Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 03.04.2018 19:50 #41

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2414
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 386
Tuosta systeemistä vielä se, että siellä on FIN ei Isra ranking kuskeja, sitten on ulkomaisia ei Isra ranking kuskeja ja kaupan päälle on vielä ulkomaisia Isra ranking kuskeja VAIN omista kisoista...

Kaikkien heidän osaltaan käytännössä joutuvat odottamaan virallisen ilmoittautumisajan loppuun asti, ennen kuin heidän tarttee rahaa tänne lähettää (pl. elleivät sitten tyydy esmeks VAIN Produ kisaan...).

Eli kun ilmoittautuminen on päättynyt, niin sitten ensin katotaan kuinka monta on ilmoittautunut joilla on se ISRA ranking, JOS käy niin että heitä on se 120 mun sääntökäsityksen mukaan kukaan noista kolmesta yllä kerrotusta kategoriasta ei kisaan pääse mukaan.

Jossain oli toki sekin kerrottu että lista menisi "poikki" 104 jälkeen, jolloin sitten järjestävällä olisi mahkuja tuohon 104-120 ottaa porukkaa.

Säälittävää tässä koko proceduurissa on se, että edes virallista KORJATTUA sääntökirjaa ei ole järjestäjälle toimitettu, jolloin voisi noita pilkun paikkoja tutkia...

Empun kommenteissa on paljon asioita joita voisi kommentoida, mutta pidättäydyn kommentoimasta niitä tässä vaiheessa. Voisin palata asiaan wiikolla 43.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Tumppi.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 04.04.2018 07:14 #42

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2118
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 322
Voisiko joku tai jotkut tehdä sellaisen ohjeen, vaikka ihan ranskalaisilla viivoilla, mitä eroja ISRA säännöissä on suomen sääntöihin ?

Kuulin esimerkiksi Vaasassa, että renkaita ei saa pestä millään kemikaaleilla ?!?

Ihan sillä tätä pyydän, että ihan jokaisen ei tarvitsisi alkaa kääntämään noita erittäin selkeitä ja ilman mitään tulkinnan varaa olevia sääntöjä.

Jos meinaat vastata, että lue säännöt, niin älä vastaa sitten mitään !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 04.04.2018 09:41 #43

  • krp
  • krp hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 586
  • Vastaanotettu kiitos 131
Varmaan saadaan ISRA:n säännöt tiivistelmänä suomeksi jossain vaiheessa kirjailtua (voin auttaa tässä jos muita halukkaita ei ilmaannu, kunhan uudet säännöt saadaaan käyttöön). Siitä sitten käy ilmi nuo eroavuudet. Säännöthän on näissä ISRA-luokissa pyritty Suomen osalta pitämään mahdollisimman yhdenmukaisina eli eroja ei pitäisi olla kovin paljon. Tuo Ylyn mainitsema renkaiden puhdistaminen on yksi näistä pienistä eroavuuksista. Jonkin verran on meidän omissa teknisissä säännöissä helpotuksia (mm. korimalleissa on valinnanvaraa, ISRA:ssa joka luokassa vain yksi sallittu) siellä täällä, jotka sitten pitää huomioida.

Enemmän on eroa sitten siinä miten kisatapahtuma vedetään läpi ja miten kisaformaatti toimii. Kaikin puolin systeemi on aika paljon tiukempi, eli penaltteja on määritelty tarkemmin kuin kotimaan kisoissa, mm. nostovuoron laiminlyönti, pit zonen käyttämättä jättäminen korjatun auton palauttamisessa radalle tai katsastuksesta myöhästyminen ym. on määritelty penalttien arvoiseksi. Ja näitä pykäliä myös valvotaan tarkasti.

Produ, joka lienee useimmille se olennainen luokka, on sitten aika erilainen kuin kotimaassa, koska tosiaan kaikki kriittiset osat (moottori, runko, kori, renkaat) on handoutteja eli ne saa vasta kisapaikalla. Ja sen lisäksi että kone on handout, on se myös sinetöity, eli ruuveja ja jousia ei saa avata (kone on siis luultavimmin jonkin verran erilainen kuin Suomessa käytetyt). Se mitä autolle saa tehdä, on sitten rajallisempaa kuin Suomen kisoissa, ja tämä tieto varmaan halutaan jakaa kaikille suomalaisille ettei sitten satu virheitä. Autot katsastetaan myös pilkuntarkasti. Ja tiimien on syytä huomioida sekin, että jos ei ole erillistä mekaanikkoa mukana niin kuskien pitää sitten miettiä miten hoitavat auton kasaamisen, treenaamisen ja noston, nämä kun kaikki tapahtuvat samaan aikaan...

