Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: Hawk6 RTR auto

Hawk6 RTR auto 14.01.2019 00:25 #1

• ahietalahti
  • Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Vastaanotettu kiitos 87
Olen miettinyt kovasti avaanko asiasta sanaisen arkkuni, mutta lauantain enduron jälkeen on pakko. Hawk7 moottoreiden laatu ja nopeuserot on niin suuret, että ainakin Laihialla me teemme jotain. Harmittaa vain tehdä jotain, mikä poikkeaa valtakunnan säänöistä. Joskin meillä on poikkeus siinäkin, että meillä ajetaan koreilla mitkä ei ole sallittuja eurosarja ja nm kisoissa, koska sellaisia saa valmiiksi maalattuina ja leikattuna, niin että ei tarvi kun neulanreiät tehdä. Jos kerhoillassa menee kaupan 5 koria ja kerholle ei ehdi kuin kerhoiltoina, ei vaihtoehtoja juuri ole.

Meillä Laihialla uusi hawk7 kone saattaa kulkea nopeimmillaan hyvin laitetussa autossa 4,2. Tosin joitain koneita ei saa menemään alle viiden sekunnin. Koita siinä sitten perustella vanhemille että kaikilla on samanalaiset autot... Me olemme vakavissaan miettineet, hylätäänkö hawk7 Cheetah 21 ja aletaan myydä penskoille hawk6 X25 pakettia. Hawk6 koneeseen vara-ankkuriakin, jos sattuu huono yksilö. Vähän kovempaakin se kulkisi eikä meillä ei kyllä yhtään haittaisi jos autot menisi lujempaakin. Joskin tuolla neljän sekunnin vauhdilla saa jo ihan oikeasti jarrutellakkin.

Ajatuksia? En pidä ideasta, että penskojen luokassa koneen saa avata, mutta tällä hetkellä pidän vielä vähemmän ideasta, että laatuerot on niin suuret. Lauantain enduron voittaja tiimi oli kuulemma valinnut käyttämänsä 2 konetta 15 eri koneen joukosta.

Edit: Lauantain enduron voittajajoukkue oli yhteensä harrasteuransa aikana ostanut 15 konetta ja näistä oli ollut suurin piirtein 5 hyvää, 5 jonkinlaista ja 5 oli mennyt suoraan roskiin. Enduron koneet olivat kuitenkin olleet laakista hyviä. Kone kiinn ja auto rataan.
"Is he a President? He's not black?" - Les Wright

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ahietalahti. Syy: Virheellisen tiedon korjaus

Hawk6 RTR auto 14.01.2019 01:32 #2

• Taiska
  • Taiska hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Tää nyt on ehkä vähän offtopic. Mut olen jo muutaman vuoden ajannu pelkällä hawk7 koska ajan vain EL ja TS luokkia. Ja oon miettiny että jos tänä vuonna ajaisin molemmat luokat noilla Hawk6 koneilla, koska sehän on sallittu niihin molempiin luokkiin (muistaakseni). Mut aika vähä oon kuullut kenenkään niitä käyttävän niin oon vähän miettinyt että mikäs niissä on vikana kun niitä ei käytetä? Mut jos ootte siellä niillä ajelleet ja todennu että siinä ne pelittää missä muutkin niin miks en mä niillä sitten ajelis.
Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/

Hawk6 RTR auto 14.01.2019 09:08 #3

• Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Vastaanotettu kiitos 331
Hawk 7 on tällä hetkellä sellaista kuraa, että ainakaan Iisalmi Endurossa niitä ei enää käytetä....

Jussi antoi mulle testiin kaksi Roger Smithin kiinamoottoria neomagneeteilla. En ole ehtinyt testaamaan vielä mitä kuraa ne on....
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Viimeksi muokattu: : Yly.

