Tuo G12 Eurowing lienee aika sama kuin jenkkien G12-siipiluokka (en nyt muista sen nimeä), mutta nekin mennevät aika-ajossa (16V) alta kahden sekunnin Kouvolan kaltaisilla radoilla. Kisavauhdit ovat sitten paljon hitaampia, veikkaisin jotain 2.5-3s. Lisäksi ongelma on että koneet ei oikein kestä sitä rääkkiä vaan ne menee vaihtoon aika tiheään (1-2 hiittiä/ kone?). Tämä oli siis mun oma oletus perustuen Int15-luokan kokemuksiin.
Jos toi G12 Eurowing on kobolttikoneluokka, kestävyys ja nopeus voivat hyvinkin olla parempia, mutta luokan ajamisen mielekkyydestä voidaan sitten keskustella. Kouvolassa sellaisten ajamisessa ei olisi paljoa hupia (kaasu pohjassa), mutta hiukan hankalammilla radoilla ja ilman pitoa hommassa voi ollakin ideaa. Ajettiinhan meilläkin hetken aikaa Int15-siipiluokkaa 90-luvun alussa.
One motor G7 on varsin järkevä luokka. Siinä ei periaatteessa ole mitään eroa normaaliin G7:aan niin auton kuin koneenkaan puolesta. Idea vain on ettei koneesta oteta kaikkea irti, että se kestää koko kisan, eli ajetaan pidemmällä chokella. Tällöin taktikointi on erittäin tärkeässä osassa, kun pitää välttää riskejä ja arvioida oman koneen kestävyys. Itse en ole ajanut yhtään tämän luokan kisaa, mutta olen heti valmis kokeilemaan.
Mitenkäs ne säännöt on, sallitaanko 1 kone/ kisa vai 1 kone/ erä, eli voiko koneen vaihtaa ennen finaalia? Jos saa, se tarkoittaa että koneita pitää kuitenkin olla pari kappaletta. Jos ei, ne joilla on ankkurisorvi ja jotka mekkaa nopeasti voi laittaa koneensa nopeasti kuntoon. Tai sitten koneet pitää sinetöidä niin kukaan ei voi käpäillä omaansa. Mikä sitten lienee järkevintä?
Kimmo