Tuo moottorien ja renkaiden määrä on vähän itsellekin epäselvä, ilmoittautumislomakkeessa kysyttiin montako moottoria ja rengasparia haluaa tilata ennakkoon. No ilmeisesti kyseessä on kuitenkin vain treenikäyttöön tarkoitetut lisäosat (??), tämä ei ilmennyt lomakkeella! Eli kisaan sallitut ja leimatut osat sisältyvät osanottomaksuun (huom!!) ja niitä saa kukin tiimi yhtä monta, vai kuinka? Eli huomioikaa tämä kun maksatte, ne lienevät siis vain treenikäyttöön jos niitä olette merkanneet ottavanne! Ilmoittautumista voi kuitenkin muuttaa eli se ei tosiaan ole sitova ennen kuin on maksanut.

Toivoisi että ISRA:n uusi sääntökirja julkaistaisiin mahdollisimman pian niin nuo kysymykset liittyen osanotto-oikeuteen ja teknisiin sääntöihin saataisiin ratkottua...

Toivoisi myös että tuohon osallistumiseen ja rankkaamattomien kuskien ilmoittautumisjärjestykseen saataisiin tulevaisuudessa jonkinlaisia muutoksia. Jos maa haluaa laittaa kuskit järjestykseen ja hoitaa ilmoittautumisen keskitetysti niin on se aina parempi kuin tällainen kilpajuoksu kuka ehtii ensin ilmoittautua. Ainakin mitä lajin promoamiseen tulee.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 04.04.2018 10:02 #44

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2414
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 386

krp kirjoitti: ...
...
...
Toivoisi myös että tuohon osallistumiseen ja rankkaamattomien kuskien ilmoittautumisjärjestykseen saataisiin tulevaisuudessa jonkinlaisia muutoksia. Jos maa haluaa laittaa kuskit järjestykseen ja hoitaa ilmoittautumisen keskitetysti niin on se aina parempi kuin tällainen kilpajuoksu kuka ehtii ensin ilmoittautua. Ainakin mitä lajin promoamiseen tulee.


Ainoa reilu systeemi on jakaa tuo 120 max määrä eri kategorioihin.
- menestykset edellisissä kisoissa, niistä tietty määrä kuskeja (esmeks 5 erää =40 kuskia)
- sitten jokaiselle halukkaalle maalle min 1 paikka per henk.koht luokka (tällä tietoa 16?)
( tämä onnistuu parhaiten sillä, että ISRA nostaisi profiiliaan, ja vaatisi jäsenmaamaksun, esmeks 20€/maa - maksettava ISRA tilille vaikkapa tammikuun loppuun asti )
- sen jälkeen edellisten kilpailujen (menneet 3vee) perusteella, jaettaisiin maat kolmeen osaan: pienet maat, keskisuuret, suuret (edellisvuoden järjestävä maa ei koskaan voi olla suurin sillä perusteella seuraavana vuonna, vaan sen koko katsotaan kahden muun aikaisemman kisan perusteella)
-- tämä kategoria on sellainen kelluva, jota pitää tuunata aina kisojen päättymisen jälkeen: näiden perusteella jaetaan sitten tietty määrä paikkoja (näistä ~50 kuskia)
- sen jälkeen sitten jäisi sitten vielä paikkoja noin 14, joita voisi kutsua järjestäjän villiksi kortiksi

mm. R/C puolella EFRA ja IFMAR on jo pitkään ollut maapaikkajako, joka toimii ihan hyvin.

Jossain FB ketjussa kutakuinkin noin kirjoitin, vuonna miekka ja jotain ...

Pääsääntöisesti kaikki maailman parhaat tuonne kyllä pääsee ja kutakuinkin tulevat, se on kutakuinkin pääasia.

