Vinkkejä Difalcon kahvaan

Lisää
28.08.2005 20:23 #3087 : Kaitsu
Tein Sulo Vilenit ja ostin kun halvalla sain. Tällä kertaa haaviin tarttui Difalcon elektroninen kahva. Eläköön ebay jonka kautta saa kyllä tehokkaasti hukattua rahaa...

Tyyppi on "E"Motion 1 Pro Plus Controller #DD238-10. Kyseessä lienee joku karvalakkimalli sillä listahinta on vain $189.00. Eli sieltä Difalcon halvimmasta päästä. Paketti kuitenkin lupaa sen soveltuvan 16D koneista G7:aan. Täytyy sanoa, että jo heti suoraan boksista otettuna kahva tuntuu tosi hyvältä käteen ja erittäin laadukkaalta.

Eli kaipaisin ihan yleisiä vinkkejä kahvan huoltoon, viritykseen jne. Entä voiko/tarvitseeko Difalcon kanssa käyttää chokea ihan normaalisti?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.08.2005 14:13 #3092 : MF
Vastaus käyttäjältä MF aiheessa Omia kokemuksia Difalco-kahvasta
Itse olen lähes vastaavalla ajellut jonkin aikaa ja kokemukset pääasiassa hyviä.

Kahvassa on kuitenkin pieniä juttuja, joita ainakin skaalapuolella on havaittu huonoiksi.

Ensimmäiset ongelmat aiheutti bimetalli-sulake, joka kahvassa on. Mulla se poltti jarruvastuksen joskus tavallisessa ajossa. Jarruvastuksen korjauksen ja sulakkeen vaihdon ( tavallinen lasiputki 6.3A hidas ) jälkeen se asia ei ole vaivannut.

Sitten ongelmia alkoi ilmenemään jarrujen häviämisessä kesken kisaamisen. Näin kävi, vaikka kontaktipinnat oli putsattu suht usein. Difalcon kahvassa ongelmana on jarrunasta tai oikeammin jarruruuvi. Liipasin ottaa siihen hyvin pienellä alalla kontaktia ja siten likaantuu herkästi. Tällaisia ongelmia on ollut myös käsittääkseni monilla muilla kun mulla.

Tein kahvaan sellaisen muutoksen, että otin vanhasta Parman Turbokahvasta jarrunastan, johon liipasin ottaa kontaktin. Siirsin nastan lisäksi kauemmas liipasimen päähän kuin alkuperäinen ruuvin, joten jarrutettaessa nastalle tulee lisäksi suurempi paine. Tämän muutoksen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Ruottin MM-kisoissa ( kun ongelma taas vaihteeksi vaivasi ) asiaa tarkasteltiin ihan ohmimittarinkin avulla ja vanhalla ruuvijarrunastalla taisi putsatuilla kontaktipinnoillakin päästä parhaimmillaan vajaaseen yhteen ohmiin. Nyt mittari näyttää 0.2 ohmia.

Ongelmia on ( ainakin mulla ) aiheuttanut lisäksi se releen kontaktilanka. Se katkeilee ( vaikka on 0.8mm ) ja sitä on saanut korjailla ja vaihtaa useamminkin.

Joskus olisin myös kaivannut pikkasen lisää herkkyyttä ( ääriolosuhteet + oma ajotyyli... ) kahvan säätöalueisiin. Sitä lienee saatavilla kun vaihtaisi ne vastuskammat isommiksi mutta niitä ei oikein tahdo saada...

Chockea voi käyttää normaalisti.

Kahvan mukana taisi tulla hyvät huolto-ohjeetkin ja ne kannattanee ainakin kerran lukea läpi + silloin jos tulee ongelmia.

Matti

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.08.2005 20:45 #3093 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Vinkkejä Difalcon kahvaan
Kiitoksia kovasti. Tämä oli just sitä mitä kaipasin. Noilla neuvoilla vältän monta kompastuskiveä. Juu ohjeet tuli myös kahvan mukana ja niitäkin on opiskeltu.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.344 sekuntia