Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: SemiPro

SemiPro 17.10.2003 10:12 #1

  • Leo
  • Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
:?:
Pitäiskö Kouvolassa ajaa "vanhan" semipron sijasta 1 moottori G7?

Eli kaikki muu kuten normaali G7, vain 1 moottori / kisaaja sallittu.

Tähän kaivataan varsinkin semiprota ajaneiden kuskien mielipide / suostumus.

Tohon 1 moottorikisaan tulisi varmaan aika hyvä osaanotto.

Vaiko 1 m G7 G27 sijasta. Tämä ei kai kuitenkaan liene mahdollista.

:!: Kommentteja :!:

Leo

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 17.10.2003 10:22 #2

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2561
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 452
Äänestystä voidaan käydä siitä, miten ajetaan Semi-Pro vai ajetaanko ollenkaan, sillä kyseessä on ns. täyteluokka. Joka voidaan kilpailijoiden niin halutessa vaihtaa ns. ehdotettuun yksi moottoriseen G-7 kisaan.

Sen sijaan ehdotettua asiaa ei voida vaihtaa hienoon 27 luokkaan !

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 17.10.2003 10:22 #3

  • Pora
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Viestejä: 204
  • Vastaanotettu kiitos 16
Minun mielestäni SemiPron voi unohtaa sen suuren suosion takia... 3 kuljettajaa viime kisassa. Eikä G27:ssa ole mitään typerää. Sitä paitsi ens kevään G27:n mm koitos, on aikapaljon saman näkösellä radalla kuin Kouvolan rata, joten kaikki lisäoppi tulis ottaa talteen.
-pora

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 17.10.2003 15:36 #4

  • JVPouttu
  • JVPouttu hahmo
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Viestejä: 113
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 31
Mun mielestä ihan OK että ajetaan 1 moottori G-7.
Tuon "muutoksen" seurauksena voin itsekin osallistua!! Mutta jos muutosta EI olisi tullut niin en olisi ajanut Semi-Prota.



J-V Pouttu
Regards, JW

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 18.10.2003 21:34 #5

  • ahietalahti
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 872
  • Karma: 4
  • Vastaanotettu kiitos 106
Yhellä motilla ajetaan. Eli mun mielipide on, että vaihdetaan vain sempro onemotor G7:si. Niinhän mailmallakin ajetaan, niin miksi ei meilläkin?
Hiatamiähen Halapamatkat.
~Kun mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy~

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 18.10.2003 23:32 #6

  • Kaitsu
  • Kaitsu hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 4661
  • Karma: 10
  • Vastaanotettu kiitos 254
Voiko Suomessa ajaa missään siipiluokassa IMCA:n lanseeraamalla "G12 Eurowing" -siipiautolla? Ilmeisesti tuollainen G12 on huomattavasti hitaampi vehje kuin G7? Eli onkohan se täysi "miina" muille kilpailijoille Suomen kisoissa?

ihmettelee
Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Osaanotto-oikeus 20.10.2003 14:02 #7

  • Leo
  • Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
Eli pitäisikö tohon 1 m kisaan saada kaikkien osallistua?

Eikö SemiProssa ollut jonkinlainen rajoitus menestyksen mukaan.

Jos osaanotto on sallittu kaikille, niin kaikki paikallaolijat ajaa. Uskoisin.

Mutta vastaako se SemiPron ideaa?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 20.10.2003 14:14 #8

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2561
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 452
SemiPro oli hyvä idea hakea uusia mukaan. Ikävä kyllä se ei toimi niin kuin oli alkuperäinen idea, joten sitä on syytä pohtia uudelleen.

