SemiPro

  • Leo
  • Kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
17.10.2003 07:12 #141 : Leo
SemiPro kirjoittanut Leo
:?:
Pitäiskö Kouvolassa ajaa "vanhan" semipron sijasta 1 moottori G7?

Eli kaikki muu kuten normaali G7, vain 1 moottori / kisaaja sallittu.

Tähän kaivataan varsinkin semiprota ajaneiden kuskien mielipide / suostumus.

Tohon 1 moottorikisaan tulisi varmaan aika hyvä osaanotto.

Vaiko 1 m G7 G27 sijasta. Tämä ei kai kuitenkaan liene mahdollista.

:!: Kommentteja :!:

Leo

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
17.10.2003 07:22 #142 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: SemiPro
Äänestystä voidaan käydä siitä, miten ajetaan Semi-Pro vai ajetaanko ollenkaan, sillä kyseessä on ns. täyteluokka. Joka voidaan kilpailijoiden niin halutessa vaihtaa ns. ehdotettuun yksi moottoriseen G-7 kisaan.

Sen sijaan ehdotettua asiaa ei voida vaihtaa hienoon 27 luokkaan !

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
17.10.2003 07:22 #143 : Pora
Vastaus käyttäjältä Pora aiheessa Re: SemiPro
Minun mielestäni SemiPron voi unohtaa sen suuren suosion takia... 3 kuljettajaa viime kisassa. Eikä G27:ssa ole mitään typerää. Sitä paitsi ens kevään G27:n mm koitos, on aikapaljon saman näkösellä radalla kuin Kouvolan rata, joten kaikki lisäoppi tulis ottaa talteen.

-pora

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
17.10.2003 12:36 #150 : JVPouttu
Vastaus käyttäjältä JVPouttu aiheessa Re: SemiPro
Mun mielestä ihan OK että ajetaan 1 moottori G-7.
Tuon "muutoksen" seurauksena voin itsekin osallistua!! Mutta jos muutosta EI olisi tullut niin en olisi ajanut Semi-Prota.



J-V Pouttu

Regards, JW

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
18.10.2003 18:34 #156 : ahietalahti
Vastaus käyttäjältä ahietalahti aiheessa Re: SemiPro
Yhellä motilla ajetaan. Eli mun mielipide on, että vaihdetaan vain sempro onemotor G7:si. Niinhän mailmallakin ajetaan, niin miksi ei meilläkin?

Hiatamiähen Halapamatkat.
~Kun mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy~

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
18.10.2003 20:32 #158 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: SemiPro
Voiko Suomessa ajaa missään siipiluokassa IMCA:n lanseeraamalla "G12 Eurowing" -siipiautolla? Ilmeisesti tuollainen G12 on huomattavasti hitaampi vehje kuin G7? Eli onkohan se täysi "miina" muille kilpailijoille Suomen kisoissa?

ihmettelee
Kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Leo
  • Kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
20.10.2003 11:02 #167 : Leo
Vastaus käyttäjältä Leo aiheessa Osaanotto-oikeus
Eli pitäisikö tohon 1 m kisaan saada kaikkien osallistua?

Eikö SemiProssa ollut jonkinlainen rajoitus menestyksen mukaan.

Jos osaanotto on sallittu kaikille, niin kaikki paikallaolijat ajaa. Uskoisin.

Mutta vastaako se SemiPron ideaa?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
20.10.2003 11:14 #168 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: SemiPro
SemiPro oli hyvä idea hakea uusia mukaan. Ikävä kyllä se ei toimi niin kuin oli alkuperäinen idea, joten sitä on syytä pohtia uudelleen.

1m G-7 varmaankin on kaikille tarkoitettu ja uskoisin, että siihen 95% kilpailijoista olisi tyytyväisiä ?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
21.10.2003 17:04 #174 : Pora
Vastaus käyttäjältä Pora aiheessa Re: SemiPro
Eurowing?? En oikein löytänyt sääntöjä tuolle luokalle, niin on vaikea ottaa kantaa kuinka kulkevat... Epäilen että ovat aika hitaita suomen kisoihin, avoimeen luokkaan.