Suomessa jäi paikkoja vaikka kuinka paljon käyttämättä 2009 vuonna, oon aikas varma että sama on tänäkin vuonna, paikkoja varmaan on, mutta ei tulijoita, katotaan nyt.. tietty täytynee muistaa että viime vuosina laji on maailmalla suosiotaan kasvattanut, ja saattaapi olla että ensi vuonna Brittien omaan kisaan on myös tunkua - jonka pitäisi näkyä myös siinä että sieltä olisi paljon uusia tms.. tulossa jo tänne kisoihin, paljon liikkuvia osia.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Tumppi.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 04.04.2018 10:05 #45

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2414
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 386

krp kirjoitti: ...
...
...
...
Tuo moottorien ja renkaiden määrä on vähän itsellekin epäselvä, ilmoittautumislomakkeessa kysyttiin montako moottoria ja rengasparia haluaa tilata ennakkoon. No ilmeisesti kyseessä on kuitenkin vain treenikäyttöön tarkoitetut lisäosat (??), tämä ei ilmennyt lomakkeella! Eli kisaan sallitut ja leimatut osat sisältyvät osanottomaksuun (huom!!) ja niitä saa kukin tiimi yhtä monta, vai kuinka? ....


Jeps, ne lomakkeen extrat on nimen omaan treenikäyttöön, ei kisakäyttöön.

Kisakäyttöön tarkoitetut osat merkataan erikseen (eikä varmaan perus valkealla maalikynällä :grin: ) ja niitä tulee käyttää kisassa - osat sisältyvät myös niihin Produ perusmaksuihin joka on 175€/team...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 04.04.2018 10:08 #46

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2414
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 386

krp kirjoitti: ...
...
.... Kaikin puolin systeemi on aika paljon tiukempi, eli penaltteja on määritelty tarkemmin kuin kotimaan kisoissa, mm. nostovuoron laiminlyönti, pit zonen käyttämättä jättäminen korjatun auton palauttamisessa radalle tai katsastuksesta myöhästyminen ym. on määritelty penalttien arvoiseksi. Ja näitä pykäliä myös valvotaan tarkasti.
...
...
...e.


Tää kannattaa lukea tarkkaan, itekin sitä joudun lukemaan monen monta kertaa että muistaisi tiukan paikan tullen sitten...

1.15 Penalties
a) Illegal track call: - 2 laps.
b) Missing marshalling duties in practice: Loss of the next practice session.
c) Missing last marshalling duty in practice: Loss of the best qualifying time in sprint race or loss of 1 lap from the teams qualifying total (subsequently added to overall total laps) in the production team race.
d) Missing marshalling duties in a race: - 10 laps.
e) Accidental crash on the straight in front of the drivers, caused by a driver's hand or a car in hand, or a touch of another driver’s car by a pit crew member while removing or replacing a car in the pit zone: - 10 laps.
If it happens in another place of the track the penalty in k) below is added.
f) A car returned to the enclosed park after the closing of technical inspection: - 10 laps.
g) Unsportsmanlike conduct (late coming for marshalling, the use of obscene and foul language on any occasion constitutes examples of unsportsmanlike conduct):
For the first infraction: Warning,
for the second infraction: - 10 laps,
for the third infraction: Disqualification.
Practising on another entrant's turn or driving another driver’s car during racing is considered unsportsmanlike conduct. In the case of practising it also renders in the loss of the entrant’s next practice session. If it happens in the last practice round it will result in the entrant missing the best qualifying time in the sprint races and the loss of 1 lap in the qualifying in the production team race.
h) Use of illegal parts, regardless of whether the car has passed a previous technical inspection: Disqualification.
i) Driving with an illegal car: - 3 laps for every lap made from when the race controller recorded the car as illegal. When the car is repaired it must be re-teched before being returned to the track.
j) A repaired car that is put on the track elsewhere than in the designated pit area: - 3 laps.
k) Work on the car when track is off. Only cars involved in the accident may be worked on (only braids and body): - 3 laps
l) Use of illegal chemical substance at all times: - 10 laps. The use of Metylsalycylat (Oil of Winter Green) or any comparable chemical to improve the tire compound renders the driver a penalty of 10 laps in the ongoing
stage, or, if found in a technical inspection, the following stage.
m) Use of tools in lane changes or doing anything except changing lane sticker, pushing in body pins and straighten braids: - 10 laps.
n) There must be only one driver/team per car and one car per driver/team during the race:
Disqualification.
o) For illegal track call made by a driver: - 2 laps.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 04.04.2018 10:14 #47

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2414
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 386

krp kirjoitti: ...
...
...
Autot katsastetaan myös pilkuntarkasti. Ja tiimien on syytä huomioida sekin, että jos ei ole erillistä mekaanikkoa mukana niin kuskien pitää sitten miettiä miten hoitavat auton kasaamisen, treenaamisen ja noston, nämä kun kaikki tapahtuvat samaan aikaan...
...
...
....


