SemiPro
- Leo
- Kirjoittaja
- Vieras
Pitäiskö Kouvolassa ajaa "vanhan" semipron sijasta 1 moottori G7?
Eli kaikki muu kuten normaali G7, vain 1 moottori / kisaaja sallittu.
Tähän kaivataan varsinkin semiprota ajaneiden kuskien mielipide / suostumus.
Tohon 1 moottorikisaan tulisi varmaan aika hyvä osaanotto.
Vaiko 1 m G7 G27 sijasta. Tämä ei kai kuitenkaan liene mahdollista.
:!: Kommentteja :!:
Leo
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sen sijaan ehdotettua asiaa ei voida vaihtaa hienoon 27 luokkaan !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
-pora
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tuon "muutoksen" seurauksena voin itsekin osallistua!! Mutta jos muutosta EI olisi tullut niin en olisi ajanut Semi-Prota.
J-V Pouttu
Regards, JW
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- ahietalahti
- Poissa
- Gold Boarder
- Vastaanotettu kiitos 149
Hiatamiähen Halapamatkat.
~Kun mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy~
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
ihmettelee
Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Leo
- Kirjoittaja
- Vieras
Eikö SemiProssa ollut jonkinlainen rajoitus menestyksen mukaan.
Jos osaanotto on sallittu kaikille, niin kaikki paikallaolijat ajaa. Uskoisin.
Mutta vastaako se SemiPron ideaa?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
1m G-7 varmaankin on kaikille tarkoitettu ja uskoisin, että siihen 95% kilpailijoista olisi tyytyväisiä ?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
-pora
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Eli onhan tuo ainakin G seiskaan verrattuna huimasti (33 %) hitaampi luokka. Paljonkos nuo G27-vehkeet kiertävät kingin? Entäs 1-moottori sääntöihin rakennettu G7 (maallikkona luulisin, että koneen viritysaste on tällöin matalampi ja kierrosajat heikommat?)
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Jos toi G12 Eurowing on kobolttikoneluokka, kestävyys ja nopeus voivat hyvinkin olla parempia, mutta luokan ajamisen mielekkyydestä voidaan sitten keskustella. Kouvolassa sellaisten ajamisessa ei olisi paljoa hupia (kaasu pohjassa), mutta hiukan hankalammilla radoilla ja ilman pitoa hommassa voi ollakin ideaa. Ajettiinhan meilläkin hetken aikaa Int15-siipiluokkaa 90-luvun alussa.
One motor G7 on varsin järkevä luokka. Siinä ei periaatteessa ole mitään eroa normaaliin G7:aan niin auton kuin koneenkaan puolesta. Idea vain on ettei koneesta oteta kaikkea irti, että se kestää koko kisan, eli ajetaan pidemmällä chokella. Tällöin taktikointi on erittäin tärkeässä osassa, kun pitää välttää riskejä ja arvioida oman koneen kestävyys. Itse en ole ajanut yhtään tämän luokan kisaa, mutta olen heti valmis kokeilemaan.
Mitenkäs ne säännöt on, sallitaanko 1 kone/ kisa vai 1 kone/ erä, eli voiko koneen vaihtaa ennen finaalia? Jos saa, se tarkoittaa että koneita pitää kuitenkin olla pari kappaletta. Jos ei, ne joilla on ankkurisorvi ja jotka mekkaa nopeasti voi laittaa koneensa nopeasti kuntoon. Tai sitten koneet pitää sinetöidä niin kukaan ei voi käpäillä omaansa. Mikä sitten lienee järkevintä?
Kimmo
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
J-V Pouttu
Regards, JW
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Leo
- Kirjoittaja
- Vieras
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Leo
- Kirjoittaja
- Vieras
Tohon ei varmaan kovin monen kone riittäisi.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
J-V.P
Regards, JW
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.