Reenaamisesta kisoissa...

Lisää
29.03.2006 16:42 #4717 : eemeli
Hep!

Mikäs on vallitseva sääntö treenierien nostamisessa? Pikaisella vilkuilulla en hokannut säännöistä/ohjeistosta velvoitetta jäädä nostamaan treenierän jälkeen? Jos näin on, niin tätä on ainakin kiitettävästi nuodatettu...

Entä jatkosta pudonneet? olis ihan ok varmaan sopia joku sijaiseksi. En olis pahoillani jos oma sijoitus nousisi jos joku muu saa penalttia...

Toinen juttu on sitten noi treeninumerot. Ärsyttää aivan tarpeeksi huudella numeroita kun on 5 autoa käsissä kahvan, choken ja oman auton lisäksi, että mille uralle mikäkin pistettäs.

Eikö vois jotenkin saada niitä numeroita käyttöön?
Onhan niitä hankalaa laitella autoon jne, mutta helpottas. Harvoin olen nostamassa treeneissä, mutta sen ainoan kerran auttas kyllä.

Tässähän näitä taas.

-eemeli-

Kirjaudu sisään liittyäksesi keskusteluun.

  • rölli, lakeija ja riitaso
  • Vieras
  • Vieras
30.03.2006 10:57 #4723 : rölli, lakeija ja riitaso
Vastaus käyttäjältä rölli, lakeija ja riitaso aiheessa Re: Reenaamisesta kisoissa...
Ainahan ura-autoilussa on ollut esillä kysymys nostamisesta. Ja varsinkin siitä, että kaikki ei nosta. Kisassa on tosi hyvä systeemi tämä nykyinen käytäntö jolloin ajaneet nostavat. Tosin kilpailunjohdon on asiaa valvottava ja myös puututtava, jos joku koittaa asiasta luistaa. Mikään muu kuin penalty ei asiaa kuriin saa. Varoituksilla ei ole mitään tehoa.

Porkkanana on joskus, vuonna nakki ja makkara, palkittu nostajia ja samaa yritettiin viikonloppuna Hyvinkäällä. En tosin tiedä jaettiinko ko. palkintoa kenellekkään. Valaiskoot viisaammat.

Nostaminen harjoituksissa onkin toinen juttu. Noin äkkipäätä voisin olla sitä mieltä, että ne nostaa jotka nostaa. Mitään pakoitteita harjoitusaikaiselle nostamiselle tuskin voidaan asetaa. Mutta ne numerot. Jokaisella ura-autoilijalla on varmasti jotakin teippiä ja tussi jolla voi numeron tehdä. Tosin olisi varmasti hyvä jos kilpailunjärjestäjä järjestäisi myös ne numerot harjoituksiin. Huutaminen ja kaikenlainen sählääminen on muutenkin huono asia.

Nostamisesta noin ylipäätänsä voisi sanoa, että kerhoissa voisi nostamista harjoitella ja opettaa. Esim. Hyvinkäällä viikonloppuna Touringissa saatiin aikaiseksi monta rikkoontunutta koria kun nostajat RUNNOIVAT niitä takaisin radalle.

Kirjaudu sisään liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.03.2006 13:59 #4724 : maasalo
Vastaus käyttäjältä maasalo aiheessa Nostoja muuallakin kuin omalla tilillä
:D Aivan loistava keskustelun aihe.
Harjoitusten aikaiset numerot olis ihan kympin juttu. Se osaltaan jouduttaisi sumien purkua ja helpottaisi nostajien arkea.
Ehkä numeroiden puute olisikin vain laiskuutta... :shock:
Harjoitukset on toisaalta kiireistä aikaa ja kilpailijoilla on monasti aika paljon pientä puuhaa ettei siinä aina ehdi olla nostamassa. Mutta toisaalta
ei niitä autoja ole sinne radan varteen paljoa jäänyt.
Kuljettajat voisivat ehkä jossain määrin vihjata kanssakilpailijoita siitä että saattaisi olla sinun urallasi esteitä mitkä ei häviä vaikka silmät sulkisi.
Kyllä harjoitusissa niitä nostajiakin löytyy ei kannata huolia siitä.
Edellisten nostamista myös pitää hieman seurata ja vaikka antaa sitten pieni muistutus jos ei muuten toimi.
Mutta kisan nostaminen on kyllä aika hyvin sujunut, ainakaan vissiin en muistais että lähtöjä olisi jäänyt ajamatta.

