Newbie viestiketju

Lisää
06.09.2022 18:18 #41651 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa Newbie viestiketju
Nyt asia on selvä.

Myönnän, että en muista palaverista tuota kohtaa, mutta ei se ole ainoa asia, mitä minä en muista.

Meillä on hotelli varattu Tampereelta, jonka sponsoroi Iisalmen SRK , kiitos siitä !

Eli ainakin meidän pojat on tulossa Lempäälään !

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.09.2022 03:06 - 07.09.2022 03:19 #41653 : newbie
Vastaus käyttäjältä newbie aiheessa Newbie viestiketju

pyrtsy kirjoitti: Mihin tämä väite hyppyrimäestä perustuu? Minun edellinen ajokerta on joltain vuodelta 2019 eikä silloin sen suurempia ongelmia ollut.

Mikkelin ja Kotkankin radat kaipaisivat remonttia mutta kyllä niillä vielä ajaa voi.

Lempäälän rata on lähtöisin Helsingistä. Hertsikan kingi on kai jossain vintillä eikä Hämeenlinnassa.


Hyppyrimäki perustuu siiten, mitä Eemelikin kirjoittaa. Lempäälän rata kaipaa siltä osin enemmän säätöä, kuin muut radat Suomessa. Jos kisoja meinaa järjestää, niin radan haltijat hoitakoot radan kuntoon, jotta se on autoille ja katsojille turvallinen. Muistan sinun huomiokyvyn olleen Lempäälässä ei-niin-äärimmäisen tarkka syystä tai toisesta johtuen. Pikkujutut ei sinua haitannut, mutta ei siitä sen enempää.

Mikkeli ja Kotka on tuohon rataan nähden erinomaisessa kunnossa. Ei noilla radoilla auto lähde kesken kaiken liitämään miten sattuu, kuten Eemelin asian kuvasi.

Mitä tulee ratoihin, niin tuossa Eemeli nekin taisi kertoa.
Viimeksi muokattu: 07.09.2022 03:19 newbie.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.09.2022 03:12 #41654 : newbie
Vastaus käyttäjältä newbie aiheessa Newbie viestiketju

juusos kirjoitti: Ja onko väite hyppyrimäestä edes aiheellinen, jos se kohtelee kaikkia autoja tasapuolisesti. Eri asia toki jos se aiheuttaa vahinkoa kilpailijoille, radalle itselleen tai autoille, mutta radan epätasaisuus ei pitäisi olla mikään valituksen aihe (jos sitä ylipäätään on) vaan se kuuluu "keliolosuhteisiin" - aivan kuten päivän pito jnejnejne.

Lisäksi. Jos aihe noin ahdistaa niin vapaaehtoisia käsiä ei tässä lajissa ole liiaksi. Eikä ratoja liiaksi ole, typeräähän se olisi romuttaa rata joka pystyy tuottamaan lajin pariin harrastajia...


Eiköhän pysytä siitä, että rata on turvallinen autoille ja sitä myöten myös katsojille. Vai aletaanko tästä lähtien sitten modaamaan ratoja niin, että tehdään kivoja ylläreitä kilpailijoile ja sanotaan, että sillä pikku suoralla on pakko jarruttaa kesken kaiken, jotta siitä pääsee läpi? Otetaan liikennemerkit käyttöön sen jälkeen, jotta voidaan osoittaa kapeat kohdat, mistä mahtuu yksi auto kerrallaan tai hudasteet, joissa pakko jarruttaa. Jånnitystä elämään...

Tai sitten kisojen järjestämisen edellytys on se, että rata on kunnossa normaalia täydellä kaasulla etenemistä varten eikä ole yllätyksiä radalla ja/tai epätasaisuuksia järjettömissä määrin.

Jos haluaa harrastaa keliolosuhteita tai epätasaisuuksia, RC -autoissa on todella paljon valinnanvaraa. Slottiautoja ajetaan sisäradoilla, joiden rakenne on tietynlainen. Ainao keliolosuhde slotissa on pidon määrä. Vai pitäisi alkaa miettimään myös mahdollisia kuurosateita sadettimesta?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.09.2022 04:32 - 07.09.2022 04:42 #41659 : pyrtsy
Vastaus käyttäjältä pyrtsy aiheessa Newbie viestiketju
Kotkassa omegan sisääntulo vaatii auton keulan asettelun todella tarkasti punaisella.

Mikkelissä kuin myös punaisen loppupään radan mukaan.

Sääli säätää auto korkeaksi yhden uran takia mutta näin se menee.

