Ensimmäinen Eurosport?

Lisää
15.09.2006 10:01 #5349 : Kaitsu
IMCAn sivuilta löytyy oheinen kuva vuodelta -86:



Artikkelissa kerrotaan sen olevan ensimmäinen ES-24 -auto. Onko suomalaisilla harrastajilla samanlaiset näkemykset ES:n synnystä?

Varsin nopea on ollut. Kingillä 3,2 s.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.09.2006 10:16 #5350 : zipper
Vastaus käyttäjältä zipper aiheessa Re: Ensimmäinen Eurosport?
About '70 kaikki olivat "eurosporteja" kunnes joku keksi liimata koriin lärpäkkeitä, jotka myös säännöissä sallittiin; kaikki alkoi noin sentin takaspoilerista - joka itse asiassa oli jo 60-luvulla käytössä. Seuraavaksi sallittiin etuspoileri eli diaplaani. Jne.

zipper

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.09.2006 12:58 #5352 : MF
Vastaus käyttäjältä MF aiheessa Ensimmäinen Eurosport?

Varsin nopea on ollut. Kingillä 3,2 s.


No kyllä! Kun nykyiselläänkin tuo aika on kovaa luokkaa ainakin kisaa ajettaessa. Pitää kuitenkin muistaa, että korit, renkaat, korit, radat jne jne jne ovat olleet 20v sitte aivan toista kuin nykyisin. Lieneekö sitten ollut vapaa pidotus, 16V ja käsiajanotto melkoisella virhemarginaalilla käytössä. Sitähän tarina ei kerro.

8)

Matti

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
16.09.2006 07:56 #5353 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Ensimmäinen Eurosport?

zipper kirjoitti: About '70 kaikki olivat "eurosporteja"


Joo, näin mäkin olen ymmärtänyt. Mutta, onko tuo -86 sitten ensi kerta kun on siivettömästä vapaan luokan pelistä on käytetty Eurosport nimitystä?

Osuin myös Slick 7:in sivuille ja siellä oli heidän historiansa varsin seikkaperäisesti. Heidän tarinansa "oikean" Eurosportin synnystä osui hyvin yksiin tuon Rossemin jutun kanssa. Slick 7:n jutuista syntyi myös vähän sellainen käsitys, että ES-24 -tyyppinen luokka oli jenkeissä uutta tuolloin -86...-87.

Oliko siis ES-24 ensimmäinen vapaa siivetön luokka jolla oli yleismaailmalliset säännöt?


Kävin tsekkaamassa IMCAn sivuilta mikä oli G7 WR tuolloin -86/-87. Se oli tasoa 2,3 s. Jotenkin kyllä tuntuu, että tuo 3,2 s siivettömällä autolla samaan aikaa ei ole oikein mahdollista :?: :shock:

-kaitsu, historiantutkija

PS. Yhä edelleen peräänkuulutan kuvia noista vanhoista slottipeleistä julkaistavaksi täällä Finslotissa. Jos teillä pitkän linjan harrastajilla on kuvia tai, mikä parasta, vanhoja autoja niin pistäkäähän tulemaan.

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.315 sekuntia