1m G-7 varmaankin on kaikille tarkoitettu ja uskoisin, että siihen 95% kilpailijoista olisi tyytyväisiä ?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 21.10.2003 20:04 #9

  • Pora
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Viestejä: 204
  • Vastaanotettu kiitos 16
Eurowing?? En oikein löytänyt sääntöjä tuolle luokalle, niin on vaikea ottaa kantaa kuinka kulkevat... Epäilen että ovat aika hitaita suomen kisoihin, avoimeen luokkaan.
-pora

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 22.10.2003 10:07 #10

  • Kaitsu
  • Kaitsu hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Viestejä: 4661
  • Karma: 10
  • Vastaanotettu kiitos 254
Säännöt ilmaantuvat kai jossain vaiheessa IMCA:n sivuille. Jos en aivan väärin muista niin van Rossem kirjoitteli, että IMCAn tulevalla Blue Kingillä on tavoitteena uusi G7 ME alle 1,5 s. Ja samassa yhteydessä hän mainitsi, että nuo G12 eurowinguttimet menisivät alle 2,0 s.

Eli onhan tuo ainakin G seiskaan verrattuna huimasti (33 %) hitaampi luokka. Paljonkos nuo G27-vehkeet kiertävät kingin? Entäs 1-moottori sääntöihin rakennettu G7 (maallikkona luulisin, että koneen viritysaste on tällöin matalampi ja kierrosajat heikommat?)

-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 23.10.2003 08:56 #11

  • krp
  • krp hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Viestejä: 626
  • Vastaanotettu kiitos 134
Tuo G12 Eurowing lienee aika sama kuin jenkkien G12-siipiluokka (en nyt muista sen nimeä), mutta nekin mennevät aika-ajossa (16V) alta kahden sekunnin Kouvolan kaltaisilla radoilla. Kisavauhdit ovat sitten paljon hitaampia, veikkaisin jotain 2.5-3s. Lisäksi ongelma on että koneet ei oikein kestä sitä rääkkiä vaan ne menee vaihtoon aika tiheään (1-2 hiittiä/ kone?). Tämä oli siis mun oma oletus perustuen Int15-luokan kokemuksiin.

Jos toi G12 Eurowing on kobolttikoneluokka, kestävyys ja nopeus voivat hyvinkin olla parempia, mutta luokan ajamisen mielekkyydestä voidaan sitten keskustella. Kouvolassa sellaisten ajamisessa ei olisi paljoa hupia (kaasu pohjassa), mutta hiukan hankalammilla radoilla ja ilman pitoa hommassa voi ollakin ideaa. Ajettiinhan meilläkin hetken aikaa Int15-siipiluokkaa 90-luvun alussa.

One motor G7 on varsin järkevä luokka. Siinä ei periaatteessa ole mitään eroa normaaliin G7:aan niin auton kuin koneenkaan puolesta. Idea vain on ettei koneesta oteta kaikkea irti, että se kestää koko kisan, eli ajetaan pidemmällä chokella. Tällöin taktikointi on erittäin tärkeässä osassa, kun pitää välttää riskejä ja arvioida oman koneen kestävyys. Itse en ole ajanut yhtään tämän luokan kisaa, mutta olen heti valmis kokeilemaan.

Mitenkäs ne säännöt on, sallitaanko 1 kone/ kisa vai 1 kone/ erä, eli voiko koneen vaihtaa ennen finaalia? Jos saa, se tarkoittaa että koneita pitää kuitenkin olla pari kappaletta. Jos ei, ne joilla on ankkurisorvi ja jotka mekkaa nopeasti voi laittaa koneensa nopeasti kuntoon. Tai sitten koneet pitää sinetöidä niin kukaan ei voi käpäillä omaansa. Mikä sitten lienee järkevintä? :o

Kimmo

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 23.10.2003 10:54 #12

  • JVPouttu
  • JVPouttu hahmo
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Viestejä: 113
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 31
Mun mielestä 1 kone per kisa..