-pora

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
22.10.2003 07:07 #176 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: SemiPro
Säännöt ilmaantuvat kai jossain vaiheessa IMCA:n sivuille. Jos en aivan väärin muista niin van Rossem kirjoitteli, että IMCAn tulevalla Blue Kingillä on tavoitteena uusi G7 ME alle 1,5 s. Ja samassa yhteydessä hän mainitsi, että nuo G12 eurowinguttimet menisivät alle 2,0 s.

Eli onhan tuo ainakin G seiskaan verrattuna huimasti (33 %) hitaampi luokka. Paljonkos nuo G27-vehkeet kiertävät kingin? Entäs 1-moottori sääntöihin rakennettu G7 (maallikkona luulisin, että koneen viritysaste on tällöin matalampi ja kierrosajat heikommat?)

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.10.2003 05:56 #182 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Re: SemiPro
Tuo G12 Eurowing lienee aika sama kuin jenkkien G12-siipiluokka (en nyt muista sen nimeä), mutta nekin mennevät aika-ajossa (16V) alta kahden sekunnin Kouvolan kaltaisilla radoilla. Kisavauhdit ovat sitten paljon hitaampia, veikkaisin jotain 2.5-3s. Lisäksi ongelma on että koneet ei oikein kestä sitä rääkkiä vaan ne menee vaihtoon aika tiheään (1-2 hiittiä/ kone?). Tämä oli siis mun oma oletus perustuen Int15-luokan kokemuksiin.

Jos toi G12 Eurowing on kobolttikoneluokka, kestävyys ja nopeus voivat hyvinkin olla parempia, mutta luokan ajamisen mielekkyydestä voidaan sitten keskustella. Kouvolassa sellaisten ajamisessa ei olisi paljoa hupia (kaasu pohjassa), mutta hiukan hankalammilla radoilla ja ilman pitoa hommassa voi ollakin ideaa. Ajettiinhan meilläkin hetken aikaa Int15-siipiluokkaa 90-luvun alussa.

One motor G7 on varsin järkevä luokka. Siinä ei periaatteessa ole mitään eroa normaaliin G7:aan niin auton kuin koneenkaan puolesta. Idea vain on ettei koneesta oteta kaikkea irti, että se kestää koko kisan, eli ajetaan pidemmällä chokella. Tällöin taktikointi on erittäin tärkeässä osassa, kun pitää välttää riskejä ja arvioida oman koneen kestävyys. Itse en ole ajanut yhtään tämän luokan kisaa, mutta olen heti valmis kokeilemaan.

Mitenkäs ne säännöt on, sallitaanko 1 kone/ kisa vai 1 kone/ erä, eli voiko koneen vaihtaa ennen finaalia? Jos saa, se tarkoittaa että koneita pitää kuitenkin olla pari kappaletta. Jos ei, ne joilla on ankkurisorvi ja jotka mekkaa nopeasti voi laittaa koneensa nopeasti kuntoon. Tai sitten koneet pitää sinetöidä niin kukaan ei voi käpäillä omaansa. Mikä sitten lienee järkevintä? :o

Kimmo

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.10.2003 07:54 #183 : JVPouttu
Vastaus käyttäjältä JVPouttu aiheessa Re: SemiPro
Mun mielestä 1 kone per kisa..

J-V Pouttu

Regards, JW

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Leo
  • Kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
23.10.2003 09:07 #185 : Leo
Vastaus käyttäjältä Leo aiheessa 1 ilman huoltoa / kisa
Kai se nyt on kaikille ihan selvä että 1 kone ilman huoltomahdollisuutta koko kisaa varten.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Leo
  • Kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
27.10.2003 06:56 #210 : Leo
Vastaus käyttäjältä Leo aiheessa Jatkoa edelliseen
Niin tietysti olettaen ettei ajeta 8x3 semejä ja 8x5 finaalia.
Tohon ei varmaan kovin monen kone riittäisi.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.10.2003 10:22 #212 : JVPouttu
Vastaus käyttäjältä JVPouttu aiheessa Ajosysteemi??
Minkäslaista ajosysteemiä tohon on kaavailtu..?

J-V.P

Regards, JW

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.338 sekuntia