. Matilla pohjilla paras tulos sekä alkueristä että semeistä ja ihan kovaa ne muutkin olivat ajaneet.

Suomalaisittain homma ratkesi jo ekan heatin alussa. Sillan katveessa ollutta nostajan kättä tai oikeammin sen tarkkaa korkeutta radan pinnasta ei ajopaikalle voinut nähdä, Ruts rats, ja Matin kori rattaiden välissä. Matti kun vielä on niitä harvoja finaalitason kuskeja, jotka osaavat varoa sekä nostajia että muita autoja, niin tavattoman kelju tapaus. Ulkkarit ei tunnu isommin katsovan minne ajavat, tai nostetaanko jotakin radalle...

Jos oikein muistan niin noin 12 kierrosta tuon kolarin seurauksena meni ja tällä tasolla se on niin paljon, että ajamalla todella paha ottaa kiinni. Vielä vaikeampaa se on, jos tarvii vaihtaa fasseja taikka renkaita ja tulee pari muutakin kolaria.

Että ei mennyt ihan putkeen tällä erää suomalaisittain. Tonda vei potin ja tsekit muutenkin varsin vahvasti kärjessä. Moneskohan MM-finaali Mr. Horkyllä?

Vitsailin ennen finaalia, että ajan säästämiseksi ekalla uranvaihdolla aletaan purkaa Wago-liittimiä auki ja vikalla uranvaihdolla aletaan pestä rataa, jotta myös järjestävän seuran sällit ehtii illan partyihin messiin. Ihan näin tsäpäkkää ei ollut toiminta, mutta sipä tuossa hyvin kauan menny, kun rata oli paloissa ja kamppeet odottelivat kyytiä Huutoniemelle. Itte kerkesin käydä lyhkäsellä huililla ja suihkussa kämpillä ja sitten let's go slotparty!

Juhlallisuuksien aluksi puheita, vähän kaikilla ääni kateissa ja paljon sanottavaa. Uuden Seelannin hemmojen puheesta oli vaikea saada selvää ehjälläkin äänellä, mutta Chrisin puheen sävystä koitin päätellä, ettei meidän järjestelyt täysin olleet epäonnistuneet.

Omalla kohdalla oli ilonen ja mieltä lämmittävä ylläri, kun jakoivat plakaatin tekstillä "Track Master" kelvollisesti tehdystä työstä tapahtuman eteen. Kyllä siinä pikkusen puuhaa olikin. Toivottavasti eivät ala vaatia verojen maksua myös Vaasan suunnille, sillä 1,5 vuoden aikana pohjanmaalla on nyt pikasen laskelman mukaan mennyt rapiat pari kuukautta. Aika monena työpäivänä eht tuntiosoitin kiertää kellotaulun alun toista kierrosta ja työn tahti oli toisinaan huomattavan ripeää. Sain myös Neutron paidan, kiitos Jussi!

Myös muita järjestelyorganisaation tyyppejä palkittiin ja hyvä niin. Meitä ei ollut kovin montaa ja siksi työmäärä/tekijä oli iso. Kiitos kaikille mukana olleille, iso kiitos!

Itse kilpailun palkintojenjaossa nähtiin eräiden kuskien ramppaavan edes takaisin liki koko seremonian ajan. Tällä erää parhaus oli kertynyt voimakkaasti samoille ajajille, joiden joukossa meitä suomalaisia ei ollut tavallista enempää.

Ruoka oli hyvää ja se oli tarjolla vähän ahtaasti ja hassusti. Itte huomasin alkupalapyödän jo siinä vaiheessa, kun lautanen oli kaikella muulla täytettynä. Hyvää oli ja kupu oli varsin ravittu lautasen tyhjennyttyä. Jälkiruokana olleessa rahkassa tyrnin maku oli lähinnä sellainen pieni aavistus, mutta hyvää oli sekin.

Loppuilta meni vapaamuotoisen seurustelun merkeissä. Palautteena tuli sekä risuja että ruusuja. Varsinkin Mr. Steen ja Uuden Seelannin kaverit tykkäsivät radasta kovasti, tsekit eivät tykänneet ja muutama muukin oli sitä mieltä, että liika vaikea näin isoille kisoille. Järjestelyihin olivat useimmat tyytyväisiä. Kuulopuheiden mukaan meillä oli vähemmän radan tekniseen kuntoon liittyviä murheita kuin eräillä muilla kisapaikoilla. Koitettiin pitää pelipaikka kunnossa ja taittaa murheilta niskat ennen kuin ne meiltä.