Hawk6 RTR auto 14.01.2019 11:24 #4

• Tumppi
  • Tumppi hahmo
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Vastaanotettu kiitos 390
Neutro varmaankin tuosta reklamoi JK:tä ja kyselee onko parannuksia tulon päällä, ylipäätään jotain korvaavaa tms.. Tämä ei varmaankaan ole yksistään meidän ongelma täällä, ko. koneita kun käytetään myös useissa eri kilpaluokissa ympäri maailmaa, joten luulisi että tämä on huomioitu ja korvaavaa ratkaisua mietitty -muuallakin.

Hawk6 RTR auto 14.01.2019 11:29 #5

• Tumppi
  • Tumppi hahmo
  • Poissa
  • Owner
  • Owner

Taiska kirjoitti: Tää nyt on ehkä vähän offtopic. Mut olen jo muutaman vuoden ajannu pelkällä hawk7 koska ajan vain EL ja TS luokkia. Ja oon miettiny että jos tänä vuonna ajaisin molemmat luokat noilla Hawk6 koneilla, koska sehän on sallittu niihin molempiin luokkiin (muistaakseni). Mut aika vähä oon kuullut kenenkään niitä käyttävän niin oon vähän miettinyt että mikäs niissä on vikana kun niitä ei käytetä? Mut jos ootte siellä niillä ajelleet ja todennu että siinä ne pelittää missä muutkin niin miks en mä niillä sitten ajelis.

Varmaankin tuossa H6 koneessa laatuvaihtelut vielä isompia kuin H7:ssa... toki se hyvä puoli että sen voi avata ja ankkurin sorvata, sekä vaihtaa tarvittaessa lisäksi kaikkea muutakin sille voinee tehdä.
Se miksi sitä ei käytetä varmaankin johtunee pääsääntöisesti siitä että ne kärkikuskit käyttänee sallittua Kofordin konetta joka osaavalle kuljettajalle on tehokkaampi ja muut sitten peesaa koska luulee pärjäävänsä sillä paremmin. Toisaalta jos ei sitä tehoa osaa hyödyntää, niin H6 jopa H7 saattaa tuoda paremman lopputuloksen. Sanoisinko että H7 ja H6 aloittelevalle EL kuskille on se paras vaihtoehto, sitten kun osaa oikeesti ajaa niin Koford on varmaankin järki siirtymä.. tuo koneen vaihto ei ole ainoa pointti tuossa - vaan vaatinee myös sen että osaa sitä kahvaa myös säätää oikein Kofordin koneelle, eli pitänee muistaa että kahvan säädöt on myös erilaiset joka tuo myös pientä haastetta siirtymään..

Viimeksi muokattu: : Tumppi.

Hawk6 RTR auto 14.01.2019 13:21 #6

• TM
  • TM hahmo
  • Poissa
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Vastaanotettu kiitos 18
Mä ajelin noilla H6 koneilla joskus EL ja TS luokkia ja edelleen kerholla. Hiilikanavien suoruuden tarkistin ja ankkurin saatoin sorvata heti uutena koska kollektori ei aina ollut pyöreä. Ei niissä mitään suurta eroa H7 moottoriin ole. Suurin ero taitaa olla jarrussa joka on H6 moottorissa voimakkaampi. Mun moottorit ovavat jo useamman vuoden vanhoja, H7 koneetkin on niitä hyvin kulkevia. H6 ja H7 moottorien ankkurit näyttävät samoilta joten voi olla että uusissa H6 moottoreissakin on ongelmia. Niiden ankkurit ei kyllä paljon maksa jos sattuu huono yksilö kohdalle.

Hawk6 RTR auto 15.01.2019 11:42 #7

• epicfail
  • epicfail hahmo
  • Poissa
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Vastaanotettu kiitos 4
H7 moottorit ei kyllä ole mikään kustannusystävällinen moottori jos meinaa vähänkin sillä kisailla. Toinen asia on myös se, että miten selität lapselle sen kun vieressä toinen vetää pienellä suoralla metrin eron, isoista radoista puhumattakaan.

