Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE: paluu oikealle vuosituhannelle

paluu oikealle vuosituhannelle 17.09.2003 08:02 #1

  • Kajtsu
  • Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
:roll: TERE kaikille!
Pojat on saanut aikaan, jotain mistä pitäis kiitellä oikein tosissaan...

Tää on tosi UPEETA.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: paluu oikealle vuosituhannelle 17.09.2003 14:10 #2

  • toni
  • Vieras
  • Vieras
Jees, tämä on hyvä.
Voisin veikata että tämä on aktiivisempi paikka kuin scalering, jonka voikin jo sulkea pois sotkemasta.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: paluu oikealle vuosituhannelle 17.09.2003 14:43 #3

  • Anonymous
  • Vieras
  • Vieras
Terve!

Hieno foorumi. Nyt tulee tyhmä kysymys, eli: Mitä eroa on slotti ja scalex autolla? Meinaan meillä on muksun kanssa tuota scalextric rataa ja mihis ryhmään se kuluu :D ?

T:Sami

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: paluu oikealle vuosituhannelle 17.09.2003 14:50 #4

  • Kaitsu
  • Kaitsu hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 4661
  • Karma: 10
  • Vastaanotettu kiitos 254

Sami kirjoitti: Terve!

Mitä eroa on slotti ja scalex autolla? Meinaan meillä on muksun kanssa tuota scalextric rataa ja mihis ryhmään se kuluu :D ?

T:Sami


Slottihommat ovat Suomessa AKK:n alaista toimintaa. Niillä vehkeillä ajetaan ns. kovaa isoilla kerhoradoilla :D

Scalex(tric)-hommia Suomessa organisoi Suomen Scalextric Harrastajat ry (SSH). Eli kaikki nämä ns. kotirata-merkit (Scalextric, Ninco, Fly yms.) ovat tätä Scalex-hommaa. Täytyy varmaan tarkentaa vähän noita otsikoita, että pysyy viestit oikeissa osioissa.

-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: paluu oikealle vuosituhannelle 18.09.2003 10:16 #5

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2561
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 452
Ja sitten meillä olisi vielä aktiivi kiihdytysautoporukka, joka on FHRA:n alaista toimintaa...

Pojilla on semmonen 30 metriä piiiitkä suora, jossa on ns. joulukuusi lähtävalot ja valokennot 16 metrin matkalla, joka vastaa jonkinlaista isojen autojen varttimailia. Luokkia löytyy kutakuinkin samat kuin isoissa autoissa ja kaikkein kovimman luokan ajat ja nopeudet 16 metrin matkalta mitattuna on kutakuinkin alle 0,5sekunttia ja loppunopeudet lähellä 130 mailia/tunnissa
http://www.slotcar.com/index.html

Ja toi ns. slottiautoilu, kyseessä on semmoset 6-8 uraiset kiinteät puurakenteiset radat, kilpailuradat pituudeltaan 40-47 metriä.

Pääsääntöisesti kahta ei luokkaa ns. vakioautot ja siipiautot..
Siipiautoilla ajetaan kaikki kisat tietyn tyyppisellä ns. Blue-King 155" radalla ja oheisessa listassa kaikki 8/47 radat ovat moisia ratoja.

Nimitys siipiautot tulee siitä, että ko. autossa saa olla "kohtuu" suuret siivekkeet auton kyljissä (semmosta ohutta lähinnä .005 lexania) ja hyvän kokoinen takaspoileri (samaten ohutta lexania). Ko. autoilla tommosen radan maailmanennätys aika-ajoissa jonkin verran alle 1,6 sekunttia !

Slottiautoissa vauhdin ero ns. siipiautoilla ja vakioautoilla on kutakuinkin ainakin samaa luokkaa kuin scale autoissa vimosen päälle laitetun magneetti F1 auton ja magneetittoman ralliauton välillä, näin mitä itse olen Friisilässä tuon vauhdin eron todennut..

Vaasa 8/47 ja 8/40 ja 6/32
Laihia 8/47
Seinäjoki 8/47 ja 8/??
Hämeenlinna 8/42
Kouvola 8/47
Hyvinkää 8/40?
Lappeenranta 8/41?
Mikkeli 8/40?
Kitee 8/??

Itellä 2uraa/28 metriä, siirrettävä puurata ! Soveltuu mainiosti messu ja esittelykäyttöön, vaatii semmosen 4*5metriä lattiapinta-alaa. (Ensi viikonloppuna Vaasassa Botniahallissa, Elä hyvin messuilla, itse olen lauantai päivän siellä esittelemässä).

Sitten löytyy "tukku" ihan puhtaasti kerhokäyttöön soveltuvia ratoja pääsääntöisesti 6-uraisia, muutamia 4-uraisia saattaa myös olla..

? perässä, tasan tarkka en ole ko. radan pituudesta

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

paluu oikealle vuosituhannelle 22.09.2003 14:30 #6

  • NASCARMAN
  • Vieras
  • Vieras

toni kirjoitti: Jees, tämä on hyvä.
Voisin veikata että tämä on aktiivisempi paikka kuin scalering, jonka voikin jo sulkea pois sotkemasta.


Hiljaista tuntuu olevan... taidan poiketa scaleringiin :roll:

Mikähän porukoita vaivaa? Onko lieka hellan ja radan välillä lyhentynyt?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1