Eräs kysymys, että mistä saa ostaa tervaa ja höyheniä seka pitkän lankun, ja että ei kait se ole heitteillejättö, jos kilpailunjohtajalla sentään on lämmittävä höyhenpuku yllään kun hänet tipautetaan kaupungin rajan ulkopuolelle, toi mieleen, ettei ihan kaikki kuiteskaan olleet täysin tyytyväisiä.

Ilta vilahti nopeasti. Suurkiitos Hotelli Vallonian väelle valikoimaan kuulumattoman juomatoiveen toteuttamisesta =)

Sunnuntaina sitten aamusta nukuttiin pitkäänja vielä vähän pommiinkin, purettiin majoitusrakennelmat Palosaaren kämpässä, nostettiin tavarat kärriin ja tyhjättiin halli. Viimeinen pitsa huiviin ja ja sitä syödessä oli todella haikea tunne, että nyt se sitten on ohitse, tämäkin hulluus...

Kiitoskia:

* Kaikille projektiin osallistuneille. Ilman teidän panostanne tapahtuma olisi joko jäänyt tapahtumatta tai ainakin ollut köyhempi
* Niille ketkä teki mun hommat sillon, kun olin liia kipeä jaksamaan tehdä niitä itte
* Hotelli Vallonialle hulppeista puitteista
* Kilpailijoille ja muuten tapahtumassa mukana olleille. Kiitos kun tulitte!
* Mamma Miia, Pitseriia: Opera special kokonaan ilman tuplajuustoa, kiitos!
* Kaikille teknistä apua ja neuvoja antaneille, ilman tietämystänne eivät autoni olisi kiertäneet rataa tämänkään vertaa
* Kaikille tapahtumaa etänä seuranneille ja juttujani lukeneille. Kiinnostus lajiin toivottavasti ei ainakaan laimennut tämän tapahtuman myötä.

Ja ilman muuta, iso kiitos Tumpille, että saimme tähän(kin) hulluuteen jokainen osaltamme osallistua...


-eemeli-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tumppi, krp, Hande, JVPouttu, Tuho Polttaja, Yly, leksa, Hapa

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : eemeli.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 28.10.2018 12:19 #77

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2414
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 386
hmm...

Kisat olisi nyt viimein ja vihdoin ohi, parin vuoden rojekti, josta tuo viimeisin vuosi tietty se kaikkein raskain vuosi, ei pelkästään fyysisesti ja kiireiltään -vaan kyllä se myös henkistä kanttia monessa projektin eri vaiheissa kokeili. Sehän oli sanomattakin selvää, että vähintäänkin puolihullun hommaa lähteä moista kisaa järjestämään - sisältäen samalla aivan kaiken - mm. "oman" uuden ratahankkeen. Kilpailujen aikataulut oli lukkoon lyöty, aina tulee sitten viime hetken paineet että kaikki valmistuisi ajallaan. Radan siirto, taikka ylipäätään kisapaikan rakentaminen jonnekin oli myös jonkunlainen urakka. Toki sitä varten olin tehnyt oman listan, mitä kaikkea tulee huomioida tuon kaltaisessa keikassa + mahdolliset yllätykset päälle, kaikki muut mutta ei sitä että tulisi flunssan poikasta -joka on vain pakko jättää taka-alalle ja puskea eteenpäin -harvinaisen tyhmää. Nyt vasta alkaa tuntumaan siltä että todennäköisesti tästä selvitään...