Niin, kun se ns katsastusikkuna aukeaa, niin ko. teamillä ei ole enää treenejä jäljellä eikä myöskään nostovelvoitteita!

Treeniauto kannattaa rakentaa valmiiksi, että pääsee heti aamusta radalle treenaamaan... sitten jossain vaiheessa voipi ajella kisapyöriä sisälle yms.. päivän päätteeksi viimeisissä treenisessioissa on sitten oiva tilaisuus se vaivalla saatu ajovalmis auto käydä testaamassa, ja varmaan kantsii varovainen olla, ettei sitten täysillä seinään aja.. sen rakentamista tosiaan pitänee jaksottaa noiden omien treenivuorojen ja niistä seuraavien nostovuorojen kanssa.

Tuo katsastus, joo periaatteessa pilkun tarkasti, mutta vuosien varrella siinä on ongelmaa ollut. Ongelma on se että Isra delegaattien joukosta otetaan "pystymetsästä" kavereita katsastamaan, sellaisiakin joiden ei yksinkertaisesti pitäisi olla pöydän virkailijan puolella.

Eli aina viime kädessä se kilpailija itse on vastuussa siitä että auto on sääntöjenmukainen (kuten aina ja kaikessa muussakin) vaikka se auto menee katsastuksesta läpi, ei se sitä takaa että se on 100% sääntöjen mukainen, se on aina sen kilpailijan vastuulla. Tätä toimintaa helpottaakseen ja selventääkseen ISRA on kehittänyt prosessia sillä että jokaiselle kuljettajalle jaetaan "katsastuslomakkeet" josta näkee mitkä kaikki paikat tullaan tutkimaan ja pistääkös ne vielä ruksin siihen kohtaan "?" ... eli periaatteessa tuolla systeemillä ei aukkoa tulisi jäädä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Tumppi.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 04.04.2018 11:44 #48

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2118
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 322
Tuohon osallistumisoikeuteen sanon mielipiteeni:

- Järjestävän maan kisaajilta pitäisi unohtaa ISRA-rankin kokonaan
- Järjestävän maan liitto luo järjestelmän, millä osallistumisoikeus määräytyy.
- ISRA määrittää esimerkiksi tuolla Tumpin systeemillä, kuinka monta kuskia milloinkin järjestävästä maasta saa osallistua !

Suomessa systeemi olisi mielestäni seuraava:
-Edellisen koko vuoden ja kuluvan vuoden kahden ensimmäisen Eurosarjan kisan pisteet yhteen laskettuna. ( Tästä voi tietysti vähentää 1-2 kisan pisteet pois, eli 4/6 tai 5/7 sarja)
-Edellisen vuoden SM-kisojen tulokset pisteytetään samoin , kuin Eurosarjan pisteet.

Tästä pistetaulukosta ISRA:n määrittämä, järjestävän maan maksimi kuski määrä mukaan kisoihin.

Syyt ehdotukseeni:
- Suomessa on hyviä kuskeja, joiden taloudelliset varat eivät ehkä riitä käydä hakemassa pisteitä edellisistä MM-kisoista.
- Tällä toiminnalla saataisin suomen kisoihin ihan eri panos, kuin nyt !

Aamen !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Yly.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 06.04.2018 09:51 #49

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2414
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 386
Jokainen Iso kilpailu ansaitsee myös kilpailupaidan !

Meidän ISRA2018 kisojen paita tulee olemaan tuon näköinen etupuolelta, scrollaatte sivun alas...
- selkäpuolelle tulee sitten spnsorien/yhteistyökumppaneiden logot

www.finslot.net/isra2018/isra-2018-event/

Paidan hinta on 20€ ja jos sellaisen haluaa niin pistäkää postia allekirjoittaneelle: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. Otsikoksi " ISRA2018 -kisapaita "
- ilmoita haluamasi koko ja kappalemäärä...

Kyssäri paidasta automatic menee jokaiselle joka kilpailuun rekisteröityy, joten osa jo tuon tietää. Tämä viesti on myös niille jotka paidan haluavat saada tilattua!
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Pora, Yly, Taiska

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Tumppi.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 02.05.2018 16:39 #50

  • Emppu
  • Poissa
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Viestejä: 7
  • Vastaanotettu kiitos 1
ISRA:n sääntökirja on julkaistu.
Linkin takaa löytyy siis englanniksi isran 2018 säännöt.

isra-slot.com/documentation/rulebook/
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: eemeli

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 19.05.2018 22:10 #51

  • MF
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Viestejä: 269
  • Vastaanotettu kiitos 18
Paolo Sbrana Italiasta kyselee paria produun. Toiveena olisi, että partneri rakentaisi auton.

