ARH:lle uusi kotirata työn alla...
Hyvällä tuurilla siitä saattaa kuviakin jossain vaiheessa tänne eksyä.
Asiasta enemmän tietoa yms.. paikan päällä.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
T: Turun Autoratayhdistys r.y.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
asiaa voipi tuolta käydä kattelemassa... juttua tulee sinne sitä mukaa kun asiat etenee...
www.autorataharrastajat.fi/?S%E4 ... _HomeTrack
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Lempäälän suunnallakin alkaa rakentumaan Fleischmannin palikoista kotibaana allekirjoittaneen autotalliin. Kusti polkaisi tänne eilen ison läjän ratapaloja maailmalta. Aluksi oli suunnitelmissa tehdä 4-urainen, pituudeltaan n. 18 m. Mutta nälkä kasvaa syödessä
6-uraisessa joutuu kuitenkin jättämään vauhtikaarteet pois, joten katsellaan mitä saadaan aikaan.Täällä on jo puolet levikkeistä valmiina. Ulkokaarteiden levikkeitä pitäisi vielä ”hieman työstää”.
-Jussi-
Mutkat on tehty hidastamaan kilpailun kulkua...
Harrastusta tukemassa: viihdevuokraamo.fi/sahkoautorata-ohjelma...liin-ja-tapahtumiin/
-kaitsu
- nandroid
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Mites muuten noi kallistetut mutkat ja esim NSR:än matalat autot, oletko sitä ajatellut että voiko kaikella nykypäivän autoilla aja noi mutkat läpi, meinaan vain et vois kokeilla ensin.......
noissa kallistetuissa ei ole sitä "tiukinta" kurvia, vaan siis Fleischmannin "urat" 3-6.. kutakuinkin aikas loivaksi se jää, eikä tuo pitäisi ongelma oleman..
: Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

1/24 kokoluokka menee myös kohtalaisen mukavasti. Maavaraa vaan autoon tarpeeksi.
Kaukajärven vauhtikaarrehan on Fleischmannin keskimmäistä ja ulointa radiusta.
Itse oon miettinyt myös tuota siltahyppyri viritystä omalle radalle. Kuinka hyvään kaareen auton saa siitä lentoon? Ja paljonko autolle jää tilaa ajaa sillan alta?
Tai sitten on vaan fiksumpaa rakentaa tasaisesti nouseva ja laskeva silta.
-Jussi-
Mutkat on tehty hidastamaan kilpailun kulkua...
Harrastusta tukemassa: viihdevuokraamo.fi/sahkoautorata-ohjelma...liin-ja-tapahtumiin/
Aina on fiksumpaa rakentaa sillat mahdollisimman tasaisesti nousevaksi, mutta hyppysilta on vain yksinkertaisesti älyttömän hieno. Aina ei pidä ola fiksu
Kaukajärvellä oli muuten aikoinaan myös hyppyri. Keskellä sitä suoraa mistä kuskit ajaa. Ai niin julkaisinhan mä kuvatakin joskus täällä... Siitä sai hyvät lennot...
-kaitsu
Kaitsu kirjoitti: ....
Kaukajärvellä oli muuten aikoinaan myös hyppyri. Keskellä sitä suoraa mistä kuskit ajaa. Ai niin julkaisinhan mä kuvatakin joskus täällä... Siitä sai hyvät lennot...
-kaitsu
Tosi rakentaja laittaisi keskelle "pääsuoraa" moisen hyppyrin...
- on mulla ne "shikaanitkin" tuohon olemassa, neljälle uralle...
-- yksi "shikaanipaketti" ja yksi "kaistojen" vaihtopaketti..
- molemmat sarjat saisi 4-uraiselle..
Kaverit oli vain sitä mieltä, että niitä ei ihan pakosta kannattaisi laittaa :roll:
eli tuolta 3121, 3122, 3123
www.fleischmannparadijs.nl/?menu ... 0&screen=2
Tuskin maltan odottaa kun pääseen lataamaan 1/24 Fleischmann Lotuksella tuosta hyppysillasta. Täytyy vain säätää drop arm -ohjurin liikematka pitkäksi ettei virta lopu ilmalennon aikana
Fleischmannin 1/24-kalustoon liittyy sellaista tiettyä mystistä viehätystä. Yli 30 vuotta sellaisia omistaneena mulle on edelleenkin arvoitus auton todellinen suorituskyky. Viehätystä ei vähennä auton poikkeuksellinen tekniikka ja fakta, että nuo ovat nykyään melkoisia keräilyharvinaisuuksia johtuen lyhyestä tuotantojaksosta.
Alkuperäisenä oleva Mabuchi kuulalaakeroitu FT26D on sikatehokas mosa vielä tämänkin päivän standardeilla. Alustan säätömahdollisuudet ovat huimat. Kysymysmerkin muodostaa alusta. Voiko tuollainen muovikaukalo toimia oikeasti 1/24 autossa? Itselläni homma on aina hiipunut rengaspitoon.
Täytyisi varmaan tehdä setti huippurenkaita ja roudata koko läjä Hertsikkaan. Muoviradalla Ortmanneilla, skaalaradalla ja kingillä jollain nykyaikaisilla sikapitäillä solukumeilla. Johan selviäisi tämä 30 vuotta askarruttanut asia
-kaitsu
Taitaa ainakin Jukalla löytyä moinen myös ?
noitahan kyllä saa ihan vain tilaamalla tuolta linkeistä joita olen antanut.. tosin hinta ei pakosta mieltä lämmitä..
- mutta kyseessä onkin keräilyharvinaisuudet..
- paras hinta johon olen törmännyt on ollut muistini mukaan joku 1200€ ebay:ssa.. tosin se paketti oli avaamaton..