Eurosarja säännöstö 2016

Lisää
23.11.2015 07:57 - 24.11.2015 10:17 #30129 : tp
Eurosarjan säännöstön ensimmäinen versio löytyy liitteenä.

Tärkeimmät muutokset:
  • 32-luokkia ei ajeta Eurosarjan yhteydessä
  • OG-12-24 ajetaan perjantaina
  • Lauantaina on harjoitusta selvästi enemmän
  • Lisenssi vaaditaan vain ES-24 luokassa
Sääntökirjaan tulee myös seuraavat muutokset:
  • Uusi ES-24 kori sallitaan vanhan rinnalla
  • Mossetti Patriot runko sallitaan TS-24 luokkaan (ei EL-luokkaan)
  • Laskurin nostaminen tulee ISRA-säännön kaltaiseksi

Pistelaskennan ja ranking-taulukon ylläpitoon kaivattaisiin uutta henkilöä. Tehtävästä kiinnostuneet voivat olla yhteydessä minuun. Laskennan tekijälle on annettu hommasta pieni korvaus.

Liitetiedosto:

Tiedostonimi: Slotti2016...o-v1.pdf
Tiedostokoko:1,091 KB
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 24.11.2015 10:17 tp.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rami, Taiska

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.11.2015 13:59 - 23.11.2015 14:01 #30135 : Rami
Vastaus käyttäjältä Rami aiheessa Eurosarja säännöstö 2016
Ajatuksia 2016 säännöstö 1 versiosta.
Toivoisin ens vuonna, että jokainen ottaisi "itseä niskasta kiinni" luokkakohtaisissa harjoituksissa. Tämän vuoden osalta ei ole kokemusta siitä, onko ollut nostajat paikalla virallisissa harjoituksissa ajovuoron jälkeen. Aiemmin ainaskin olen huomannut, että ns karkulaisia on ollut. Kun harjoitusvirta alkaa, niin kilpailun johtaja katsoo ja varmistaa, onko nostajat paikalla. Ei ole mitään järkeä käydä huutelemassa ja etsimässä ketä mistäkin. Näistä tulee paivän mittaan jonkinmoinen aikasäästö. Puuttuvien nostajien nimet vaan kirjataan ja sanktiot sääntökirjan mukaan. Näistähän ollaan lipsuttu, vois sanoa, jokaisessa kisassa. Kun kuskit ovat tottuneet siihen, että ei mitään seuraa, niin mennään vaan mekkaamaan. Nythän säännöstössä on aivan selvä pykälä tästä. Se on sitten kilpailun ns pömpelimiehen vastuulla. Jokainen katsokoon peiliin. Tällä tavoin jää turhat huutelut pois, sitä on kummiskin ihan riittävästi. Nytr Lappeenrannassa on saatu "rintoihin" näyttö, josta voi seurata nostajien toimintaa, Samalla voi vaikka ottaa stoppeja jos tarvetta on.
Sitten toinen asia. Sunnuntainahan on kahden tunnin sportin harjoitus. Onko välttämätöntä auantaina, koska sunnuntaina on uudet pidot radassa.
En ole ehtinyt seurailla sääntökeskustelua ja ehdotuksia tältä osin.

Äkkisiltään tuo ensvuoden ajosysteemi näyttää ihan hyvältä
Viimeksi muokattu: 23.11.2015 14:01 Rami.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: midro98

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.11.2015 14:01 #30136 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Eurosarja säännöstö 2016
Uusi ohjeisto näyttää päällisin puolin ihan asialliselta. Tuosta lauantain aikataulusta sen verran, että onko järkeä tunkea ylimääräistä TS-treeniä tuohon EM/ EL-finaalien väliin? Moni kuski ajaa molempia tai mekkaa molempia, eli siihen treeniin ei kaikki ehdi mukaan (ei siis ole ihan tasapuolista). Parempi idea taitaisi olla pitää vaikka lounastauko?
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rami, Taiska

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.11.2015 15:39 #30137 : eemeli
Vastaus käyttäjältä eemeli aiheessa Eurosarja säännöstö 2016
Hep.

Tarkoitetaanko, että uusi ES -24 KORI sallitaan vanhan rinnalla, vai onko syksyn aikana tapahtunut jotakin niin radikaalia, että koko auto on mennyt ihka täysin uusiksi?

Ajetaanko 1/32 luokissa enää lainkaan kansallisia kisoja? Suomenmestaruudet kai pitää jakaa, kun ovat KV-luokkia (ainakin toistaiseksi?) mutta onko siinä paljon mieltä, jos se on vuoden ainoa kisa?