Eemeli kertoi asiallisesti miten asian laita on ja toisilla taas juttu lähtee laukalle kuten aina ennenkin, eipä sitä mitään muuta voikkaan odottaa.

Ei kannata mitään pyhimyksen viittaa asettaa harteilleen kun huutaa muille kilpailijoille ja omalle lapselleen kurkku suorana kisapaikalla. 3-vuotiaan käytöstä.

KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com
Viimeksi muokattu: 07.09.2022 04:42 pyrtsy.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.09.2022 04:50 - 07.09.2022 04:58 #41662 : newbie
Vastaus käyttäjältä newbie aiheessa Newbie viestiketju

pyrtsy kirjoitti: Kotkassa omegan sisääntulo vaatii auton keulan asettelun todella tarkasti punaisella.

Mikkelissä kuin myös punaisen loppupään radan mukaan.

Sääli säätää auto korkeaksi yhden uran takia mutta näin se menee.

Eemeli kertoi asiallisesti miten asian laita on ja toisilla taas juttu lähtee laukalle kuten aina ennenkin, eipä sitä mitään muuta voikkaan odottaa.

Ei kannata mitään pyhimyksen viittaa asettaa harteilleen kun huutaa muille kilpailijoille ja omalle lapselleen kurkku suorana kisapaikalla. 3-vuotiaan käytöstä.


Jospa kysäiset pikkaisen enemmän niitä mielipiteitä Lempäälän radasta, ennen kuin teet pidemmälle meneviä johtopäätöksiä asioista. Sinulla voi muistikuvat olla toisenlaisia, kuin muilla. Muistan erään KV-huippukuskinkin sanoneen, että meni viisi prikkaa ohjurin alle. Se alkaa olemaan aika määrä, puhumattakaan kaikesta muusta säätämisestä. Slottiauton pitää olla crossiauton säädöissä Lempäälässä lähinnä.

Mitä tulee minun huutamiseen, niin kuulet sitten, kun alan oikeasti huutamaan. Olen vain pikkaisen korottanut ääntä tähän mennessä jos: joku ääliö alkaa viskomaan minun autoa ympäri rataa ja yllättäen radan yli, kun ensin suhaa auton väärälle uralla, vaikka autossa oli selkeä tarra, jonka mukaan se piti uraan laittaa. En pidä suotavana, että auto pistetään tarkoituksella väärälle uralle ja siitä todellakin huomautan - tykkää tai ei. Takaan, että oikeasti huomaat, kun alan huutamaan.

Mitä tulee omalle lapselle asioista sanomisesta, niin hanki ensin omia lapsia ja tule sen jälkeen puhumaan. Palataan siis asiaan noin 15 vuoden päästä, kun sinulle kertyy asiasta omakohtaista kokemusta. Jokaisen kasvatusmetodit on erilaisia ja tähän mennessä tulosta on tullut sekä lapsi on kuulemma onnellinen omien sanojen ja vaimonkin mukaan. Sanon asiasta ja jos ei mene kerralla perille tai kahdella tai kolmellakaan sanomisella, tyyli muuttuu. Kyseinen lapsi ajoi junnuna, isänsä tekemällä pas*** autolla sinua lujempaa viime kisassa sekä parempaan tulokseen. Revi siitä kasvatusmetodia ja tulosta.

Huutamisen osalta sinäkin olet mallia radan varressa näyttänyt vuosien varrella aika paljon, joten pata kattilaa soimaan. Kuulostaa todella hauskalta tuo asia, erityisesti sinun sanomana.
Viimeksi muokattu: 07.09.2022 04:58 newbie.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.09.2022 05:04 - 07.09.2022 05:22 #41663 : pyrtsy
Vastaus käyttäjältä pyrtsy aiheessa Newbie viestiketju
Kilpailun hälyssä jos nostaja nukkuu niin pitää vähän korottaa ääntä että ääni kuuluu nostopaikalle.

Ei ole mitenkään verrattavissa siihen mitä Lappeenrannassa kuultiin. Ei ole väliä kenelle huutaa jos ollaan kisapaikalla, ei se sinne kuulu. Kasvatti sitten lapsiaan miten lystää. Pitää vielä jälkikäteen täällä haukkua ääliöksi, melkosta lastentarhasettiä aikuiselta ihmiseltä.

Se että miten syvällä breidit kulkee on eri asia kuin hyppyrit mutta toki niihinkin joutuu prikoilla varautumaan, muistan kyllä oman auton keulan maavaran. Mitään johtopäätöksiä ei ole täällä päässä tehty. Kyllä niitä tehtaillaan ihan toisessa osoitteessa.