Paikkana Hotelli Vallonia:
Matin kanssa kierreltiin Visit Vaasan kanssa erinäisiä paikkoja, ja yksinkertaisesti niistä kokonaisuuden kattava oli Vallonian "tapahtuma-areena" kuten itse sen olen nimennyt ;-). Se tarjosi hyvät puitteet kaikille pienillekin yksityiskohdille, joita Matin kanssa pohdittiin -varmaankin pitäisi mennä kysymään viereiseltä Supermarketilta jälkikäteissponssia, taisi heilläkin parin viikon aikana kassavirrassa jotain näkyä.
Talon kiinteistöstä vastaavan hemmon Tommyn kanssa oli helppo käydä läpi tarvittavat sähkötarpeet -ne oli nopsasti kartoitettu ja riittäväksi todettiin. Ei mikään pikku juttu, kun noin 130:lle mekkipaikalle pitäisi saada oma pistoke, siinä joutuu laskemaan ihan yksinkertaisia asioita - hihavakioita: kolvi, dremel, virtalähde, lamput.. sitten mennään sopivalla arviolla ja jaetaan jatkojohdot tasan kaikille omille 16A pistokkeille.
Etukäteen oli selvää että nettiyhteys tulee olla hyvä, niin paikalla olijoille oma WiFi kuin sitten kilpailujärjestelmälle oma kaista -josta sen seuraaminen on helppoa sekä ajantasaista. Talon netti mies Tom (ItProtect) loihti meille oivan kiinteän 100Mbit/s yhteyden, jota sitten siinä harjoitusviikolla tuunattiin sitten siten, että kaistaa oli kaikilla riittävästi, eikä kilpailujärjestelmän streami häiriintynyt vieras verkon kuomasta! Tästä tulikin paljon kiitoksia maailmalta koko parin viikon aikana.
Tilasta oli pientä pelkoa joillakin etukäteen: onko se liian kylmä yms... Tilattu oli että lämmöt pitäisi olla siinä 20-21, porukkaa yli sata henkeä + kaikki kolvit yms.. nostaa joka tapauksessa lämpöjä. Alussa tuntuikin että oltiin hieman liian kosteissa oloissa, johon jotkut kyllä kommentoi että ihan normaalia. Jossain vaiheessa treeniviikkoa kyllä sieltä perältä sammutin sen lämppärin ja puhaltimen, niille ei ollut tarvetta. Liekö tämä myös syynä että mahdollinen punoksien eläminen alussa näytti myös selvästi rauhoittuvan... -itse jo näin kovasti mustia pilviä, kun huomattiin että teippi alkaa antamaan periksi punoksen alta -se nopeasti myös yhdistettiin kosteisiin oloihin.

Kilpailujärjestelmän stream:
Tähän sain vinkkiä eräältä paikalliselta tutulta että kannattaa ottaa Youtube käyttöön ja hyödyntää sitä, vinkin pukkasin Pyrylle -joka sitten taikoi paljon muutakin kuin olisin osannut edes kysyä saatika pyytää :-). Kaikki oli sommiteltu samalla näytölle, samaan tahdistukseen joten sitä oli varmasti hieno isolla näytöllä seurata myöskin maailmalta. Yksi hieno lisä minkä Pyry teki -oli näkyvyys kaikille Yhteistyökumppaneille sekä Sponsoreille! Siellä ne kaikki logot saivat myös hyvää näkyvyyttä!

Varikkopaikat:
Saatiin rakennettua tarvittavat yli 130 paikkaa, tuoleineen yms.. tilaa ilmeisesti oli riittävästi ja hommat toimi. Toki lisänäyttöjä olisi palautteiden perusteella pitänyt olla joka suuntaan, joka tietty oli oma haasteensa tässä tilanteessa kun kisapaikka muualle rakennettiin. Muutamilla tosin oli sitten omat Tabit joiden kautta he seurasivat tilannetta mitä milloinkin oli menossa... se on sitä nykyaikaa ;-). Ylimääräisistä sähköjohdoista kiitoksia Hyvinkäälle ja Juhamatille!

Rata:
Isot kiitokset tietty radan pikaisesta kasaamisesta paikan päälle menee Eemelille, Nykylle, Kalelle, Pyrylle, Matti ja ketäs muuta siinä oli mukana.... koko rataa ei olisi koskaan Hutskille valmiiksi saatu ilman kolmikkoa Eemeli, Nyky, Kale. Ilmeisesti meikän tekemät radan alussähköt ja niiden liittimet oli sen verran selkeitä että muutkin ne sai kerralla onnistumaan kohdille :-).

