Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE: 2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 02.08.2017 08:11 #1

  • PekkaN
  • PekkaN hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Abarth Vader
  • Viestejä: 1155
  • Vastaanotettu kiitos 29
Tulevan kauden 2017-2018 säännöt julkaistu.
- muutoksia Historic Rally -luokassa: mm. moottorit, vanteet
- muutoksia GTP-luokassa: alusta

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : PekkaN.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 02.08.2017 10:21 #2

  • Kaitsu
  • Kaitsu hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 4566
  • Karma: 10
  • Vastaanotettu kiitos 228
Puuttuuko tuolta GTP-säännöt? Vai onko mun selaimessa joku vika?

-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 02.08.2017 13:16 #3

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2215
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 152
Mun selaimessa GTP -säännöt oli heti kärkeen, ENNEN DTM - ja Historic Rally -luokkia.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 02.08.2017 16:20 #4

  • Kaitsu
  • Kaitsu hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 4566
  • Karma: 10
  • Vastaanotettu kiitos 228
Sieltähän nuo nyt löytyi. :D
Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 09.10.2017 20:03 #5

  • ollikat
  • Poissa
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Viestejä: 12
  • Vastaanotettu kiitos 1
Varmistetaas: Jos säännöissä mainitaan, että "alumiinivanteet sallittu" niin se meinannee, että mankkuvanteet ei ole sallittu?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 09.10.2017 22:11 #6

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2215
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 152
Vaikka materiaaleja onkin monia, niin "aluvanteista" lienee tullut yleisyytensä ja helpon saatavuutensa kautta lähes "yleisnimike" mille tahansa suoralle ja pyöreälle kevytmetallivanteelle. Näinhän tämä taaskin meni, että vaikka kuinka yrität sääntöä kirjoittaa niin sieltä se vaan tulee se "poikkeamaraportti" ja taas kirjoitetaan sääntöä uusiksi. "Historic Rallyssa muovisen takavanteen saa korvata".

Noh, tuskin autoasi hylätään jos satut erehtymään katsastukseen magnesiumvanteilla. On mahdollista, että jopa keraamiset vanteet menisivät läpi. Ehkä siinä tapauksessa, jos omavalmistevanteissa lukisi sisäpinnalla "flush & go" saattaisin kysyä, että mitäs materiaa nämä vanteet olivatkaan..?

Säännöt on hyvä olla, mutta onneksi Fincup on vain Fincupia.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 04.11.2017 15:44 #7

  • Kaitsu
  • Kaitsu hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 4566
  • Karma: 10
  • Vastaanotettu kiitos 228
Kysymys koskien Carrera DTM-luokan teknisiä sääntöjä.

Luokan säännöissä on lueteltu kasa auton komponentteja joiden on oltava alkuperäisiä tai vakiota. Lisäksi on kerrottu joitakin komponentteja jotka ovat vapaita.

Mites sitten ne auton komponentit ja osat joista säännöt eivät mainitse mitään? Ovatko ne vapaita?

-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 05.11.2017 22:48 #8

  • jaaha01
  • jaaha01 hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 700
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 105
Carrera DTM on luokka, jossa sallitut muutokset autoon ovat hyvin vähäisiä. Renkaat, ohjurin lapaosa, pinjoni (hammasluku säilytettävä) ja johdot saa vaihtaa muuksi kuin alkuperäisiksi. Sääntöjä lukemalla ihan kaikkia muita muutoksia (esim. etuakseliin tai etulaakereihin) ei ole selvästi kielletty, se on oikoluvussa näköjään jäänyt huomioimatta. Pitää jatkossa täsmentää niitä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 06.11.2017 11:24 #9

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2215
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 152
Muotoiletko Jaakko tuon sääntötarkennuksen ja välitä Pekalle (joka pystyy muokkaamaan sääntöpäivityksen Finslottiin).
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 06.11.2017 15:42 #10

  • Codriver
  • Codriver hahmo
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Viestejä: 109
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 9
Säännöissä pitäisi lukea kaikki mitkä ei ole erikseen sallittu on kielletty.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 22.11.2017 09:42 #11

  • Kaitsu
  • Kaitsu hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 4566
  • Karma: 10
  • Vastaanotettu kiitos 228
Kysymys koskien historic rally -luokan vannesääntöä. Säännöissä lukee:

Vanteet: halkaisijaltaan alkuperäisen mitoituksen mukaiset muovivanteet edessä, takana sallittu myös alumiinivanteet
(max 1mm poikkeama halkaisijassa sallitaan).


Tarkoittaako ko.lause sitä että 1 mm:n poikkeama on sallittu ainoastaan taka-akselin alumiinivanteissa? Vai onko ajatuksena ollut sallia poikeama myös etuakselin vanteille?