Sitten tullaan myös siihen, että jos kerran konetta ei saa avata ja huoltaa, niin käytät kerran ja viskaat mäkeen? Ööö...eiköhän se tulisi edullisemmaksi jos moottorin saa avata sekä huoltaa eikä aina tarvitsisi olla uutta konetta ostamassa?

Itse olen huomannut, että proslotin kone on suhteellisen hyvä lapsen ajoon ja se riittäisi aika moneen luokkaan muutenkin. Hintakaan ei ole mikään raju vs Kofordin koneet. Hyppy koneissa on minusta liian iso H7 vs Koford - sekä hinnallisesti että laadullisesti. Välissä pitäisi olla jotain junnuille ja joka pysyisi käsissä vielä.

Hawk6 RTR auto 16.01.2019 09:44 #8

• ahietalahti
  • Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Hyviä kommentteja. Eniten mua tässä hiertää se että koneen saa avata. koska nykyajan kädettömät aikuiset. Sitten on aina se joku, joka liimaa magneetit, tasapainottaa jousipaineet, laittaa shuntit, vaihtaa kuulalaakerit, vaihtaa ankkurin ja tasapainottaa sen, oikaisee kannun, liimaa hiilikanavat jne. Näitä ei osata tehdä ja homman pointti ei ole se. Toki monet jutut voidaan rajata säännöillä pois, mutta siitä nousee usein synkkä paskamyrsky, kun joku on jo tehnyt jotain laittomia virityksiä.

Ihminen on siitä kumma eläin, että kilpailla ei voi kuin parhaalla mahdollisella kalustolla (johtaa tässä tapauksessa siihen että muutama kaveri kasaa koneet ja pyytää niistä sikahintaa), vaikka monesti varsin tasaisella radalla tulos voisi olla parempi sillä hitaammalla koneella. Itselle monta vuotta oli todella vieras ratkaisu ajaa grouppi luokissa chokella. Nykyisin ehkä hieman sen ymmärrän.

Paras ratkaisu olisi juuri Hawk7 tyyppinen moottori mitä ei saa auki. Laatuerot on vain tälläerää niin suuret, että se on vielä kestämättömänpi asia.

Viimeksi muokattu: : ahietalahti.

Hawk6 RTR auto 16.01.2019 22:25 #9

• eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Vastaanotettu kiitos 134
Hep.

Olin hyvinkin tyytyväinen, kun H7 moottorit tulivat käyttöön. Moottori oli sopivan hidas ja helppo ajaa. Harrastettaan aloittavan juniorin oli mahdollista ehtiä huomata, minkä takia auto päätyi kaiteeseen, eikä tuhovaikutus kolareissa ollut niin valtaisa. Vähiten ei haitannut se, että entisen EM-moottorin hinnalla sai auton, kunnollisen kuusioavaimen ja varapyörät.

Kun vielä keskimääräinen Homo Modernicus Peukalokeskelläkämmenicus eli mämmikoura nykyihminen ei enää osaa tehdä itse lähinnä muuta kuin ostaa risan tilalle uuden, niin sekin vähän puolsi tuota ratkaisua. Kädentaidon osaajista jo on muutes nykyjään pulaa, ja lisääntyy tarve koko ajan...

Homma olisikin ihan jees, jos H7 moottoriyksilöt olisivat edes samasta universumista. 15 moottoria/kisa ei kuulosta siltä, että itse haluan olla messissä. En minä kerkiä testaamaan niin montaa eikäpä ole kyllä pelimerkkejäkään tarpeeksi. Ymmärrän hyvin sen, että huipputasolla tarvitaa nhuipputason vermeet, mutta entry level luokassa, no, olen eri mieltä.