Kiinnostuneet voivat olla yhteyksissä niin kerron lisää.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 21.06.2018 10:10 #52

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2414
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 386
Tämän hetkinen tilanne ilmoittautumisten suhteen on:

PR-24 62 joukkuetta
ES-32 104 kuskia
F1-32 99 kuskia
ES-24 108 kuskia

Noissa lukemissa on mukana myös Ei-Isra-Rankatut Suomalaiset, joten toistaiseksi näyttäisi että ehkä kaikki halukkaat pääsee mukaan noihin henk.koht. luokkiin myös, mutta ilmoittautumisaikaa on vielä tuonne 30.6. kesäkuuta asti..

Registration Will Open on April 1, 2018 at 4:00PM UTC and close on June 30, 2018 at 4:00PM UTC.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 24.06.2018 21:13 #53

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2414
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 386
Kovasti toivoisin että Suomalaiset herää tuohon Produ team kisaan, vielä olisi haussa semmonen 7 joukkueta, toki taustalla varmaankin on jo ainakin 3 tulossa - jotka ei vielä listoilla ole...

Tämän hetkinen status

PR-24 65 joukkuetta, viime vuonna 74, 2009 -59
ES-32 108 kuskia, viime vuonna 120, 2009 -86
F1-32 103 kuskia, viime vuonna 120, 2009 -78
ES-24 112 kuskia, viime vuonna 120, 2009 -89

-- 2009 edellinen MM kisa Suomessa www.autorataharrastajat.fi/ISRA2009/

Joten ainakin vielä näyttää että kaikki NON-ISRA ranking Suomalaiset mahtuisi mukaan !

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Tumppi.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 02.07.2018 10:37 #54

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2414
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 386
Ilmoittautumisaika päättyi lauantai iltana. Nyt odotellaan ei isra ranking kuskien maksuja tämä viikko.

Peruutuksia heidän joukosta on tullut, joten nyt tilanne on se, että mun kirjanpidon mukaan jokainen Suomalainen ilmoittautunut on paikkansa saanut kaikkiin luokkiin!

ES-24 luokassa on 121 ilmoittautunutta.

Loppu viikosta palaan uudelleen tähän, kun alkaa lopullisest listat muodostumaan...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 19.08.2018 22:13 #55

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2118
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 322
Vinkkinä muille vähävaraisille, Scandic Waskia on aika edullinen hotelli ainakin neljälle hengelle !

Kannattaa liittyä Scandic clubiin, vai mikä se niiden kanta-asiakas systeemi nyt onkaan !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 06.10.2018 16:11 #56

  • Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Viestejä: 2118
  • Karma: 5
  • Vastaanotettu kiitos 322
Kysymys johon sääntökirja ei vastaa :

Kuinka PR auton korkeus mitataan ?
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Yly.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 07.10.2018 22:33 #57

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 511
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 131
Hep.

Muistinvaranen tieto, että takasiiven korkeus ja sitten keulasta olisko ollu milli pystysuoraa? Huomaa, että takapuskuri pitää jättää paikalleen, jotta korin meneminen renkaan ja jopa rattaankin väliin mahdollistuu.

Ja että mitä muuta... rata on pystyssä hotelli Vallonian tapahtuma-areenalla, kaikilla mekkipöydillä on sähöt ja paljon ulkkareita on jo paikalla. Muutama paikallinen sankari on tehnyt kolme tiukkaa päivää duunia ja siirtynyt tavaramäärä on melkoinen. Vaikka punokset ovatkin Wago-liitimin yhdessä, meni niiden liittimien paikalleen niputtamiseen "tovi". Mitä ilmeisimmin omalta osuudeltani vain yksi jäi irralleen. Onneksi nykyjään tarkistusmitataan, ja sekin löytyi.

Punosta vaihtui moneen paikkaan ja pahimpiin kohtiin tein vaihtopätkät. Nyt ei pitäsi varttia enemäpää mennä vaikka onkelmapaikkoihin joutuisi vaihtamaan pätkät.

Tänään illalla tehtiin Nabon ja Gugun kanssa rataprofiiliin hienosäätöjä ja tuli parempi. Vekin tienoo on nyt selkeesti paree.