EDIT: En tuhlaa enää uutta viestiä tähän:
En tiedä miksi edes lähdin tähän keskustuun kun varsinainen asia on jo käsitelty. Jätän itse suosiolla tähän. Ei muuta kuin voitonjuhlat käyntiin näppisten äärellä.

KoPSA / KotkaUA

Käytä foorumin yksityisviestien sijasta mielummin sähköpostia: pyry2niemela(miuku)gmail(p1st3)com
Viimeksi muokattu: 07.09.2022 05:22 pyrtsy.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.09.2022 05:29 - 07.09.2022 05:45 #41664 : newbie
Vastaus käyttäjältä newbie aiheessa Newbie viestiketju

pyrtsy kirjoitti: Kilpailun hälyssä jos nostaja nukkuu niin pitää vähän korottaa ääntä että ääni kuuluu nostopaikalle.

Ei ole mitenkään verrattavissa siihen mitä Lappeenrannassa kuultiin. Ei ole väliä kenelle huutaa jos ollaan kisapaikalla, ei se sinne kuulu. Kasvatti sitten lapsiaan miten lystää. Pitää vielä jälkikäteen täällä haukkua ääliöksi, melkosta lastentarhasettiä aikuiselta ihmiseltä.

Se että miten syvällä breidit kulkee on eri asia kuin hyppyrit. Mitään johtopäätöksiä ei ole täällä päässä tehty. Kyllä niitä tehtaillaan ihan toisessa osoitteessa.


Ja mitä väität minun huutaneen Lappeenrannassa? Nostaja nosti minun auton, jossa oli selkeä tarra, väärälle uralle, jossa oli toinen kuski täydellä kaasulla. Tuurilla auto vaan lensi mutkasta ulos samantien. Sanoin, että siinä on tarra siinä autossa, nostaja viskaisi auton radan toiselta puolelta minulle yllättäen ja minun piti taiteilla kahva kädessä, että saan autosta kopin. Haluatko tästä alkaa minun kanssa väittelemään, että oliko nostajan toiminta asiallista vai ei? Väitän, että nostaja toimi todella epäasiallisesti asiassa ja kimpoili miten sattuu. Kyseessä kuitenkin aikuinen mies nostamassa ja pitäisi sen verran osata tarraa katsoa. Ei hän sitä autoa korjaa tai maksa hajonnutta kalustoa ja jos ei osaa nostaa tarran mukaan sekä kuuntelee toisten ihmisten huutelua, joilla ei ole tarroja autossa, niin siinä kohtaa pikkaisen kannattaa miettiä omia tekemisiään. Voit tulla tästä keskustelemaan minun kanssa nokakkain, jos sinulla on asiaan lisättävää.

Pahula kyllä minulla sanoi siitä, että ripitin lasta siitä, kun hän tuli lauantaina kisapaikalle 2h myöhässä. Kotona oli herätys kyllä täysin kunnossa kahden aikuisen osalta ja jouduin hänen autonsa myös testaamaan ennen kisaa radalla, koska ei raahautunut paikalle. Ei todellakaan ehditty ennen kisaa tekemään asioita, saatika edes kunnolla testaamaan ja oli sovittu, että lapsi itse rakentaa autostaan tietyt asiat. Jos joku tulee töihin 2h myöhässä ja asioita pitäisi tehdä, en usko että ihmisten päätä silitellään missään. Aikataulut on meidän perheessä yksi tärkeimmistä asioista ja se keskustelu oli aiheellinen, lapsi itsekin myönsi sen. Vaikka meinasi jäädä kisa ajamatta asian takia, hän kuitenkin pusersi toisella kierroksella vaaditun (koska isä yllättäen mokasi ekassa erässä renkaiden kanssa). Minulla on henkilökohtaisesti omat ristini kannettavana, joka sitten kostautui illalla produssa. Kisa oli kuitenkin onnistunut ja omalta osalta en syytä ketään jaksamisen osalta, kuin itseäni.

Lapsi onnistui ja olisi halunnut ehdottomasti ajaa sarjapisteistä Kotkassa/Mikkelissä, koska Lempäälään ei aikataulut natsaa tässä vaiheessa enää. Sen takia erityisesti olen todella wit**nut tästä asiasta, koska oletus oli jotain muuta ja sitten käytännössä vedetään matto lapsen mahdollisen menestyksen alta sillä, että kisa onkin toisella puolella Suomea, kuin alunperin sovittu. Meille asialla on merkitystä ja sen takia, että en voi ostaa aikaa mistään millään rahalla.