Sinällään tekee kyllä kisaviikonloppuun tilaa, ja mahdollistaa 1/24 luokkien ajajamäärien kasvun/enemmän treeniaikaa.

Omalta kohdalta tämä on lähinnä joutavaa spekulaatiota, koska ensi kauden ohjelmaan ei mahtune yhtään kisaa.

-eemeli-

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
24.11.2015 06:47 - 24.11.2015 07:17 #30141 : tp
Vastaus käyttäjältä tp aiheessa Eurosarja säännöstö 2016
Lauantaille on haluttu treeniä lisää. EM/EL-kuskit pääsevät ajamaan muutenkin enemmän lauantaina, joten kierrosten väli on lähinnä niille, jotka eivät aja näitä luokkia. Tämä ongelma oli jo tiedossa etukäteen, mutta yleisesti haluttiin siirtää OG perjantaille, joten tämä oli tulos. Lauantai-illan sporttitreeniä toivottiin myös, koska ratoja ei ole viime aikoina aina pesty sunnuntaina. Kaikilla ei ole kuitenkaan mahdollisuutta kaluston etukäteistestaamiseen eri radoilla.

ES-24-luokkaan sallitaan siis vanha 201X-2015 käytetty kori ja uusi 2016-20xx sallittu kori. Kirjoitusvirhe on korjattu.

32-luokkien osalta ajetaan kisa SM-kisojen yhteydessä ja olen myös luvannut, että Kotkassa järjestetään Finnish Open tms. kilpailu. Kunhan sille vain löydetään kalenterista paikka...
Viimeksi muokattu: 24.11.2015 07:17 tp.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
24.11.2015 06:59 #30142 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Eurosarja säännöstö 2016

Rami kirjoitti: .....

Sitten toinen asia. Sunnuntainahan on kahden tunnin sportin harjoitus. Onko välttämätöntä auantaina, koska sunnuntaina on uudet pidot radassa.
....


Se rata pestään ja pidotetaan lauantaina TS kisan jälkeen jos aika antaa myöten, jolloinka sunnuntai aamuna sitä ei sitten enää uudelleen pestä ja pidoteta.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Taiska

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
24.11.2015 07:01 #30143 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Eurosarja säännöstö 2016

krp kirjoitti: Uusi ohjeisto näyttää päällisin puolin ihan asialliselta. Tuosta lauantain aikataulusta sen verran, että onko järkeä tunkea ylimääräistä TS-treeniä tuohon EM/ EL-finaalien väliin? Moni kuski ajaa molempia tai mekkaa molempia, eli siihen treeniin ei kaikki ehdi mukaan (ei siis ole ihan tasapuolista). Parempi idea taitaisi olla pitää vaikka lounastauko?


Tuo haaste siinä oli, meinasin itekin selvää taukoa tuohon, se olisi parasta ... joten voidaan poiskin siitä välistä tiputtaa. Aikaa on kuitenkin tällä uudella systeemillä ihan riittävästi.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Taiska

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
24.11.2015 09:47 #30148 : Taiska
Vastaus käyttäjältä Taiska aiheessa Eurosarja säännöstö 2016
Ja noihin sääntömuutoksiin.
Siis vain Sportti kuskit tarvitsevat lisenssin. =)

Nyt voi ajaa Tourinkia vapaasti =) =) =)

Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.11.2015 09:52 - 25.11.2015 10:08 #30156 : TCC
Vastaus käyttäjältä TCC aiheessa Eurosarja säännöstö 2016
Täsä lienee siis lupaus et Taiska ajaa koko eurosarjan ensi vuonna. Ainakin TS-luokan!


Itse taasen olisin ollut lisenssin kannalla, tavallaan AKK:n siipien suojassa. Saadaan kuitenkin jonkinmoista "näkyvyyttä" ja mainosarvoa kun kuulutaan AKK:n alaisuuteen (virallinen moottoriurheilulaji, jota "valvoo alan kattojärjestö").
Ollaanko siis kohta tilanteessa misä lisenssiä ei tarvita enää misään luokasa ja näin ollen erotaan AKK:sta?
Lisenssin hinta on kuitenkin vuositasolla aika pieni kustannus (matkat, majotus, ruokailut yms. kisapaikalla, puhumattakaan autojen rakentelusta) ja sisältäähän se vielä vakuutuksenkin JOS jotain sattuu.
Viimeksi muokattu: 25.11.2015 10:08 TCC.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.11.2015 11:09 #30157 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Eurosarja säännöstö 2016

TCC kirjoitti: Täsä lienee siis lupaus et Taiska ajaa koko eurosarjan ensi vuonna. Ainakin TS-luokan!