Kestävä kehitys on erittäin kannatettava asia. Nyt vaan tapaa olla niin, että jos moottorin saa purkaa ja huoltaa, niin kuten Atte mainitsi, ryöstäytyy homma käsistä. Sitä nillityksen määrää olen aina ihmetellyt, mikä ryöpsähtää esiin kiellettyjen juttujen tullessa ilmi. Muistetaan se, että kilpailija on vastuussa kaluston laillisuudesta. Vaikka auto katsastuksessa olisi laittomuuksista huolimatta hyväksytty, ei vastuu siirry katsastuspäällikölle.

Kannatan lämpimästi sellaista moottoriratkaisua, jolla saadaan aikaa tasaisia kilpailuita, joka ei maksa mahdottomia ja joiden laatu on ok. Vaikea yhtälö, koska nykymaailma tapaa olla sitä, ettei muilla asioilla kuin osakkeenomistajien voiton maksimoinnilla ole merkitystä. Tästä seuraa se, ettei tuote ole tärkeä, eikä firman maine ole yhtä paljon riippuvainen kuluttajatuotteiden laadusta kuin mitä se ennen oli.

-eemeli-

Post Scriptum

Jälleen, mielipiteet ovat omiani, eivätkä edusta sivuston virallstia kantaa. Ne eivät myöskään ole likelläkään reaalimaailman oikeaa totuutta, mutta vastaan nisit äsilti ihan itse. Jos olet eri mieltä asiosita, niin sano suoraan eläkä jupise nurkan takana...

-ep-

Hawk6 RTR auto 17.01.2019 09:29 #10

• tp
  • tp hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Vastaanotettu kiitos 78
Hawk 7 moottorien laatu on tosiaan huonontunut viime vuosina, vaikka JK:n mukaan juuri laatuun panostettu. Jotkut moottorit ovat lähes ajokelvottomia, koska välillä moottori kulkee ja välillä ei.

H6:n osalta minulla on vain vähäisiä kokemuksia. Ankkurit ovat niissä tasapainottomattomia, joten ainakin ne yksilöt, jotka testasin olivat huonoa ajettavia. H7:n ankkurit ovat paremmin tasapainossa, joten ajettavuus on niillä parempi. H6:een saa toki parempia jenkkitekoisia ankkureita Kofordilta ja Proslotilta, jotka ovat sitten kunnollisia.

Proslotilla on useampia vaihtoehtoja, jotka tosin on kaikki purettavia moottoreita. Viimeisimpänä olen testannut PS-4007 mallia. Ella ja Tia ajoivat sillä koneella Hermannienduron ja sen aikana hiilet eivät olleet kuluneet juuri mihinkään. Kisan jälkeen kone toimi vielä ihan hyvin ja Kotkan radalla ajelin sillä TS-autoa 10/36 välityksellä 6s ja 11/36 välityksellä 5.8s kierroksia. Vertailun vuoksi Suomen sääntöjen mukaisella TS-koneella ajoin 5.3s ja Cahozalla 5.2s kierroksia.

Rogerin Phoenix FK motor on kiinnostava tapaus ja se on suorituskykyinen. Jenkeissä sillä koneella ajetaan siipikisoja, joissa ajetaan kyseisellä koneella 2.6s kierroksia, joten suorituskyvyn katsoisin olevan riittävä. Laatu ei noissakaan välttämättä ole 100%, mutta ei noilta kiinamoottoreilta voi sitä vaatiakkaan.

slotblog.net/topic/84767-phoenix-slot-car-motor/
slotblog.net/topic/84787-phoenix-fk-motor/

Hawk6 RTR auto 17.01.2019 09:40 #11

• Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Mulla on jossain Jussiin antamat kaksi Roger moottoria. Pitäisi ehtiä niitä testaamaan.

10/36 väitys on varmaan niille väärä, kuten se on Hawk 7 moottoreillekkin JK:n mukaan. On erittäin mielenkiintoista, että JK kertoo koneen pahvilätkässä välitys-suosituksen olevan jotain paljon pidempää, kuin 10/36, mutta myy kuitenkin RTR autot 10/36 väityksellä ????