Katsotaan sitä huutamisasiaa sitten, kun näytät itse mallia muutamassa kisassa, miten asia hoituu. Kahden 16- ja 17- vuotiaan likan vanhempana alkaa välillä kyllästyttämään samojen asioiden jatkuva toistaminen, koska teinit tietää kaikesta kaiken. Tuo loppuu joskus 30 ikävuoden kohtalla sitten, jos malttaa aikuistua oikeasti.

Ja pysyttäydyn siinä, mitä Eemeli sanoo. Minä vain kerroin esimerkin siitä, että autoon joutui Lempäälässä viimeksi tekemään jos jonkinlaista säätämistä vs mikään muu rata Suomessa. Toki jos haluaa rallicrossia harrastaa slottiautoilla, niin mikäs siinä. Olettaisin kuitenkin Eurosarjassa, että siellä säilyisi ratojen suhteen tietty laatutaso ja Lempäälä voi jatkossakin hakea kisoja toki, etukäteen edellisenä vuotena halukkuutensa ilmaisten sekä pitämällä radan kunnossa myös slottiautojen nopeudelle (oletus on, että malliautoissa radan kunto ei nopeuksien suhteen ole ihan just, kuten slotissa. Faktasta en tiedä). Samat säännöt kaikille eli kisat haetaan edellisvuonna ja jos kyseinen järjestäjä ei kilpailua järjestä, se esittää vaihtoehdon ja kukaan muu ei mene väliin söhläämään (koska ei ole järjestetty kisoja X vuoteen ja olisi jonkin henkilökohtaisen mielipiteen takia kiva mennä jonnekin).

Tämäkin sählinki olisi vältetty sillä, että se olisi tuotu finslottiin ja porukka olisi saanut sanoa mielipiteensä. Nyt asia oli kabineteissa siihen saakka, kunnes kisakutsu oli pöydällä ja asia "tuotiin kaikille tiedoksi". Kyseessä oli väistämätön tilanne ja tyyliin "ota tai jätä". Hirmu avointa touhua. Sinäkin tiesit asian, täällä Finslotissa Tomi kertoi viestittäneen sinulle asiasta, mutta et ottanut nähtävästi mitään kantaa. Ymmärrän toki, jos sinulla on monenlaisia menoja ja kiireitä, että et ehdi tai et halua olla Mikkelissä kisoja järjestämässä, mutta kuten normaalissa työelämässäkin, asian voi delegoida avoimesti sitten jollekin toisella ja sen toisen kanssa voi asioista keskustella. Tässä tapauksessa asia olisi pitänyt siirtää Finslotin puolella sen verran, että siitä olisi keskusteltu. Nyt kaikki syksyn kisat on sitten länsi-Suomessa ja satunnaiset kilpailijat itä-Suomessa ei löydä lähikisoja ollenkaan syksylle, jos keväällä ei ehtinyt tai sattunut aikatauluihin.

Tämä viestintä on todella ristiriistaista. Jyväskylässä homma näytti hyvältä ja sai kuulijoita sekä näkyvyyttä. Sitten kuitenkin lajin itsensä sisällä homma on kabineteissa ja jos joku päättää jossain jotain, niin sitä päätä ei käännä kirveelläkään mikään nähtävästi tai edes se osuus, että myöntäisi asiassa käyneen mokan ja ei mennyt putkeen. Arvostan sitä, että Pyrykin on pystynyt myöntämään, että aina ei mene asiat putkeen ja siitä pitää vaan ottaa opiksi. Mutta tässä kisakalenteri asiassa en ole nähnyt sellaista ja nyt en puhu Pyrylle, vaan KAHDELLE muulle taholle.

Pidetään tämä kisa-asia julkisena, en ala läpikäymään tätä naamakkain.
Viimeksi muokattu: 07.09.2022 05:45 newbie.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.09.2022 04:43 - 08.09.2022 04:54 #41676 : newbie
Vastaus käyttäjältä newbie aiheessa Kutsu: Eurosarja 3 7.10.-9.10.2022 Lempäälä
Koska sopan aloitin, minä joko jatkan tai päätän sitä tässä viestissä, kukin päätelköön tahollaan.

1) arvostelin Lempäälän radan kuntoa. Kyllä, minä seison väittämäni takana. Toisessa ketjussa eräs vastarannan kiiski jaksoi väittää toisin, mutta kuten täällä todettiin, ongelma on ja myös Eemelikin asian totesi.

Kun todettiin, että ongelma on, se luvattiin korjata Nykyn ja Kalen avulla. Kyseiset herrat saavat sen kyllä varmasti korjattua, jos sen pystyy jollakin tavalla korjaamaan. En epäile hetkeäkään ja tämän olisi voinut HETI sanoa.