Itse taasen olisin ollut lisenssin kannalla, tavallaan AKK:n siipien suojassa. Saadaan kuitenkin jonkinmoista "näkyvyyttä" ja mainosarvoa kun kuulutaan AKK:n alaisuuteen (virallinen moottoriurheilulaji, jota "valvoo alan kattojärjestö").
Ollaanko siis kohta tilanteessa misä lisenssiä ei tarvita enää misään luokasa ja näin ollen erotaan AKK:sta?
Lisenssin hinta on kuitenkin vuositasolla aika pieni kustannus (matkat, majotus, ruokailut yms. kisapaikalla, puhumattakaan autojen rakentelusta) ja sisältäähän se vielä vakuutuksenkin JOS jotain sattuu.


Tere,
asioita ei kannata sekoittaa ! Luokat joissa ei vaadita lisenssiä ovat joka tapauksessa AKK:n alaisuudessa! Kuten tänäkin vuonna Eurosarjassa EM/EL on ajettu Kerhojenvälisenä harjoituskilpailuna statukseltaan ja siten ilmoitettu myös AKK:lle. Joten toiminta ei ole mitenkään AKK.sta pois sulkevaa! Eikä vaikuta mitenkään myös näkyvyyteen!

Tavoite on tällä kaikella vain houkutella ne muutamatkin kisoihin mukaan, jotka syystä tai toisesta eivät ole voineet osallistua. Kilpailijamäärät ovat edelleenkin aivan liian pieniä ja ihan kaikki täytyy kaivaa esille että ne määrät saataisiin nousemaan. Jos peilaa EM/EL luokkaa tänä vuonna, niin toiminnalla on saatu muutamia kuskeja osallistumaan niihin kisoihin jotka ovat olleet lähellä sitä omaa rataa.

Toki lisenssi vaade voidaan palauttaa aivan hyvin ja taasen pähkäillä mistä saataisiin edes pari kuskia lisää... Mutta ei pidä sekoittaa tuota etteikö toiminta ja ko. kisat olisi silti AKK:n alaisuudessa!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.11.2015 11:34 #30158 : TCC
Vastaus käyttäjältä TCC aiheessa Eurosarja säännöstö 2016
Hyvä juttu!
EM/EL luokan osalta olen kyllä lisenssittömyyden kannalla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.11.2015 19:24 #30161 : R.O
Vastaus käyttäjältä R.O aiheessa Eurosarja säännöstö 2016
Lauantain lisenssittömyys tuskin uusia kuskeja kovinkaan helposti saa innostumaan sunnuntain Eurosportista "byrokraattisen lisenssin" ja sen kustannusten takia mikä on hiukan huono juttu.. Ehdottaisin, että kaikkien lauantain luokkien kolme parhaiten menestynyttä kuskia voittaa seuraavaksi kaudeksi ilmaiset osallistumiset Eurosporttiin. Tämä koskisi niitä kuskeja jotka ei ole aikaisemmin osallistunut yhteenkään eurosport-kisaan.

Olisiko mahdoton ajatus? Madaltaisi hankkimaan ehkä jossain vaiheessa sen lisenssin ja kokeilemaan myös eurosporttia sunnuntaisin. Olisi myös palkintona hyvästä menestyksestä lauantain luokissa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
26.11.2015 10:52 #30164 : Taiska
Vastaus käyttäjältä Taiska aiheessa Eurosarja säännöstö 2016
Kyllä mä ajan ihan kaikki kisat mitä vain pystyy töiden ja talouden puitteissa.
Pakista löytyy varsin kivasti menevä EL/TS auto ja kyllähän sille pitää käyttöä saada.

Suunniteilla olis vielä uudet korit kumpaisenkiin luokkaan, kuhan vain ton kisanumeron saa selville =)

Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
26.11.2015 11:58 #30166 : MF
Vastaus käyttäjältä MF aiheessa Eurosarja säännöstö 2016
Kerhojenväliset kisat tarkoittaa myös sitä, että niissä mahdollisesti tapahtuneita erilaisia asioita/lieveilmiöitä ei käsitellä jälkeenpäin lajiryhmän toimesta.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
26.11.2015 12:15 #30167 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Eurosarja säännöstö 2016

MF kirjoitti: Kerhojenväliset kisat tarkoittaa myös sitä, että niissä mahdollisesti tapahtuneita erilaisia asioita/lieveilmiöitä ei käsitellä jälkeenpäin lajiryhmän toimesta.


Kyllä juuri näin on, kaikki mahdolliset epäselvyydet käsitellään kisapaikalla eikä niistä tehdyistä päätöksistä ole täten myöskään mahdollisuutta tehdä vetoomusta AKK:hon :!:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.446 sekuntia