Nostajat kuten kuljettajatkin ovat yksilöitä.
Kyllähän se kismittää jos joku rikkoo korin runttaamalla rataan varsinkin kun se kori pitäisi kisan jälkeen laittaa kirjahyllyn vitriiniin kisan jälkeen mieluiten aivan kuin pakasta vedettynä. Eihän niitä rutattuja koreja katso
kukaan, sukulaisetkin nauraa päin naamaa.
Kyllä meillä on kisat mennyt aina nostajien takia mönkään. Jokainen ulosajo näkyy kierrosajoissa ja tuloksissa. Eikö sitä autoa saa uraan!
Sitten korin sisällä on jäänyt öljyä ja kumin paloja ja tuulilasikin on pyyhkimättä. Ensi kerralla en aja SINUN kurvissasi ulos ollenkaan.
Sitten ne vääntelee rungot solmuun ja taittaa ohjurin kielen mutkalle niin ettei se toimi enää. Vanteita menee ja virtaharjat ne nostaa pystyyn.
Hitto hemmetti niitten kaa.
Mua ei huvita kohta enään mikään.

Kirjaudu sisään liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.03.2006 20:25 #4727 : eemeli
Vastaus käyttäjältä eemeli aiheessa Korin rutuista ym...
Hep!

Noi touring-autojen korit ovatten vähän ikäviä nostettavia. Painava auto ja melko hentonen kori, joka kapenee ylöspäin - kunnon otteen saaminen ainakin meikän mämmikourilla ei aina onnistu.

Kiva bonus on se pyörien/rattaan väliin meneminen. Pakko sanoa, että ainakin tusinan kertaa se, että kori on pyörien väliin menny, on ollu ihan oma vika - pedal to the metal ennenkuin nostaja on irroittanut otteensa autostani =)

Joskus on kyllä niinkin käynyt, että nostajan käsi sattunut olemaan matkalla viereisellä uralle, ja siinä ohimennen vähän nakannut flägiä pois urasta.

Yleensä ulosajo on oma syy, muutamalla poikkeuksella, mutta vaikka miten miettis ennen kisaa, että tänään väistän kaikkia nostoja enkä aja käsille, niin kun on kahva kädessä ja pari kierrosta jostaki perässä niin arvatkaa malttaako paljoa katella?

Sitten vielä Ristolle: Ei ollunna tarkotus olla äksy eikä todellakaan mitään henkilökohtasta, mutta kun kehnouttaan ajaa 3. kerran samalla kierroksella ulos niin kyllä siinä hermo palaa. Anteeksi turha kiukutteluni.

-eemeli-

Kirjaudu sisään liittyäksesi keskusteluun.

  • rölli, lakeija ja riitaso
  • Vieras
  • Vieras
31.03.2006 05:12 #4730 : rölli, lakeija ja riitaso
Vastaus käyttäjältä rölli, lakeija ja riitaso aiheessa Re: Reenaamisesta kisoissa...
Jep, jep

Kyllähän poijaat juttu on niin etten minä aikaskaan koskaan ulos aja. Joka kerta olen radalla pysynyt, eikä pirssiä ole ulkoa tarttenut hakee :wink: Ja jos urasta on auto pompsahtanut, niin kyllä silloin varmaan ollut punos pystyssä taikka uranpohjassa jotakin mömmöä.

Mutta vakavasti. Nostohommat on loppujen lopuksi aika vakava paikka. Jos nostat hitaasti niin kaikki huutaa. Ja jos nostat nopeesti on ruttaamisen vaara olemassa. Ja taas yksi huutaa. Mutta on tietysti aina muistettava, että jotkut satunnaiset nostajat eivät yksinkertaisesti osaa nostaa.

Samoin kun mennään finaaleihin on erot jo aika pieniä, niin ulosajon merkitys kasvaa. Ja vielä kun ulosajot vähenevät niin nostajaparka saattaa jopa nukahtaa kurviinsa. Niin ja silloinkos huutoa piisaa. Mutta onko se nostajan vika jos mielessä näin keväällä on jotkin muut asiat kuin nostohommat.

Ja tosiasiahan on, ettei yhtään kisäaa ole uran viereltä voitettu.

Mutta jotenkin vois tuota harjoitusten aikaista numerointia kehittää. Siihen vois vaikka jokin "ylempi" taho ottaa kantaa.

Kirjaudu sisään liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.03.2006 05:48 #4732 : ahietalahti
Vastaus käyttäjältä ahietalahti aiheessa Re: Reenaamisesta kisoissa...
Ylempi taso on huomannut keskustelun, ja miettii asiaa. :!:

==> Evillä ehkä jo jotain parannuksia...

Hiatamiähen Halapamatkat.
~Kun mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy~

Kirjaudu sisään liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.275 sekuntia