Sanoin alunperin: "kun rata on korjattu ja kunnossa, kisojen haku ja pito jatkukoon siltä osin". Asia ei ole tämän vaikeampi eikä monimutkaisempi. Tämä pätee minusta jokaiseen paikkakuntaan, ilman poikkeuksia ja tältä osin minulla ei ole mitään lisättävää.

2) Sanoin majoituksesta: "se on mitä on". En vaatinut ilmaista majoitusta, sitä ei ole kaikkialla nytkään. Eikä sitä majoitusta ole Lempäälässä suurissa määrin vaihtoehtoina. Se on mitä on ja majoitus järjestyy kyllä Tampereelta, ajomatkaa vähän on, mutta sen kanssa voi elää.

3) Mekkipöydistä en ole sanonut halaittua sanaakaan.

4) Kisojen pitäminen Lempäälässä on oma tarinansa. En näe Lempäälän sooloilevan asiassa, koska kyllä se on faktana tiedossa, että slottiyhteisön sisältä se sinne ujutettiin. Se piti vain taas kerran kaivaa hohtimilla esiin, koska vastauksia tunnutaan hiukan pimittävän ja tämä ei kohdistu Lempäälään arvosteluna, vaan ihan toiseen paikkakuntaan.

Siltä osin keskustelu saa luvan jatkua, mutta Lempäälän kerho ei ole siinä se, kenestä puhutaan, vaikka välillisesti ehkä nimenä esiintyy. Kyllä se on toisessakin ketjussa asiana tuotu jo esiin, että mistä se siirto ehdotus on lähtenyt elämään ja se keskustelu käydään loppuun, jos se on minusta kiinni. Kyseinen asia vaan pompsahti esiin nyt Lempäälän kanssa, mutta kuten sanoin, en siitä syytä Lempäälää vaan kysyin asiaa taustalla vaikuttaneelta taholta, että kuka, miksi ja millä mandaatilla. Kyseinen asia käsitellään sitten harrastajien kesken, että miten tulevina vuosina asiat pitää ja tulee hoitaa, avoimuutta ja demokratiaa noudattaen kaikkien näkökannasta, eikä vain yhden kerhon näkökannasta katsoen.

Ainoa Lempäälään kohdistettu arvosteluni on ollut ihan suoraan radan ongelmat, jotka on nätisti tässä ketjussa luvattu korjata. Se siitä ja karavaani jatkaa kulkuaan.

Minun puolesta Lempäälä voi jatkaa kisojen järjestämistä ja hakemista normaaliin tapaan, koska ratakin on luvattu hoitaa kuntoon. Minua eniten ottaa kupoliin tässä hommassa se, että alunperin ei asiasta otettu slottiyhteisön sisällä koppia ja hoidettu sitä asiallisesti kuntoon sanomalla "asia hoituu". Päinvastoin Pyry etunenässä alkoi asiasta avautumaan allekirjoittaneelle, josta meidän lienee syytä nokakkain aikanaan keskustella. Käydäänkö se hyvässä hengessä, se jää Pyrylle.

Se, että järjestääkö Lempäälä kisat nyt, en ota kantaa. Jos järjestää, niin sitten järjestää. Hakemus on kuitenkin sisällä. Jos ei järjestä, muutos lienee syytä ilmoittaa faktana.

Minä en ala tässä sen enempää anteeksi pyytelemään, koska en näe siihen tarvetta. Toin faktan ja faktat esiin, ihmiset olisi voinut niihin vastata faktalla ja aidoilla vastauksilla. Radan kunnon osalta asia on kuitenkin minusta loppuun käsitelty toistaiseksi ja se oli ainoa asia Lempäälää itseään koskien. Kaikki muu on yhteisön sisäistä asiaa, joka ei hirveämmin Lempäälää kosketa harrastajien lukumäärän takia.


Tomeskin osalta totean, kuten sääntöehdotuksissakin: jos on halua vaikuttaa, osallistu kisoihin enemmän. En jaksa kuunnella enkä lukea sinun avautumistasi, koska et osallistu kisoihin kuin rusinat pullasta -mentaliteetilla korkeintaan. Lempäälässä et ole käynyt tietääkseni kertaakaan. Vastaan seuraavaksi viesteihisi, kun olet käynyt kuskina ajelemassa Eurosarjan kisoja enemmän, kuin sen SM-kisan.
Viimeksi muokattu: 08.09.2022 04:54 newbie.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.230 sekuntia