Nyt mietitään mikä olisi hyvä kone Laihian kerhokäyttöön ja Iisalmi Enduroon, mutta on tässä ongelmana myös EM-luokka. Satumpa tietämään montako konetta on jouduttu testaamaan, että viime vuoden EM-luokan voitto kone on löytynyt :mrgreen:

Sarjan voitto, eikä toinenkaan sija toisaankaan ole koneesta kiinni, mutta on masentavaa, kun ostaa kuusi konetta, niin niista on viisi rikki, heti aluksi....

Tomi voisit antaa mulle uuden tai käytetyn Proslotin testiin, niin kokeilisin sitä Iisalmen radalla ?

Hawk6 RTR auto 17.01.2019 10:26 #12

• Tumppi
  • Tumppi hahmo
  • Poissa
  • Owner
  • Owner

Yly kirjoitti: M....

... on masentavaa, kun ostaa kuusi konetta, niin niista on viisi rikki, heti aluksi....

...

Noi rikkinäiset koneet ei pitäisi oleman ongelma jos sellaisia on niin varmaankin ne menee reklamaation kera palautukseen, toki viivettä sekin tekee sitten omaan aikatauluun.

Viimeksi muokattu: : Tumppi.

Hawk6 RTR auto 17.01.2019 13:23 #13

• tp
  • tp hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Vastaanotettu kiitos 78
Aika harvassa on sellaiset slottiosavalmistajat, jotka antavat mitään takuuta omille tuotteilleen. Toki aina voi yrittää.

Hawk6 RTR auto 17.01.2019 14:56 #14

• Tumppi
  • Tumppi hahmo
  • Poissa
  • Owner
  • Owner

tp kirjoitti: Aika harvassa on sellaiset slottiosavalmistajat, jotka antavat mitään takuuta omille tuotteilleen. Toki aina voi yrittää.

Varmaan näinkin, mutta jos kerran valmiiksi rikkinäistä tulee, niin uskoisin että vaihtokin pitäisi onnistua...

Hawk6 RTR auto 17.01.2019 16:41 #15

• Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Slotti valmistat ovat aika taitavia syyttämään asiakasta väärin toimimisesta.....

Hawk6 RTR auto 17.01.2019 17:44 #16

• eemeli
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Vastaanotettu kiitos 134
Hep.

"You must have done something wrong..."

Onhan sekin virhe jos ostaa huonoja tuotteita? Eiköpä se ole kuluttajan syy se? (edellisten lauseiden sarkasmipitoisuus on korkia)

-eemeli-

Hawk6 RTR auto 22.01.2019 13:45 #17

• ahietalahti
  • Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Alea jact est. Tilasin Rogerilta suoraan 30kpl Phoenix moottoreita. Ajetaan ne samana iltana kerholla kaikki sisään ja katsotaan mitä tuleman pitää. Varmaan ensi viikon alussa ovat täällä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Yly, Taiska

Hawk6 RTR auto 22.01.2019 21:54 #18

• Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Hyvä Atte !

Siitä saadaan hieman osviittaa minkälainen on tämän hetkinen erä !

Hawk6 RTR auto 24.01.2019 12:03 #19

• ahietalahti
  • Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Rogerilta tuli vielä ohjeita kun kysyin sisäänajosta.

Sanoi, että suoraan rataan ja akselia tulisi lyhentää mieluusti hiilipäästä ei yhtään ja pinjonin päästäkin niin vähän kuin mahdollista

Pinjoniksi hitaille radoille 12 ja nopeille 13.

Let's see...

Hawk6 RTR auto 25.01.2019 22:05 #20

• Yly
  • Yly hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Kysyppä mitä ihmeen merkitystä tuolla akselin lyhentämisellä on mihinkään ?
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pasihietala

• Sivu:
  • 1
  • 2