Mesta on hieno, hotelli on aika bueno, aamupala on mainio. hotellin sauna on TODELLA hyvä ja respan väki ystävällistä. Vielä kun olis varaa yöpyä siellä kisan ajan ni vot.
Sen verta kerkisin itekkin mekkaamaan, että heti tuoreeltaan silpasin lilki 30€ pinjonin pilalle. Onneksi ei ollunna ainoa kappale, ja kun toista päätä jäi vähän ehjäksi, niin taitaa sekin viä formulassa mennä.

Huomenna het aamusta reenaamaan ja sitten tää ruljanssi lähtee oikeesti käyntiin.

Sitten kyljelleen pehmeällä punkalle! Tein 10 € sijoituksen ja ostin kelvollisen varavuoteen. On se C2 vaan aika iso auto sisältä... :D

-eemeli-
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: JVPouttu, Taiska

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 08.10.2018 09:38 #58

  • ahietalahti
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 835
  • Karma: 4
  • Vastaanotettu kiitos 87
Allekirjoittanut kävi aamusta paikalla toimittamassa sademetsien miehille vähän tavaraa ja ihmetteli siinä samassa hieman maailman menoa. Hyvältä näyttää, ketkä siellä nyt ikinä on ollut tekemässä ratatilaa valmiiksi, niin iso käsi heille. Vaikka moni mekkipöytä olikin vielä tyhjä, niin siitä huolimatta paikalla oli suuren urheilujuhlan tuntua!
"Is he a President? He's not black?" - Les Wright
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: JVPouttu, Taiska

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ahietalahti.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 08.10.2018 12:23 #59

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2414
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 386
Live stream

live.isra2018.com

Ranking numerot:

isra-slot.com/registration/2018-registered-racers/

Tuolla kasa pdf dokuja, kannattanee lukea:

www.finslot.net/isra2018/isra-2018-event/

Sääntökirja:

isra-slot.com/documentation/rulebook/


Videoita on myös jonkun verran tehty, ja niitäkin vielä lisää tulee..

tuosta kanavasta jatkossakin:

www.youtube.com/channel/UC46CdyMqVp9STU5xqgtkVMw

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Tumppi.

Isra2018 kilpailut 13.-20.10.2018 08.10.2018 22:45 #60

  • eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 511
  • Karma: 2
  • Vastaanotettu kiitos 131
Do diin.

Eka treenipäivä ohitse ja pientä urheilujuhlan tuntua tosiaan on ilmassa.

Omalta osaltani päivä alkoi katastrofin elkein, kun molempien pikkuluokkien autoilla oli akuutti toimintavajaus. Tunne oli vähän sen kaltanen, millast oli sillon kun ei ollu koskaan ennen ajanu slottiautolla. Taustalla lievää suurempi epävarmuus alkuvuodesta tilatun formularungon osalta josko tuo toimitetaan taikka ei. Sillää sitten veistetään wolframista painoja ja viritellään sitä, tätä ja tuota ja kas, molemmat biilit menee liki kelvollisesti. Uusi formulamoottori vaikutti aivan kelvolliselta. Edellinne, 11v vanha keksintö oli varsin tasan 4g painavampi.

Illalla sitten tuli tuo pitkään odotettu runko. Ylihuomenna pääsee sitten testaamaan kuinka paljon parempi se on, huhujen mukaan pitäsi olla jhyvä peli kyllä.

Huomenna 1/24 luokat. KUmpaankaan ei ole vielä mitään testattavaa, joten aamsuta jatkuu ahkera rakentaminen, Sain tuossa iltasella valmiiksi ES-24 moottoriin uuden päädyn. Pikkusen tikksusta on ollut tuon tekeminen, kun itte kimpalekin onnistu vasta kolmannella. Aina kannattaa muistaa ottaa mitat ennen kun ryhtyy sorvaamaan, ja sitten vielä kandee kans välttää kova-anodisointia ajatellen Alumec 89 -laatua ja jeesaa kyllä, jos korotusrenkaan päädyn neliöimistä varten tekee tarpeeksi pieneksi.

Koska päivän aikana rytisi melkoisesti sillan alla, teimme illalla lisää hienosäätöä rataprofiiliin. Huomenna nähdään riittikö se. Ellei, niin jatketaan projektia siltä osin. Se on justiin se paikka, minne en toivo ulosajoja tapahtuvan.

-eemeli-

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.