Mediateam:
Tänä vuonna otettiin paljon kuvia ja videoita talteen, videoita on leikelty nettiin asti ja lisää on tulossa! Catharina, Janica ja Saila jaksoivat hienosti ja saivat tutustua ihan uuteen lajiin :-)

Tiedotus:
Tiedotuksesta menee isot kiitokset Anulle, joka oli koko rojektissa myös alusta asti mukana (SM/PM/MM). Tällä kertaa saatiin runsaasti näkyvyyttä niin paikallisen alueen lehdistössä kuin myös radioissa ja TV:ssä, tähän ei voi muuta olla kuin tyytyväinen!

ISRA organisaationa:
Sisäänpäin lämpiävä ja kieroon kasvanut toimintamalli. Ajatuksia ja sääntöjä on, mutta niitä ei noudateta -sitten taas jossain asiassa puututaan lillukanvarsiin... Hyvä esimerkki on tälle vuodelle tullut sääntö jossa kahvat olisi pitänyt testata. Matti kovalla työllä rakensi hyvän testisydeemin, jolla kahvoja testailtiinkin paljon NEZ kisoissa -mutta MM kisoihin tuli techniseltä ohje -saa testata mutta kaikkien kahvojen pitää läpäistä testi, ei saa siis hylätä mitään. Niinpä niin... saamatonta toimintaa.

Eivät tykänneet meidän valinnoista myöskään PR ankkureiksi.., huhun mukaan ilmeisesti kuitenkin käyttävät ensi vuonna samaa kombinaatiota"?" Produ onnistui aikas hyvin, ei juurikaan valituksia koneista tullut, siitä Matille isot kiitokset! Niin renkaat kuin moottorit oli hyvin onnistuneet. Rungot oli h.o. tänä vuonna, paikallisen LaserMarkin merkkaamat,

Suomalaisten osallistuminen omiin MM kisoihin:
Tämä oli tiedossa pari vuotta että omat kisat tulee. Kovaa porua oli etukäteen kuka pääsee, millä systeemillä, joskos tulee liikaa porukkaa maailmalta että kaikki ei pääsekään osallistumaan omiin MM kotikisoihin. Noh, kuten varmaan joissakin sivulauseissakin kirjoitin, että varmaan kaikki halukkaat pääsee ja paikkoja jää ylikin.. Pakko sanoa, että saamatonta itkua kotimaan kuskeilta, paikkoja olisi ollut -mutta ei vaivauduttu tulemaan kotikisoihin. Ja ne rapukekkerit.. tsiisus.

Koko keikka oli kuitenkin aikas onnistunut, kiitokset kaikille tukijoille. Tulipahan taasen näytettyä mitä saa Suomalaisella hulluurella aikaan - ei ikinä enää :-).

Varmaan puolet jäi kirjoittamatta mitä ajatteli... lisätään sitten jos sikseen tulee.


.... edit..
Osanottajamäärät
Niihin voi olla kokonaisuutena aikas tyytyväinen, aikas paljon ulkkareita tänne asti eksyi, vaikkakin jossain vaiheessa pelkoa oli että voisi jäädä laiskaksi. Rataa pidettiin liian vaikeana kun se kuva maailmalle ilmestyi. Monet ulkkarit kehuivat rataa miellyttävänä ajaa, sellaisestkin kuskit jotka nyt vasta MM kisoissa ekaa kertaa pääsivät sitä ajamaan.

Pömpelitoiminta
Näissä kisoissa ajettiin Marko ja Pyry uusina miehinä hiukka isompien kisojen pömpelihommiin, mun mielestä hyvä suoritus, vaikka välillä paineita heillekin päin pistin liian kera, mm muuttuvine aikatauluineen.

Paikallista roudariporukkaa ei paljoa näkynyt, mutta olivat paikalla kun purettiin ja kamat pois kuskattiin... lauantaina n 2.5tuntia purku ja sunnuntaina noin 5 tuntia ja halli oli tyhjä, nopsasti sen sitten loppuen lopuksi tyhjää kun porukkaa on kantamassa.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: krp, Hande, JVPouttu, Pora, Tuho Polttaja, Yly, leksa, Hapa, Taiska, pyrtsy COM_KUNENA_THANKYOU_MORE_USERS

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Tumppi.