J-V Pouttu
Regards, JW

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

1 ilman huoltoa / kisa 23.10.2003 12:07 #13

  • Leo
  • Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
Kai se nyt on kaikille ihan selvä että 1 kone ilman huoltomahdollisuutta koko kisaa varten.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Jatkoa edelliseen 27.10.2003 08:56 #14

  • Leo
  • Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
Niin tietysti olettaen ettei ajeta 8x3 semejä ja 8x5 finaalia.
Tohon ei varmaan kovin monen kone riittäisi.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Ajosysteemi?? 27.10.2003 12:22 #15

  • JVPouttu
  • JVPouttu hahmo
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Viestejä: 113
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 31
Minkäslaista ajosysteemiä tohon on kaavailtu..?

J-V.P
Regards, JW

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 27.10.2003 14:32 #16

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2561
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 452
Ohessa säännöt seuraavaan kisaan.

- Kaikki suap osallistua.
- Yksi leimattu kone
- Saa huoltaa jos kerkee, mutta päätyä ei saa irroittaa.( Autot PargFermessä  ja taukoa ennen finaalia max 30 min )
- Semit 8x2min 3min tauko, Finaali 8x3min 3min tauko.
- Semien uran ja ERÄN valinta: Ensiksi valitsee uudet heput jotka eivät ole ajaneet mitään seuraavassa mainittavista cup-kisoista. Seuraavaksi valitsee semipron kuskit cuppi pisteiden perusteella, sitten prot G7 cupin pisteiden perusteella, sit jos jää joitakin vielä,niin sitten G27 pisteiden perusteella.
 
Jatkossa aloitusuran ja ERÄN valinta tapahtuu OneMotor cupin pisteiden perusteella.


Tuo tuli Poralta .... eli suoraan semit.... kuinkas tuosta vinaaleihin ? 8 parasta ? 4 molemmista ? 3+3+2 ?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Kouvola 01.11.2003 16:24 #17

  • Leo
  • Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
Tietääkö kukaan onko Kuvolassa päätetty nyt sitten ajaa tämmönen kaikille vapaa onemotor vai kutsun mukainen semipro?

Mitens aikataulu?

Ois hyvä kertoa sveduillekkin tosta onemotorista jos sellanen ajetaan.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: SemiPro 02.11.2003 12:37 #18

  • JVPouttu
  • JVPouttu hahmo
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Viestejä: 113
  • Karma: 3
  • Vastaanotettu kiitos 31
Eka ajetaan OneMotor - G27 - G-7

:!:



J-V
Regards, JW

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Kouvola 02.11.2003 21:30 #19

  • Leo
  • Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
Edelliset Kouvolassa ajetut kisat oli Seinäjoen kisat.

Nää on nyt sitten Laihian kisat?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Re: Kouvola 03.11.2003 10:31 #20

  • Tumppi
  • Tumppi hahmo
  • Poissa
  • Owner
  • Owner
  • Viestejä: 2561
  • Karma: 1
  • Vastaanotettu kiitos 452

Leo kirjoitti: Edelliset Kouvolassa ajetut kisat oli Seinäjoen kisat.

Nää on nyt sitten Laihian kisat?


Joo Laihian pojat ovat aktiivisia.... milloin yrittävät järjestää kisoja toisen radalla, siihen lupaa kysymättä ja tällä kertaa sanovat kuinka kouvolassa tullaan ajamaan....


OK. Kilpailun valvojan roolissa kerron, että siellä tullaan ajamaan yksi moottorinen G-7 ja G-27 ja sitten perinteinen G-7...

Joten kertokaahan Hannulle mitä tulette ajamaan, niin Hannu tietää tehdä aikataulun kilpailulle. Huomioikaa se seikka, että mitään mammutti taukoja ei tulla pitämään sen vuoksi, että porukka ajelee kaikki kolme kisaa, vaan ihan normaali tauot, kun yksi luokka loppuu niin tunnin tauko ja aloitetaan seuraava, g-27 ja g-7 väli voi olla 1h30min... en ole varma Hannu laatinee aikataulun....

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1
  • 2