-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 22.11.2017 11:03 #12

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2215
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 152
1 mm poikkeama halkaisijassa on sallittu sekä edessä että takana. Sääntö koski viime kaudella muovivanteita jos niitä halusi vaihtaa, sama pätee tänä vuonna muihinkin vanteisiin. Jos siis alkuperäinen muovivanne on näkyvältä ulkohalkaisijaltaan 12 mm, on sallitun korvaavan vanteen (muovi/alumiini/muu materiaali) halkaisija jotain 11 - 13 mm väliltä.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kaitsu

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 29.12.2017 10:52 #13

  • Kaitsu
  • Kaitsu hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 4566
  • Karma: 10
  • Vastaanotettu kiitos 228
Kysymys koskien lisäpainojen sijoittamista Fin Cup -autoihin.

Säännöistä:

Lisäpainot

Lisäpainot sijoitettava kaikissa luokissa kokonaisuudessaan auton pohjalevyn sisälle (ei pohjalevyn aukkoihin, ritilöihin,
ruuvipaikan kierteisiin tai pohjan alapuolelle muihinkaan pohjan tasalle asennuksen mahdollistaviin aukkoihin.
Poikkeuksena pohjalevyssä autosta poistetun magneetin jättämän tyhjän tilan saa täyttää lisäpainolla.
Näin toimien auton alkuperäiset magneetin pidikkeet oltava paikallaan
.


Kisoissa näkyy autoja joissa lisäpainoja on sijoitettu irrallisen moottoripukin alapinnan tasolle. Koska nämä autot ovat läpäisseet katsastuksen, niin ilmeisesti painojen sijoittaminen näin on tulkittu sääntöjen mukaiseksi?

-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 29.12.2017 13:05 #14

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2215
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 152
Lisäpainoja ei saa sijoittaa siten, että ne irrallisessa moottoripukissakaan tulevat siinä olevan aukon alapinnan kanssa samalle tasolle. Mielestäni kauden avauksessa näin ei myöskään ollut ja esim. useissa SCX:n ralliautoissa magneetin paikka oli jätetty täyttämättä kokonaan. Painojen sijoittelu oli suht ok myös GT/P kalustossa, vaikka jossain autoissa raja alkoi olla aika häilyvä. Lopputulemana Vihdin kisoista oli lähinnä kiitokset kilpailijoille asiamukaisesti rakennetusta kalustosta.


Jos paino lisätään auton pohjaan, niin se pitää tehdä kuvassa näkyvällä tavalla jossa paino ei tule LÄHELLEKÄÄN pohjan alimman pinnan tasoa.

Edellisen Hämeenlinnan kisan kalustoon mulla ei ole näkemystä. Sen sijaan siihen, mitä mieltä kaikesta tästä sääntökikkailusta olen mulla ON selvä näkemys:

Tästä autoratakisailusta 1/32 skaalassa on niin lyhyt matka lähiöpihojen hiekkalaatikolle ja siellä rapautuvaan 1/64 die cast -kalustoon, että onko oikeasti taas unohtumassa minkä kanssa ollaan tekemisissä? Rakentakaa ne autonne ajan kanssa kotona sääntömääräiseen sellaiseen jiiriin, että päästään kisaamaan aikataulussa ilman katsastuksen tökkimistä jne. Minua ei ainakaan kohta kiinnosta kiertää kisoissa pilaamassa omaa päivääni posmottamassa aina samoista asioista.

- KR -
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Liitetiedostot:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.

2017-2018 kauden FinCup säännöt julkaistu 19.01.2018 13:47 #15

  • KaiR
  • KaiR hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 2215
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 152
SSH ry. ei ole pitkästä väännöstä huolimatta löytänyt tyydyttävää ratkaisua lisäpainojen sijoittelun suhteen 2017/2017 Fincup -sääntöjen päivittämiseksi. Vaikka useita eri vaihtoehtoja puntaroitiin läpi, ne olisivat joko 1) vaatineet moniin tämän kauden alussa sääntömääräisiin autoihin isoja muutoksia tai 2) herättäneet vain uusia kysymyksiä päivityksen tulkinnasta. Näin ollen 2017 - 2018 säännöt pysyvät muuttumattomana.

Sääntöjen tulkinta lisäpainoasiassa saattaa kuljettajien ja katsastajien kesken vielä loppukauden kilpailuissa olla toisistaan poikkeavaa, mutta kauden edellisetkin kisat on saatu tästä huolimatta ajaettua. Epäilemättä näin tulee käymään myös kauden toisella puolikkaalla (sekä tulkintojen että kilpailujen läpiviemisen suhteen).

KaiR
SSH ry.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KaiR.
  • Sivu:
  • 1